אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פורשה פנמרה: סתמה לנו את הפה
ראשי » חדשות » פורשה פנמרה: סתמה לנו את הפה

פורשה פנמרה: סתמה לנו את הפה

רצינו להתפלפל ולתהות על קנקנה של הפנמרה החדשה, אבל אז פורשה לקחו אותה לנורבורגרינג ושינו לנו את התוכנית

אריאל אלסיבוני 05/07/2016

“עיצוב צריך להיות פונקציונאלי, ופונקציונאליות צריכה להיות מתורגמת לאסתטיות מבלי להסתמך על גימיקים שצריכים הסבר”. פרדיננד פורשה

זהו אחד הציטוטים היותר מפורסמים של פרדיננד פורשה ותכננו לעמת אותו מול הפנמרה החדשה. כי אנחנו לא בטוחים שהעיצוב שלה עונה להגדרה של פורשה. אבל אז בדקנו עוד משהו.

porsche panamera-2
פאר מהירה או מהירה מפוארת, אחת התהיות שמעלה הפנמרה

 

לקסוס LFA, למבורגיני גייארדו LP570-4 סופרלג’רה, למבורגיני מורצי’אלגו LP670-4 SV, מרצדס SLS AMG ו-SLR מקלארן, פרארי F430 סקודריה, אודי R8 V10 (דור קודם) ועוד רבות אחרות. זו רשימה חלקית כי מדובר ברשימה ענקית – יש המון מכוניות ספורט ומכוניות-העל שהקיפו את הנורבורגרינג לאט יותר ממה שעושה זאת פורשה פאנאמרה חדשה.


כמעט 2 טון של פאר ויוקרה הצליחו להקיף את המסלול האגדי יותר מהר מכל כך הרבה מכוניות ספורט ייעודיות, כולן קלות או חזקות ממנה (חלקן גם וגם). לעזאזל, חוץ מגרסאות קצה ל-911 ומכוניות-העל של היצרנית (קאררה GT ו-918) זו הפורשה הסדרתית הכי מהירה סביב הנורבורגרינג. וכשאנחנו אומרים “גרסאות קצה” אנחנו מתכוונים ל-911 טורבו (דור קודם) והלאה, כי זו האחרונה קבעה זמן זהה לשל הפאנאמרה.

 

7:38 דק’ למכונית פאר עם ארבע דלתות – את הזמן הזה קבעה פאנאמרה טורבו סדרתית למהדרין הנועלת את צמיגי הכביש איתם היא מגיעה מהמפעל (1.45 מיליון שקלים בישראל ד”א). פורשה נשבעה בחיי ה-911 שלמעט התאמת כלוב התהפכות לא נעשו שום שינויים למכונית. אנחנו מאמינים לה.

 

בפורשה בחרו שלא להיכנס לעומק הצד הטכני בידיעה לעיתונות, אבל נראה שהם השתמשו בכל הידע והטכנולוגיה שעומדים לרשותם כדי לגרום למכונית הענקית הזו (505 ס”מ לאורך, 1995 ק”ג) לפנות. הפאנאמרה טורבו מצוידת במערכת בולמים אקטיביים (PASM), מערכת ה”ניהול הדינאמי של פורשה” (PDCC), מערכת היגוי וקטורי ואפילו היגוי אחורי אקטיבי שנלקח ישירות מה-918 וה-911 טורבו החדשה.

porsche panamera-3
לפי הנתונים זו בדרך כלל הזווית בה נראה את הפנמרה

 

על ההנעה אחראי מנוע V8 כפול מגדשים חדש בנפח 4.0 ל’. ההספק עומד על 550 כ”ס, המומנט על 78.5 קג”מ, ואלה עוברים אל ארבעת הגלגלים דרך תיבה דו-מצמדית חדשה עם שמונה(!) יחסי העברה המביאים ל-3.6 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש. אגב, פורשה מספרת כי המגדשים מוקמו בין הצילינדרים, בתוך חלל ה-V (סידור דומה לזה שאפשר למצוא במנוע ה-V החדש ב-AMG GT). לטענת פורשה, הסידור הזה מאפשר להתקין את המנוע נמוך יותר וכך לשפר את מרכז הכובד, וגם מבטיח שיפור לזמן התגובה ללחיצה על הדוושה וקיצור השהיית הטורבו.

“השינוי הוא קל, הקושי האמיתי נמצא בשיפור”. פרדיננד פורשה

 

 

פורשה פנמרה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד