כשמדובר במסלול כה ארוך (11,000 ק”מ) המתפרש על פני שלוש מדינות ענקיות (רוסין, קזחסטן וסין) קשה מאוד לתכנן מסלול שתנאי הטבע יטיבו עימו. ואכן, לאורך כל תחילת הראלי הצוותים נאלצים להתמודד מול איתני הטבע הקשים באזורים הנידחים בהם הראלי עובר. כך למשל בוטלו חלקים נרחבים מסטייג’ים הראשונים בגלל מזג אוויר סוער וגשום.
אחרי כל הבלגן של הסטיג’ים האמורים – היום החמישי של הראלי הציג את הסטייג’ הארוך ביותר (568 ק”מ), ואותו סיימו רז היימן והלל סגל במקום ה-29 בדירוג הכללי.

הסטייג’ ביום השישי פוצל בעקבות תנאי מזג האוויר. הצוות הוזנק אליו מהמקום ה-26, אך בגלל התאמת לחץ אוויר לא נכונה לתנאי הקרקע החולית, הם לא התקדמו כפי שרצו (עלו למקום ה-25). לבסוף הוחלט לבטל את החלק השני של הסטייג’ עקב תנאי מזג האוויר, מה שלא נתן לצוות הזדמנות לתקן את לחץ האוויר ולהתקדם בדירוג.
לאחר מכן הגיע יום המנוחה היחיד במרוץ, והוא נוצל להשלמת שעות שינה וטיפולים ב”צוללת הצהובה”. החלפת משולש קדמי תחתון, פילטר אוויר, בולמים קדמיים, רפידות בלם קדמי ואחורי, ניקוי רדיאטור אינטרקולר, מתיחת רצועת מנוע, פירוק מגיני גחון וניקוי וכיוון פרונט. רשימה חלקית של הדברים שבוצעו באותו יום “מנוחה”.

אל היום השביעי הוזנק הצוות מהמקום ה-49, זאת בגלל שאיחרו להגיע לנקודת הזינוק כי עצרו לעזור לצוות הישראלי הנוסף במרוץ (אביב קדשאי ויזהר ערמוני) לטפל ברכבם. הפעם הצוות רז-הלל הגיע מוכן, והם תפרו את הסטייג’ בקצב טוב. לנקודה השנייה של הסטייג’ הגיעו כשהם במקום ה-21! בסטייג’ השביעי. לאחר מכן נסעו המתחרים בקטע קישור לא תחרותי לעבר הגבול הסיני.
אתמול, היום שמיני של הראלי, הוזנקו הצמד רז והלל מהמקום ה-25 אל היום עם קטע הנהיגה הארוך ביותר – 905 ק”מ (מתוכם 257 ק”מ תחרותיים). בקטע הדיונות של הסטייג’ המנוע החל להתחמם וגרר עצירות חוזרות ונשנות לקירור המנוע ומילוי מים. לבסוף סיים הצוות את הסטייג’ כשהוא במקום ה-29. בערב גילו כי משאבת המים כשלה, וזו הוחלפה לקראת היום התשיעי.
בגלל העיכוב שגררה התקלה מהיום השמיני, לסטייג’ התשיעי (שמתקיים ממש ברגעים אלה) הוזנק הצמד מהמקום ה-47, ולפניו 384 ק”מ תחרותיים ו-290 ק”מ של קטעי קישור.
אנחנו נשוב ונעדכן, ועד אז מאחלים לצוותים הישראלים בהצלחה.
