הסופ”ש הכי יקר ויוקרתי בלוח השנה המוטורי הסתיים בפבל-ביץ’ ולא תאמינו מי הוכתרה כמכונית הטובה ביותר בתערוכה: לנצ’יה אסטורה פינינפארינה קבריולט. אז נכון שזה לא ניצחון במירוץ כלשהוא, ונכון שזו מכונית משנות השלושים ונכון שלנצ’יה זה משהו שכבר תכל’ס לא קיים. אבל בכל זאת הזדמנות להיזכר בימים יפים יותר.
שום לנצ’יה לא זכתה בתואר הזה בתערוכה האמורה והאסטורה הזו היתה מספיק משוחזרת, נדירה ומיוחדת בשביל לעשות כן. שש שנים בילתה המכונית הזו ברסטורציה אצל בעליה הנוכחים, אבל שני הבעלים הקודמים שלה מעניינים יותר. האחד הוא אריק קלפטון שאחז בה במשך שנים והמקום השני בו בלתה הלנצ’יה הזו לא מעט זמן הוא האוסף הפרטי של בית העיצוב פינינפארינה.
האסטורה הזו , משנת 1936, היא אחת מתוך שש בלבד שפינינפארינה בנו בשנים שבוני מרכבים באמת עשו את זה. היא מבוססת על הסדרה השלישית של האסטורה ומצוידת במנוע ה-V8 הגדול יותר, 2,973 סמ”ק, המפיק 82 כ”ס. נשמע לא הרבה. אבל מספיק בשביל להעלות אותה על שביל המנצחים ב-‘קונקורסו דה אלגנס’ ולזכות במטח קונפטי חגיגי.
עיצוב מהמם! ובצדק ניצחה.
כמה חבל שלנצ’יה משווקת רק באיטליה.
עד לא מזמן היתה ברשותי דלתא (2012) לא הראלי… ואפסילון.
רכבים לא פחות ממדהימים ותעיד על כך אישתי שכמעט והזילה דימעה כשהוחלפו ברכב אחר.