אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש
ראשי » גריד » מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש
מאזדה 3

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מפרט אמריקאי, מנוע טורבו והנעה כפולה. כל אלו הופכים את מאזדה 3 למכונית עוד יותר ייחודית בנוף המוטורי המקומי ומהבחירות הבודדות עבור הנהג המשפחתי שנהנה גם לנהוג

אופיר דואק 30/11/2025 צלם: אופיר דואק

התהליך שעברה מאזדה 3 מאז הגיעה ארצה לראשונה בראשית שנות ה-2000 הוא דוגמה מאלפת למהפכה בטעם הקהל, וגם לשינויים שעברה מאזדה כיצרנית. היא התחילה את דרכה מכונית משפחתית יפנית טיפוסית, מתחרה לקורולה ושות’ עם קצת יותר אופי ויכולת שיתאים לדור הייטקיסטים שלא רוצים עוד רכב ליסינג משפחתי אפור.

אך ככל שעברו השנים והדורות מאזדה שמרה על ה-DNA, אך נאלצה להתמודד עם הפופולאריות הגואה של רכבי הקרוסאובר. כך מצאה את עצמה מאזדה 3 משמשת כאופציה היותר אנינה וייחודית בקטגוריה המצטמצמת, במקביל לגישה של מאזדה להפוך ולמצב את קו המוצרים שלה ליותר יוקרתי, כשהיא מתרחקת מהגדרתה כרבת מכר בעשיריה הראשונה של הדגמים הנמכרים בישראל.

תקינת זיהום אוויר אירופאית מחמירה יותר אילצה את היבואן המקומי להביא השנה את מאזדה 3 במפרט אמריקאי עם מנועי 2.5 ליטר, עם או בלי טורבו, ובכך לדחוף אותה עוד יותר מעלה. אופציה יקרה יותר משמעותית מהאלנטרה והאוקטביה, אבל עם ביצועים עדיפים. בעיקר בגרסת הטורבו שעם הנעה כפולה ו-6.5 שניות מ-0 ל-100 פתאום הופכת על הנייר לסוג של משפחתית ספורטיבית בהישג יד. האמנם?


שינויים ותוספות
מאזדה 3 היא לא מכונית צעירה. הדור הנוכחי שלה הוצג ב-2019 והשינויים אותם עברה עד כה מינוריים בלבד. העיצוב נותר דומה למעט שבכה וחישוקים מושחרים לצד צמד פתחי פליטה מאחור. החזית המוכרת של מאזדה בשילוב קווי הגוף הנקיים עדין מצליחים לשכנע למרות הצבע הלבן. עדין מדובר במכונית הסדאן היותר נאה בסגמנט ההולך ומצטמצם שלה. מעבר לכך, זה אומר שכל אותן תכונות מוכרות נשמרו, לטוב ולרע. מרחב הפנים טוב מלפנים אבל רק סביר מאחור, בעיקר בגלל הגג הנמוך שמגביל את מרווח הראש ודורש כיפוף ביציאה.

הדיפון הרך דמוי העור ושילוב הצבעים הבהיר מקנים תחושה נעימה, אפילו פרימיומית במידת מה, למרות שיש עדין שימשו בפלסטיק פשוט עבור חלק מהמתגים ופלסטיק “שחור פיאנו” היה נחשב יוקרתי אולי לפני עשור. לוח המחוונים דיגיטלי למחצה, אך דל באפשרויות תצוגה ומידע ומסך המולטימדיה המזדקר ממעל קו לוח המכשירים הוא אינו מסך מגע והשליטה מתבצעת בממשק, שהגרפיקה שלו בסיסית למדי, באמצעות חוגה בין המושבים. דור המסכים ירגיש שהוא נסע אחורה בזמן, אבל לך תסביר לו שזה הרבה יותר בטיחותי. עם זאת היינו מעדיפים אם מאזדה היו מעניקים גישה מהירה יותר לביטול ההתרעות של חלק ממערכות הבטיחות.

אבל בואו ניגש לעניין. העיקר כאן זה המנוע. 2.5 ליטר מוגדש עם 227 כ”ס על הנייר באופן רשמי, ובפועל 250 כ”ס עם דלק באוקטן 95 המקובל אצלנו. הטורבו הראשון של מאזדה שמגיע לכאן בעל כורחו בגלל הגבלות התקינה האירופאית. ואולי כדאי לשלוח מכתב תודה לאיחוד, כי מדובר במנוע שאמנם לא תאב סל”ד אבל בשרני באופי וגם בצליל .תיבת ההילוכים היא בעלת יחסי העברה ארוכים יחסית ויחס העברה סופי קצר. זה אומר שבנסיעה מנהלתית המנוע נמצא בסל”ד נמוך יחסית כשהוא נסמך על המומנט השופע הזמין במלואו כבר ב-2,000 סל”ד.

במצבה הרגיל התיבה ממהרת להגיע להילוכים הגבוהים שהם הילוכי יתר, כך שישנה השתהות בתגובה הראשונית כאשר נדרשים לבצע עקיפה, אלא אם עוברים להשתמש במנופים שמאחורי גלגל ההגה. במצב ספורט התחושה כבר הרבה יותר נמרצת, גם כי התיבה דואגת להישאר רוב הזמן בהילוך הרביעי שהוא הילוך ישיר, וגם כיוון שהיא מתגלה כשותפה פעלתנית יותר ואפילו תוריד הילוכים בבלימה חזקה כדי לאפשר כוח זמין ביציאה מפניה. וכוח בהחלט יש ל-3 טורבו בכל מצב, עם תאוצות נחושות שמלוות בגרגור נעים מהמנוע ומערכת הפליטה. עם זאת, לפעלתנות יש מחיר בצריכת הדלק. גם בנסיעה לא מאומצת במיוחד הצריכה הממוצעת עומדת על פחות מ-10 ק”מ לליטר, ובנסיעה קצת יותר נמרצת נתון של 8 ק”מ לליטר הוא לא יוצא דופן. כך שבשילוב עם מיכל דלק צנוע של 48 ליטרים בלבד תתכוננו לבקר לא מעט בתחנת הדלק.

למרות המנוע המשודרג, מאזדה לא מגדירה את ה-3 טורבו כדגם ספורטיבי. זה אומר שמלבד ההנעה הכפולה אין כאן שדרוג למכלולים ההיקפיים שנועד להפוך אותה למתחרה במה שנשאר מקטגוריית המשפחתיות הספורטיביות. ועדין השלדה של מאזדה 3 היא אחת מהיותר מוצלחות בקטגוריה המשפחתית, עם כיול מעט קשיח שמספק ריסון טוב של המרכב על חשבון יכולת השיכוך במהירות נמוכות, והיגוי מדויק בעל משקל טוב. מערכת ההנעה הכפולה מספק אחזיה בעיקר ביציאה מהמקום ובכבישים חלקים.

תיאום ציפיות
מפתה לחשוב על מאזדה 3 טורבו כמשפחתית ספורטיבית במחיר יחסית נמוך. בטח לאור ההיצע הדל שמסביב. היא אמנם בעלת תיבה אוטומטית בלבד, אבל המנוע והביצועים בהחלט מצליחים לשייך אותה לז’אנר. זוהי מכונית שמספקת יכולת דינמית גבוהה במונחים של מכונית משפחתית, אבל חסרה את החדות והמהוקצעות הנדרשת עבור מכונית ספורטיבית באמת. אבל יאמר לזכותה שהיא לא מתיימרת לכך.

מחירה של מאזדה 3 טורבו מתחיל ב-195 אלף שקלים, ועומד על 210 אלף שקלים לרכב המבחן ברמת האבזור הגבוהה. בטריטוריית המחיר הזו יש שלל רכבי קרוסאובר חשמליים והיברידים ודגמי סדאן חשמליים טובים. כולם כנראה יתנו תמורה טובה יותר ברמה הפרקטית. אף אחד מהם לא יהיה מהנה לנהיגה כמו המאזדה כמכונית משפחתית, והאלטרנטיבה הקרובה היחידה ברמת הביצועים היא יונדאי אלנטרה N ההארדקוריסטית שתדרוש ויתורים בתחום הנוחות. כך במציאות שבה האופציות כל כך מצומצמות עבור נהג משפחתי חובב נהיגה, הבחירה הופכת להיות לא קשה במיוחד.

מאזדה 3 סדאן טורבו “פרימיום” – תעודת זהות
מנוע: 2,488 סמ”ק, טורבו-בנזין, הספק: 227 כ”ס ב-5,000 סל”ד, מומנט: 42.8 קג”מ ב-2,000 סל”ד, תמסורת: אוטומטית, 6 הילוכים. הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 272.5 ס”מ, משקל: 1,543 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.5 שניות, מהירות מרבית: 215 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 11.5 ק”מ לליטר, מחיר: 210 אלף שקלים

מאזדה מאזדה 3 מאזדה 3 טורבו מאזדה 3 סדאן משפחתית סדאן משפחתית ספורטיבית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד