אפרטה: האיטלקים החליטו שהגיעה הזמן להוריד ללה-פרארי את הגג. התוצאה מגרה שצפוי אבל פרטים עדיין אין. רק שלוש תמונות – בזה צריכים להסתפק כולנו עד להצגה הרשמית באוקטובר בתערוכת פריז.
אפשר להגיד בצורה די בטוחה שהיא תהיה זהה כמעט לחלוטין ללה-פרארי הרגיל והיא צפויה להיות מיוצרת בסדרה מצומצמת למדי – בין 100 ל-150 מכוניות.

הראשונה: פרארי F50 הייתה מכונית-העל הפתוחה הראשונה (להוציא גרסאות ייצור מוגבלות ומכוניות קונספט), נשמע אולי הגיוני היום, אבל כשהוצגה המכונית בשנת 95′ היא שמטה כל לסת שמחוברת למוח אוהב מוטוריקה. אחרי ה-F50 התחילו להופיע יותר ויותר מכונית-על נטולות גג.

המנוע: אז לא נשתמש בו? כמובן שכן. בסוף שנות ה-90′ עמלה פורשה על מכונית מרוץ חדשה ללה-מאן ולשם כך פותח מנוע V10 חדש (שמקורו בתכנון של פורשה למנוע V10 לפורמולה 1). בסוף הפרויקט בוטל לטובת תכנון הפורשה קאיין… כמה שנים מאוחר יותר החליטו בפורשה להשתעשע ולהציג קונספט למכונית-על עם אותו מנוע V10, תגובת הקהל הכריעה את הכף לטובת גרסת ייצור סדרתית. כך נולדה הפורשה קאררה GT.

הנהג: סטרלינג מוס נהג המרוצים המוערך, מעולם לא זכה באליפות הפורמולה 1 (למרות שהגיע לפודיום כמעט בכל שנה בה התחרה), אבל הוא רשם את אחד הניצחונות הגדולים ביותר בתולדות מרוץ המילה-מיליה המפורסם כאשר הקדים לקו הסיום את בן קבוצתו, חואן מנואל פאנג’יו, בכ-30 דק’. בשנת 2009 הציגה מרצדס גרסת מחווה לאותו ניצחון (בו נהג במרצדס SL 300 SLR) שהתבססה על המקלארן-מרצדס SLR. הייתה זו ה-SLR סטרלינג מוס, גרסת ספידסטר מדהימה ביופייה שעשתה שימוש במנוע של גרסת ה-722 (V8 מוגדש, 650 כ”ס). אם יש לך שעה פנויה צפה בזה:
החשמל: שוב פורשה, ב-2013 הציגה פורשה את ה-918 ספיידר, מכונית-העל השנייה של היצרנית. ביחס למכוניות-העל המתחרות מבית פרארי ומקלארן הנתונים, איך נאמר, פחות מרשימים. היא כבדה יותר, חלשה יותר ונראית… נו, כמו פורשה. אבל כל זה לא הפריע לה לקבוע את הזמן המהיר ביותר למכוניות סדרתיות (שלא קוראים להן ‘רדיקל’) סביב מסלול הנורבורגרינג (6:57 דק’). מקלארן אמרה שקבעה זמן נמוך מ-7 דק’ ( אבל לא פרסמה אותו) והאיטלקים עדיין לא שלחו את הלה-פרארי לרינג. נראה שפורשה יכולה להיות רגועה, לפחות עד שהאסטון מרטין רד-בול 001 תגיע לכביש.

המהירה (כמעט הכי): כשהוצגה הויירון היא התהדרה בשורה של נתונים ומספרים מפוצצים. 1001 כ”ס, ארבעה מגדשים, מנוע בתצורת W16, וכמובן – 407.5 קמ”ש. כמה שנים מאוחר יותר הציגה בוגאטי את הויירון גראנד-ספורט ויטס – גרסה פתוחה שרושמת על הדיינו 1185 כ”ס, 153 קג”מ ומהירות מרבית של 410 קמ”ש. המכונית הפתוחה המהירה בעולם. אלא אם אתה לוקח בחשבון את המכונית הבאה.

מהירה (אבסולוטית): את הרשימה אנחנו סוגרים עם הנסי ונום GT ספיידר. לא בדיוק המכונית הראשונה שעולה לראש כשחושבים על מכוניות-על (בכל זאת, היא מבוססת על ונראית כמו, לוטוס אליז), אבל אחת שעושה בית ספר להרבה מהשמות הגדולים בעולם הרכב. סדנת הנסי הוציאה תחת ידיה את המכונית הפתוחה הסדרתית הכי חזקה (1451 כ”ס ממנוע V8 קורבט מוגדש בנפח 7.0 ליטר) והכי מהירה שכסף יכול לקנות (הרבה כסף, 1.3 מיליון דולר). היא רושמת לזכותה מהירות מרבית רשמית של 427 קמ”ש (כשהיצרן טוען שהיא מסוגלת ליותר…), מהר יותר ב-17 קמ”ש מבוגאטי ויירון ויטס, המחזיקה הקודמת בשיא. אה, והנסי כעת עובדים על יורשת. חזקה ומהירה יותר.