באוקטובר 1997 מכונית חצתה את המדבריות של דרום אפריקה ועשתה היסטוריה. היא הייתה המכונית הראשונה ששברה את מחסום הקול ורשמה שיא מהירות קרקעי שמחזיק עד היום – 1227.99 קמ”ש. למכונית קראו TrustSSC.
כמעט 20 שנים עברו מאז ולא אף מתחרה ראויה אחת הרימה את ראשה. אבל כעת יש מי שלוטש עיניים לתואר הנכסף ועומל בימים אלה על ה-Bloodhound SSC, מכונית חדש שאמורה לשבור את שיא המהירות הקרקעי שנקבע ע”י ה-TrustSSC. מה זה לשבור, לרסק.

אלה הדברים שצריכים להתקיים כדי שהעסק יצליח להם:
1. צוות שמבין עניין – ומי יותר טוב מהצוות ששבר את השיא הקודם? כן, ריצ’רד נובל, המהנדס הראשי של פרויקט ה-TrustSSC (מחזיקת השיא הנוכחית) חבר שוב לאנדי גרין, הטייס שהיה על ההגה בשבירת השיא הקודם. יחד איתם יש צוות שלם של מהנדסי פורמולה 1 ואווירונאוטיקה ומעריכים שהשקעת כוח האדם בתכנון המכונית יגיע לכ-100,000 שעות עבודה. אגב, ככה בונים אותה:
2. מקום, והרבה – כדי לאפשר למכונית לנוע בבטחה על הקרקע במהירות כזו צריך הרבה מקום. אורך המסלול המיועד עומד על כ-19 ק”מ, שחייבים להיות נקיים מאבנים שעלולות לפגוע במכונית, שטוחים לחלוטין ומבודדים מאדם וחיה.
3. קרקע טובה – לא מספיק שיהיה לה מקום, המכונית גם צריכה מצע קרקע שיתמוך בה בצורה נכונה. רכה מדי – והיא תאט את המכונית, קשה מדי – והיא תגרום לה לקפץ ולאבד שליטה. בשני המקרים אם הקרקע לא ממש מתאימה – הסיכון לתאונה מרהיבה (ומחרידה) עולה פלאים.

4. מנוע(ים) – למכונית החדשה יהיו שני מנועים עיקריים. המנוע הראשי הוא הרולס רויס EJ200, מנוע סילון שנלקח מהיורופייטר טייפון, אחד ממטוסי הקרב המתקדמים בעולם. אליו מצטרף המנוע הרקטי המשולב (דלק מוצק ונוזלי) הגדול באירופה כדי לספק את הדחף הנוסף הדרוש לשבירת השיא. יחד הם מפיקים את המקבילה ל-135,000 כ”ס, וכל כך הרבה דחף שאם היו משגרים את המכונית לאוויר בצורה אנכית היא הייתה מגיעה לגובה של 7.6 ק”מ.
5. תתפלאו, אבל גם מנוע בנזין – כדי לספק כוח למערכות העזר השונות (חשמל, אבל בעיקר משאבת הדלק של המנוע הרקטי) מבלי לגזול כוח ממנוע הסילון, ל-Bloodhound SSC הולך להיות גם מנוע בנזין V8 מבית יגואר שמפיק 550 כ”ס. היא בעצם סוג של היברידית.
6. כל בלם אפשרי – צריך גם לעצור את המכונית הזו. לשם כך היא מצוידת בבלם אוויר הנכנס לפעולה ב-1280 קמ”ש, זה לבדו מייצר תאוטה בעומס של כ-3G. לאחר מכן תפרוש המכונית מצנחים ב-960 קמ”ש (3G) ובמהירויות ארציות יותר (פחות מ-320 קמ”ש) יכנסו לפעולה בלמי דיסק שיביאו את המכונית לעצירה מלאה. ועדיין, למכונית ייקח משהו כמו 5.4 ק”מ כדי לעצור.

7. מטוס גדול והמון ציוד – כדי להעביר את המכונית הזו לאתר שבירת השיא (משטח האקסקין בדרום אפריקה) צריך את אחד ממטוסי המטען הגדולים בעולם – בואינג 747-8F. הצוות כבר החל להתאמן על הכנסת המכונית לגוף המטוס כדי לא לפגוע בה בזמן אמת. המטוס צפוי לשאת בנוסף כ-100 טון ציוד תומך וחלפים שיחולקו בין 14 מכולות משא גדולות.
8. סבלנות – הצוות הודיע שבניסיון הראשון הם מתכוונים לשבור את השיא הקודם, אבל רק בקצת. הם צופים להגיע לכ-1280 קמ”ש, שיא מהירות חדש, אבל לא רחוק מהקודם. בהמשך הם מבטיחים, וכרגע אין לוח זמנים רשמי, שיוסיפו קמ”שים עד שישברו מחסום חדש – 1000 מייל לשעה. 1600 קמ”ש.
עד שיצליחו, הנה תזכורת לשיאניות הקודמות: