אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
7 תאריכים מכוננים בחייה של דודג’ וייפר (זצ”ל)*
ראשי » מגזין » 7 תאריכים מכוננים בחייה של דודג’ וייפר (זצ”ל)*

7 תאריכים מכוננים בחייה של דודג’ וייפר (זצ”ל)*

דודג' וייפר חוגגת 25 שנות ייצור ואת סוף חייה במקביל, קצת עצוב לא?. היום המפעל סגר את שעריו

אריאל אלסיבוני 31/08/2017

*עדכון אחרון – זהו באמת סוף הדרך

2017 – היום, בתאריך ה-31.8.17 דודג’ סגרה רשמית את מפעל הייצור של הוייפר. המכונית האחרונה (אדומה, כמובן) ירדה מפס הייצור מוקדם יותר החודש. אבל ההודעה על הסוף הגיעה כבר בשנה שעברה. אתה מוזמן לקרוא ולהיזכר במכונית שאין דומה לה:

כבר בתחילת שנת 2016 רצו ברשת שמועות על הפסקת ייצור קרבה למכונית הספורט האייקונית, דודג’ וייפר. ומתי בחרו בדודג’ להודיע “חגיגית” על הפסקת הייצור? במקביל לחגיגות 25 שנה. תודה דודג’, הצלחתם לבאס.

הסיבה הרשמית? אי יכולת לעמוד בתקנות בטיחות הנוגעות לכריות אוויר צדיות. אבל כמה התבטאויות של הבוס הגדול, סרג’יו מרקיונה, כמו גם דוחות כספיים שליליים ומכירות נמוכות (676 יח’ בכל שנת 2015) מספרים סיפור אחר. הדודג’ וייפר פשוט לא כלכלית עבור קונצרן פיאט-קרייזלר, וזו סיבה מספיק טובה, כנראה. כדי לזכור אותה כמו שצריך הנה כמה נקודות על קו חייה של הדודג’ וייפר, קו שנקטע בימים אלו.


בואו נבנה קצת אוטו עם המון מנוע...
בואו נבנה קצת אוטו עם המון מנוע…

 

1991 – דודג’ מציגה את הוויפר לראשונה והסיפור כאן הוא המנוע. V10 בנפח 8.0 ל’ שפותח בעזרת למבורגיני. המנוע היה אחראי לקצת יותר מרבע ממשקל המכונית (1454 ק”ג סה”כ), והוא הפיק 400 כ”ס ו-62.2 קג”מ. אה, היא גם נראית נהדר ולאף אחד לא הפריע שאין לה חלונות, גג או מזגן.

1996 – בשנה זו מוצגת ה-GTS. זו גרסת הקופה הראשונה של הוויפר והיא גם הראשונה בסדרה שמגיעה עם חלונות חשמל, מיזוג אוויר (אופציה רק משנת 1994) ומנעולים לדלתות כסטנדרט. זה התבטא במשקל – 1531 ק”ג. למרות נפח זהה, המנוע מפיק 450 כ”ס ו-67.6 קג”מ. לשם השוואה – לפרארי 550 מראנלו המקבילה בממדים (אך לא במחיר) יש 35 כ”ס יותר, אבל היא כבדה יותר ומאיצה ל-100 קמ”ש ב-4.6 ש’. הוויפר צריכה רק 4.0 שניות.

יציאה פרועה וחסרת עכבות של התעשייה האמרקאית
יציאה פרועה וחסרת עכבות של התעשייה האמרקאית

 

2003 – דור שני למכונית. זהו אותו V10 מלפנים, אבל הנפח צמח ל-8.3 ל’, ההספק עלה ל-500 כ”ס והמומנט טיפס ל-72.6 קג”מ. דודג’ הצליחה להוריד את משקל המנוע בשליש (כ-230 ק”ג) אך משקלה הכולל של המכונית נותר דומה (כ-1530 ק”ג, תלוי בגרסה). גם הדור הזה לא היה ממש איטי או חלש – 3.8 ש’ בתאוצה ל-100 קמ”ש, רבע מייל ב-11.8 ש’ ומהירות מרבית של 305 קמ”ש.

2008 – דודג’ הציגה את ה-ACR – גרסה ממוקדת מסלול שתעשה היסטוריה. המנוע בנפח 8.4 ל’ ומפיק 600 כ”ס ו-77.4 קג”מ. היא קובעת זמן של 7:22.1 דק’ סביב הנורבורגרינג. מקום חמישי עבור מכוניות סדרתיות, למכונית שרירים אמריקאית זה לא רע…

כן כן כן, זה יכול לפנות.
כן כן כן, זה יכול לפנות. וגם לבלום. טוב להאיץ ברור שזה יכול.

 

2011 – שברולט קורבט ZR1 הקיפה את הרינג ב-7:19.63 דק’. דודג’ חוזרת למסלול עם צמד ACR שעודכנו קלות וקובעת זמן הקפה מרשים של 7:12.13 דק’. היום, חמש שנים אחרי, היא נמצאת במקום השמיני בטבלה כשלפניה רק מכוניות-על כפולות הנעה (כמו פורשה 918 או למבורגיני אוונטדור) או מכוניות שגורמות לוייפר להרגיש יוקרתית ומפנקת (כמו רדיקל SR8 וגומפרט אפולו).

 

2012 – אחרי שהופסק הייצור ב-2009, דודג’ מודיעה על דור חדש (שלישי) לוייפר. למרבה התדהמה, בלב עידן הטורבו, צריכת הדלק וההיברידיות, דודג’ חושפת לנו כי המנוע הענק נשאר – 8.4 ל’ בתצורת V10 והוא עדיין אטמוספרי למהדרין. 645 כ”ס ו-83 קג”מ עוברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית. נחזור על זה – 8.4 ליטר, 645 כ”ס אטמוספרים וידניים בשנת 2012. כמו שאנחנו אוהבים.

אטמוספרים ידנית ואנלוגית בעידן הפוך לגמרי. זה היה עניין של זמן...
אטמוספרית ידנית ואנלוגית בעידן שהוא הכול חוץ משלושת המילים האלו – זה היה עניין של זמן…

 

2016 – גרסת ה-ACR של הדגם הכוללת שינויים למתלים, צמיגים רחבים יותר (355 מ”מ) ועזרים אווירודינאמים מחזיקה בשיאי הקפה של 13 מסלולים באמריקה, כולל לגונה סקה, שם היא קבעה זמן של 1:28.65 דק’. רק בשביל לסבר את האוזן, פורשה 918 קבעה שם זמן של 1:29.89 דק’. עם אותו נהג ד”א.

 

זהו כנראה באמת סוף הדרך למכונית מיוחדת במינה – אז לזכרה של הצדיקה לבית דודג’, בואו נראה גז עדכני ואחרון של המכונית הנפלאה הזו:

* זכר צדיקות לברכה…

דודג' דודג' וייפר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד