אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מה צריך לעשות כדי לשבור שיא מהירות קרקעי – 1600 קמ”ש!
ראשי » מגזין » מה צריך לעשות כדי לשבור שיא מהירות קרקעי – 1600 קמ”ש!

מה צריך לעשות כדי לשבור שיא מהירות קרקעי – 1600 קמ”ש!

הדרך לשיא מהירות קרקעי חדש רצופה מהמורות וקשיים – אבל זה לא אומר שאין מי שינסה לעשות זאת

אריאל אלסיבוני 17/07/2016 צלם: Stefan Marjoram, The BLOODHOUND Project

באוקטובר 1997 מכונית חצתה את המדבריות של דרום אפריקה ועשתה היסטוריה. היא הייתה המכונית הראשונה ששברה את מחסום הקול ורשמה שיא מהירות קרקעי שמחזיק עד היום – 1227.99 קמ”ש. למכונית קראו TrustSSC.

כמעט 20 שנים עברו מאז ולא אף מתחרה ראויה אחת הרימה את ראשה. אבל כעת יש מי שלוטש עיניים לתואר הנכסף ועומל בימים אלה על ה-Bloodhound SSC, מכונית חדש שאמורה לשבור את שיא המהירות הקרקעי שנקבע ע”י ה-TrustSSC. מה זה לשבור, לרסק.

בלודהאונד SSC (4)
ריצ’רד נובל, המהנדס הראשי, שובר שיאים אישיים סדרתי

 

אלה הדברים שצריכים להתקיים כדי שהעסק יצליח להם:


1. צוות שמבין עניין – ומי יותר טוב מהצוות ששבר את השיא הקודם? כן, ריצ’רד נובל, המהנדס הראשי של פרויקט ה-TrustSSC (מחזיקת השיא הנוכחית) חבר שוב לאנדי גרין, הטייס שהיה על ההגה בשבירת השיא הקודם. יחד איתם יש צוות שלם של מהנדסי פורמולה 1 ואווירונאוטיקה ומעריכים שהשקעת כוח האדם בתכנון המכונית יגיע לכ-100,000 שעות עבודה. אגב, ככה בונים אותה:

2. מקום, והרבה – כדי לאפשר למכונית לנוע בבטחה על הקרקע במהירות כזו צריך הרבה מקום. אורך המסלול המיועד עומד על כ-19 ק”מ, שחייבים להיות נקיים מאבנים שעלולות לפגוע במכונית, שטוחים לחלוטין ומבודדים מאדם וחיה.

3. קרקע טובה – לא מספיק שיהיה לה מקום, המכונית גם צריכה מצע קרקע שיתמוך בה בצורה נכונה. רכה מדי – והיא תאט את המכונית, קשה מדי – והיא תגרום לה לקפץ ולאבד שליטה. בשני המקרים אם הקרקע לא ממש מתאימה – הסיכון לתאונה מרהיבה (ומחרידה) עולה פלאים.

בלודהאונד SSC (2)
300 אנשים פינו ידנית אבנים במשקל 16,000 טון כדי ליצור משטח ארוך ונקי מספיק

 

4. מנוע(ים) – למכונית החדשה יהיו שני מנועים עיקריים. המנוע הראשי הוא הרולס רויס EJ200, מנוע סילון שנלקח מהיורופייטר טייפון, אחד ממטוסי הקרב המתקדמים בעולם. אליו מצטרף המנוע הרקטי המשולב (דלק מוצק ונוזלי) הגדול באירופה כדי לספק את הדחף הנוסף הדרוש לשבירת השיא. יחד הם מפיקים את המקבילה ל-135,000 כ”ס, וכל כך הרבה דחף שאם היו משגרים את המכונית לאוויר בצורה אנכית היא הייתה מגיעה לגובה של 7.6 ק”מ.

5. תתפלאו, אבל גם מנוע בנזין – כדי לספק כוח למערכות העזר השונות (חשמל, אבל בעיקר משאבת הדלק של המנוע הרקטי) מבלי לגזול כוח ממנוע הסילון, ל-Bloodhound SSC הולך להיות גם מנוע בנזין V8 מבית יגואר שמפיק 550 כ”ס. היא בעצם סוג של היברידית.

6. כל בלם אפשרי – צריך גם לעצור את המכונית הזו. לשם כך היא מצוידת בבלם אוויר הנכנס לפעולה ב-1280 קמ”ש, זה לבדו מייצר תאוטה בעומס של כ-3G. לאחר מכן תפרוש המכונית מצנחים ב-960 קמ”ש (3G) ובמהירויות ארציות יותר (פחות מ-320 קמ”ש) יכנסו לפעולה בלמי דיסק שיביאו את המכונית לעצירה מלאה. ועדיין, למכונית ייקח משהו כמו 5.4 ק”מ כדי לעצור.

בלודהאונד SSC (1)
זה תא הנהג, אה… טייס… אה..

 

7. מטוס גדול והמון ציוד – כדי להעביר את המכונית הזו לאתר שבירת השיא (משטח האקסקין בדרום אפריקה) צריך את אחד ממטוסי המטען הגדולים בעולם – בואינג 747-8F. הצוות כבר החל להתאמן על הכנסת המכונית לגוף המטוס כדי לא לפגוע בה בזמן אמת. המטוס צפוי לשאת בנוסף כ-100 טון ציוד תומך וחלפים שיחולקו בין 14 מכולות משא גדולות.

8. סבלנות – הצוות הודיע שבניסיון הראשון הם מתכוונים לשבור את השיא הקודם, אבל רק בקצת. הם צופים להגיע לכ-1280 קמ”ש, שיא מהירות חדש, אבל לא רחוק מהקודם. בהמשך הם מבטיחים, וכרגע אין לוח זמנים רשמי, שיוסיפו קמ”שים עד שישברו מחסום חדש – 1000 מייל לשעה. 1600 קמ”ש.

עד שיצליחו, הנה תזכורת לשיאניות הקודמות:

Bloodhound SSC שיא מהירות
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד