אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אופל אדם S: נהיגה ראשונה
ראשי » מבחני דרכים » אופל אדם S: נהיגה ראשונה

אופל אדם S: נהיגה ראשונה

קטנה, חמימה אופנתית וזולה - האדם עומדת לבד במקומה ללא מתחרות ברמת המחיר שלה

אריאל אלסיבוני 04/06/2016

בעד: חמימה
נגד: לא לוהטת
סיכום: אקשן אופנתי בקטנה
נתונים: 1,364 סמ”ק, 150 כ”ס ב-5,000 סל”ד, 22.3 קג”מ ב-3,000 סל”ד, 1,178 ק”ג, צריכת דלק (מבחן): 8.4 ק”מ לליטר, 119,900 שקלים

מה זה?
אופל אדם S היא מכונית קטנה שקיבלה מנוע גדול יותר ועוד כמה תופינים. היא לא קטנה חמה, כי אם היא היתה כזו אחת שהולכת עד הסוף אופל היו מדביקים לה את הכינוי VXR. ה-S אם כן היא גרסה חמימה, מורתחת קלות לאדם האופנתית והצבעונית הרגילה.

אופל אדם S

מהבחינה המכאנית מקבלת אופל אדם S את מנוע ה-1.4 טורבו שאנחנו מכירים ממקומות אחרים בקונצרן עם תגבור קל של כוח ל-150 כ”ס ו-22.3 קג”מ. המנוע הזה משודך אל תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה. כן, כן, שלוש דוושות, מנוע בריא ומימדים קטנים.


עוד מקבלת אופל אדם S מיתלים שעברו עיבוי (מאחור) והקשחה (מלפנים) ובלמים אדירי מידות )308 מ”מ מלפנים ו-264 מ”מ מאחור) ואדומי קליפרים שהגיעו ישר מהדור הקודם של הקורסה VXR. יש גם כמה נגיעות עיצוביות שמספרות שהאדם הזו היא לא עוד עירונית מפונפנת. בעיקר חישוקי 18 עם צמיגים במידות 225\35 ועיצוב שונה לפגושים, תוספת חצאיות צד ועוד נגיעות – נותנים לה יציבה אגרסיבית יותר אבל עדיין מה שעולה לך לראש כשאתה רואה אותה זה “חמודה” ולא “מאיימת”.

מבפנים יש שני כיסאות תומכים אדירי מידות שמבדילים אותה מסתם אדם. הפנים מבוסס על אותם חומרי פלסטיק באיכות משתנה, אותו תא נוסעים שקורץ עם חלקים צבעוניים. אותה תחושה צעירה וכיפית שיש באדם הרגילה רק המושבים האוחזים והידיעה שיש כאן מנוע גדול וחזק מלפנים, שגורמים לנהג לחכות בציפייה.

איך זה מרגיש?
אופל אדם S היא מכונית קטנה, קלה יחסית שמרגישה דבוקה לרצפה. 150 כ”ס הם לא מעט להעביר דרך הגלגלים הקדמיים, אבל השלדה הזו עושה את זה בקלות יחסית. ואולי לא נכון להגיד שזו השלדה כי עושה רושם שהיא נסמכת על האחיזה שמייצרים הצמיגים הגדולים.

אופל אדם S

 

גם ביציאה מפניות הדוקות יחסית בהילוכים הנמוכים לוחמת ההגה מעטה, והיא מצליחה לייצר משיכה טובה אל מחוץ לפניות גם עם בקרות מנותקות. על כבישים חלקים, בסיטואציות האלו, יורגש תת היגוי ברור תחת כוח אבל השד פחות נורא ממה שעולה לך לראש כשאתה שומע על מכונית קטנה עם הנעה קדמית ומנוע טורבו חזק.

בפניות מהירות יותר ממשיכה האדם לייצר תחושה נטועה ומפתיעה. קל מאוד לנהוג אותה והיא לא דורשת יותר מדי מהנהג. הכיול הנוקשה יותר למיתלים שולט היטב במשקל הגוף (וגם פוגם בנוחות קצת), זויות הגלגול מעטות ולמרות המימדים הקטנים היא לא מגלה רגישות להעברות משקל ואפילו קצת מאכזבת מהבחינה הזו. אין בשלדה הזו יותר מדי משחקיות.

גם ההגה לא מרשים במיוחד, הוא מדויק מאוד אבל קל מדי רוב הזמן ואז תחת עומס מתקשה באחת ומשדר תחושה מאוד מלאכותית ולא נעימה. גם הטרן-אין קצת איטי למכונית במימדים האלו. לי זה הרגיש כאילו אופל אילחשו את תגובות אופל אדם S הקטנה הזו בכדי להרחיק את הנהג מצרות. התוצאה היא מכונית מהירה ורגועה למדי אבל גם לא כל כך מלהיבה.

אופל אדם S

 

המנוע שטוח מאוד באופיו, הוא מייצר כוח מורגש החל בכ-3,000 סל”ד ועד לכ-5,000 סל”ד, אין בניית כוח ואין תחושה שכדאי או צריך למשוך אותו לסל”ד גבוה. הוא חי טוב בטווח הביניים ומייצר שם גם מעט צלילים מעוררים. ההילוכים מחולקים היטב אבל מהלך המוט מעט ארוך והתחושה מעט צמיגית גם אם מדויקת. הבלמים האדירים שותלים את אופל אדם S במקום בעקביות ומבלי לדעוך – הדוושה מרגישה קצת חסרת תגובה בתחילת המהלך אבל פעולתה לאחר השטח המת הקל הזה הופכת לינארית וברורה.

כמה זה עולה?
כאן נח הקלף החזק של אופל אדם S, היא חזקה, היא מהנה והיא מאובזרת. כל זה נמכר כאן ב-120,000 אלף שקלים. מכוניות אחרות שמוכרות שיק והנאה מנהיגה (כמו אבארט או מיני) נותנות חווית נהיגה יותר מלהיבה ממנה אבל יקרות ממנה בצורה משמעותית. ככה שלמעשה ה-S עומדת בנישה משל עצמה, ללא מתחרות. אין עוד מכונית עם ביצועים טובים וניחוח ספורטיבי במחיר הזה. היחידה שיכולה להתקרב היא הסיאט איביזה קופרה, חזקה משמעותית, יקרה בקצת, אבל חסרה את החן והשיק שיש לאופל הקטנה.

אופל אדם S

 

שורה תחתונה
לילה, כביש מפותל במרכז הארץ, אני בסיבוב אחרון של בדיקות קטנות לאופל הקטנה. עומד בחניון יער בחושך מוחלט כשפתאום חולפות מולי במלוא הגז מכונית ספורט גדולה עם מנוע V8 שני מקומות ישיבה והנעה אחורית, מכונית קומפקטית לוהטת ומוגדשת וסאלון גרמניה עם מנוע חזק ומוגדש והנעה לארבעת הגלגלים – שלושה חברים שיצאו לסיבוב גז לילי – אני זורק את הפנקס ומכניס לראשון, דולק בעקבות הטור המהיר הזה.

אופל אדם S הקטנה מתחילה לסגור את הפער על שיירת המכוניות היקרות והעדיפות עליה. הפנסים באופק הולכים ומתקרבים. זהו לגמרי קרב דויד נגד שלושה גולייתים אבל אופל אדם S לא עומדת לוותר. גם אני לא. אנחנו מגיעים אליהם ורואים אותם מתחילים להזיע.

adam s-4

מכונית הספורט הייעודית והנחשבת שלפני נעה בעצבנות, חורגת מהנתיב, מנצלת את כוח המנוע האדיר שלה (פי שלוש מהאופל הקטנה) בישורות הקצרות אבל האופל בעקבותיה, חזקה מספיק בשביל לא לתת לא להיעלם בישורות ומגיבה מספיק בשביל לזנב בה בכל בלימה, בכל פנייה. זה לא מירוץ, אנחנו לא נצא לעקיפה על הקו הלבן שכאן, אבל ברור לגמרי שהאדם הזו אורזת בתוכה מספיק יכולת בשביל לזנב ואף להטריד מכוניות גדולות וחזקות ממנה. זה סוד הקסם של מכונית קטנה וחזקה. האופל הזו אולי לא כותבת את ספר החוקים מחדש אבל בהחלט מסוגלת לגרום לנהג שלה להזיע, להתאמץ ולהנות. ולפעמים, כמו באותם רגעים באותו לילה על הכביש המפותל והמפורסם, לא צריך יותר מזה.

אופל
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

תגובה אחת

  1. שי התחבר למערכת כדי להשתתף בדיון 09/07/2017 בשעה 05:44

    אחלה כתבה

    אם לאדם היה 30 כוח סוס יותר ,התמונה הייתה משתנה ?

    תודה שי

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

מוטוקרוס האומות: הישג היסטורי לנבחרת הישראלית

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד