אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה
ראשי » מגזין » מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה
מקלארן

מקלארן: רוצים לשבור את השיא בנורדשלייפה

השיא שקבעה פורשה תקוע למקלארן כמו עצם בגרון וגם לקוניגסאג יש מה להגיד בנושא

אריאל אלסיבוני 28/08/2016

מתוך ייבול מכוניות-העל ההיברידיות האחרון, פורשה היא היחידה שקבעה זמן ברינג, 6:57 דקות והיא מכונית-העל המהירה ביותר מסביב לגיהנום הירוק. מה עם מקלארן ופרארי? אין זמן רישמי. כלום.

מקלארן כבר ביקרו ברינג עם ה-P1, הם הצהירו שהיא ירדה משבע דקות להקפה אבל לא פרסמו זמן מדויק. אפשר לשער שהזמן שעשתה ה-P1, איטי יותר מזה של הפורשה 918, אחרת למה גנזו מקלארן את התוצאה? פרארי היו עם הלה-פרארי ברינג אבל לא טרחו לפרסם מילה אחת על הנושא. יש עוד סיבה שבגללה אף יצרנית לא שברה את השיא של פורשה. אחרי כמה תאונות לא קלות, הוטלו מגבלות מהירות על חלקים מהנורדשלייפה, מה שמנע נסיונות רציניים לשבירת שיא ההקפה של ה-918.

מקלארן
תמונה מהביקור הראשון…

 

מגבלות המהירות האמורות הוסרו זה מכבר ויצרנים שונים כבר עטים על שבירת השיא. זה זמן טוב להיזכר מה יש ב-918 שמחזיקה אותו היום ומה יש לאלו שעשויות לשבור אותו להציע כנגד.


פורשה 918

הפורשה 918 שקבעה את הזמן האמור ברינג צוידה בחבילת וויסאך. החבילה האופציונאלית הזו, מתמקדת בעיקר בהורדת משקל על-ידי גלגלים עשויים מגנזיום (אמיתי כן?), הפחתת משקל משמעותית למערכת הבלימה, שימושי בברגי טיטניום ועיטוף הגוף עם מדבקה דקה וקלה במקום שכבות הצבע ב-918 מהשורה.

מקלארן
מחזיקת השיא

 

יחס הספק\משקל: 1.84 ק”ג לכ”ס.

למה כן? לפורשה יש הרבה כסף. ברינג ההפכפך, שיכול להפתיע עם גשם ברגע, כסף אומר יכולת להשכיר שוב ושוב את המסלול עם כל האופרציה הדרושה, עד שאתה שובר את השיא. פורשה גם לא ממש יתרגשו אם במהלך שבירת השיא, נהג מבחן ירסק 918. זה לא סוף העולם מבחינתם.

למה לא? כי זו מכונית די כבדה בסופו של יום. על הנייר כל המתחרות שלה מציגות יחס הספק-משקל טוב יותר. מצד שני יש לה הנעה כפולה שמציעה משיכה טובה יותר – אז לך תדע.

מקלארן P1 LM

מקלארן מזמינים ברגעים אלו כמה ימי מבחן בנורבורגרינג בכדי לבצע כיול אחרון ל-P1 LM. על הדרך יש סיכוי שהם ישברו את השיא של פורשה. גרסת ה-LM של ה-P1 היא גרסה מוסבת לכביש של ה-GTR (גרסת המסלול הייעודית של ה-P1). ה-LM חזקה יותר וקלה יותר מ-‘סתם’ P1 ומקבלת עזרים אווירודינמיים משמעותיים יותר, גם בהשוואה ל-GTR. מקלארן מספרים שהם לא יכולים להרשות לעצמם להשכיר את הרינג מתי שבא להם (כמו יצרנים אחרים…), שמבחינתם ריסוק המכונית הוא לא בא בחשבון ושמספיק יום גשום אחד בשביל להרוס את התוכניות שלהם. הם טורחים ומציינים שהם מגיעים עם ה-LM לנורדשלייפה בכדי לסיים את הכיול שלה ולא במטרה לשבור את השיא. אוקיי…

מקלארן
קלה יותר, חזקה יותר

 

יחס הספק\משקל: 1.51 ק”ג לכל כ”ס.

למה כן? כי תכל’ס זו מכונית מסלול עם רישוי כביש שמגיעה מהר מאוד ל-362 קמ”ש ומייצרת יותר מ-1.5 G בפניות.

למה לא? כי מקלארן מייצרים אותן ביחידות ספורות ויהיה לנהג המבחן זמן מועט בכדי לנסות באמת לשבור את השיא ובאותו זמן לא לשבור את המכונית.

פרארי לה-פרארי

טוב, אז פרארי חייבים לשבור את השיא לא? האמת היא שלא. גם כך נמכרו כל המכוניות שהם מתכננים לייצר כולל גרסת האפרטה, שכל הייצור המתוכנן שלה נמכר עוד לפני שהוצגה רישמית. מצד שני, יש שמועות עקשות שפרארי עומדת להציג גרסת XX ללה-פרארי. זו אומנם תהיה מכונית שמיועדת למסלול בלבד אבל שמועות נוספות טוענות שאחת כזו הקיפה את הנורדשלייפה ב-6:35 דקות.

מקלארן
אם לא היא, אז מי?

 

יחס הספק\משקל: 1.66 ק”ג לכל כ”ס.

למה כן? כי זו מכונית-על של פרארי. אם יש מכונית בעולם שאמורה להקיף כל מסלול במהירות גבוהה ובהצלחה זו כנראה המכונית הזו.

למה לא? כי לפרארי אין מה להרוויח משיא כזה ואין שום סיבה להתאמץ ולהשיג אותו.

קוניגסאג ONE:1

אם צריך לשים את הכסף על מישהו שלא יעצור עד שישבור את השיא של פורשה, אז כדאי לשים אותו על כריסטיאן וון קוניגסאג. הוא לא יעצור לדעתנו עד שהוא יקבע שיא מופרך – כזה שייקח ליצרנים אחרים הרבה מאוד זמן להגיע אליו. כל הרעיון של הקוניסאג ‘אחד על אחד’ הוא כזה מטיבו. לבנות את המכונית הכי חזקה, הכי קלה, הכי מהירה. השם שלה מתאר את יחס ההספק משקל, אחד לאחד. 1,361 כ”ס על 1,361 ק”ג. הקוניגסאג הזו כבר ניסתה לקבוע שיא חדש נסיון שלא הסתיים בהצלחה. הם כרגע בונים את המכונית מחדש ואנחנו בטוחים שהם ינסו שוב. ושוב. ושוב.

מקלארן
לפני שנהג הניסוי שלח אותה אל הגדר

 

יחס הספק\משקל: 1\1 ק”ג לכל כ”ס

למה כן? יחס הספק משקל שובר מוסכמות. דחף אדיר של הבעלים להוכיח את ערך החברה שלו מול החברות הוותיקות והנחשבות בתחום.

למה לא? לפי איך שהסתיים הניסיון הראשון יש סיכוי שמועצת המנהלים של קוניגסאג תגיד לכריסטיאן: ‘עד כאן’.

 

 

מקלארן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד