יש לא מעט יפנו-פילים שעבורם הונדה NSX המקורית (שיוצרה בין 1990 ל-2005) היא כמעט קודש הקודשים. למי שלא מעורה בפרטים נספר שמדובר במכונית ספורט שהתהדרה במרכב אלומיניום ומנוע V6 אטומספרי מרכזי ששימש להנעת הגלגלים האחוריים. כל הדבר הזה כוון אל האליטה הטהורה של אירופה שיוצגה אז על ידי הפרארי 348.
בשביל להיכנס עד הסוף לראש צריך לזכור שאלו השנים בהן הונדה שולטת במסלולי הגרנד-פרי עם אירטון סנה מאחורי ההגה. שני הפרטים האלו מספיקים לנו גם בלי לדבר על הנתונים הרישמיים (270 כ”ס ו5.2 שניות ל-100 קמ”ש). ה-NSX לא הגיעה לכאן אף פעם באופן רישמי (למרות שידוע לנו על לפחות אחת כזו שמסתובבת בישראל) ועכשיו עם הצגת הדור השני מספרים לנו במאיר שיש סיכוי ממשי לראות אותה כאן בשנה הבאה.

ולמרות שמדובר במכונית שונה לחלוטין מזו שהוצגה לפני כמעט שלושה עשורים זה עדיין משמח אותנו מאוד, כי מדובר בחתיכת מצעד טכנולוגי מרשים ומבצע. כמה מבצע? הונדה ניצחה את קטגורית הפרודוקשן בפייקס-פיק האחרון. ככה מבצע.
הדור השני של ה-NSX מציע הנעה כפולה כאשר מנוע 3.5 ליטר, v6 טווין-טורבו, משולב מנוע חשמלי, שולח את תפוקתו אל הגלגלים האחוריים (דרך תיבה כפולת מצמדים בעלת תשעה יחסי העברה) ואילו את הגלגלים הקדמיים מניעים שני מנועים חשמליים נפרדים. כל התנע, בנזין וחשמל הזה נותן 581 כ”ס (ו-65.9 קג”מ) ומהירות מירבית של 308 קמ”ש.
אם הדור הראשון התאפיין במשקל נמוך ומינימליזם הדור הנוכחי הוא ההיפך הגמור, עם מערכת הנעה מסובכת מאוד, משקל לא מבוטל (למעלה מ-1,700 ק”ג) למרות השימוש בקרבון ואלומיניום.
תגיע או לא? רק הזמן יגיד. זול זה בטוח לא יהיה – צפו למחיר סביב המיליון וחצי שקל אחרי מיסים מה שמעמיד אותה מול מתחרות ותיקות ומנוסות. לנו לא אכפת, אנחנו כבר מתכננים את ההשוואתי.