סיפור הצלחה, ככה פורסמה הסוזוקי בלאנו הראשונה ששווקה בישראל אי שם בשנות ה-90, והיא באמת זכתה לכזו ואפילו הובילה את טבלת המכירות בארץ לזמן מה.
הדור החדש של סוזוקי באלנו (המיוצר בהודו) מגיע אלינו בתצורת האצ’בק וממוצב על ידי היבואן כמשפחתית קטנה (למעשה תת-משפחתית). הבלאנו מגיעה אלינו עם מנוע בנפח 1.2 בעל הזרקה כפולה המפיק 90 כ”ס, כשניתן לבחור בין תיבה ידנית בעלת חמישה הילוכים (74,990 שקלים) או רציפה (93,990 שקלים).
הרכב מקביל במידותיו למכוניות סופרמיני אך בסוזוקי מציינים כי בעזרת תכנון חכם הם הצליחו לייצר רכב קומפקטי בעל מרחב פנים גדול ומרווח. עוד מציינת סוזוקי כי הם הצליחו לייצר מרכב קשיח וקל (920 ק”ג) במטרה להציג נתוני צריכת דלק טובים.
לישראל מגיעה הבלאנו החדשה כשהיא מאובזרת היטב והרשימה כוללת בקרת אקלים, חישוקי 16 אינץ’, חלונות אחוריים מושחרים, תאורת לד, בקרת שיוט, מפתח חכם ועוד. היא מצוידת גם במערכת מובילאיי שמשפרת את ציון אבזור הבטיחות שלה.
ואם הזכרנו בטיחות, הבלאנו נבחנה באופן נדיר ב-2 מבחני ריסוק מטעם ה-Euro NCAP כשהראשון מעניק לה 3 כוכבי בטיחות בלבד. למבחן השני התייצבה הבלאנו כשהיא מצוידת במערכת בלימה אוטונומית מקורית וזכתה ל-4 כוכבי ריסוק. כרגע משווקת אצלנו הבלאנו ללא מערכת הבלימה האוטונומית (RBS), כשהמשלוחים העתידיים יצוידו במערכת האמורה כסטנדרט.
בזמן ההשקה נמסר לנו כי היבואן שוקל את הבאת שתי גרסאות ההנעה החדשות והמסקרנות של הבלאנו (1.0 ליטר טורבו וגרסה היברידית).