וולוו מודיעים על תחילת השיווק בישראל של וולוו XC90 T8. את ה-XC90 אנחנו מכירים כבר, רכב פנאי יוקרתי, נעים ובעלת יכולת. גרסת ה-T8 ההיברידית (שעולה 589,000 שקלים רק 25,000 שקלים יותר מגרסת הבנזין) מציעה מערכת הנעה מתוכחמת למדי.
ה-T8 מונעת בעזרת שני מנועים. מנוע הבנזין מלפנים בנפח שני ליטרים עם מגדש-על ומגדש טורבו, מפיק 320 כ”ס. המנוע השני הוא חשמלי ונמצא על הסרן האחור ומפיק 87 כוחות סוס.
הוולוו יודעת להזיז את עצמה על מצב חשמלי בלבד וגם להשתמש בכל הכוח שיש בשני המנועים שלה (נתון משולב של 407 כ”ס ו-65 קג”מ!) – בכדי להגיע ל-100 קמ”ש תוך 5.6 שניות. נתון מדהים למכונית כזו – שמסוגלת לאכלס שבעה נוסעים. וולוו טוענים שה-T8 הזו מתהדרת בנתון צריכת דלק של 47.6 ק”מ לליטר ושבמידה והנהג יחליט לנהוג במצב חשמלי בלבד הסוללה תספיק ל-42 ק”מ עד שתזדקק לטעינה.

יש כמה פרטים מעניינים מאוד בוולוו הזו – מיקום המצברים לדוגמה. בניגוד להרבה מכוניות היברידיות בהן ממוקמים המצברים באחורי הרכב ופוגמים ביכולתו הדינאמית – המצברים בוולוו נמצאים ברצפת הרכב ובמרכזו. עוד פרט מעניין, תיבת ההילוכים האוטומטית היא פלנטרית, “רגילה”, עם שמונה יחסי העברה ובוולוו טוענים שמצב הנעה כפולה נשמר גם כשהנסיעה היא על טהרת החשמל.
הרבה סקרנות מעוררים הנתונים והמפרט של ה-T8 פרטים נוספים, ואיך כל זה מתחבר ביחד, נדע כשנבחן אותה בקרוב.