אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול
ראשי » מבחני דרכים » צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול
צ'רי טיגו 9

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

טיגו 9 הוא יותר גדול, יותר חזק ויותר מאובזר מכל דגם שצ'רי הציעה כאן עד היום, אבל האם הוא עשה גם קפיצה בהתאם גם ביכולות?

יובל לוי 25/11/2025 צלם: יובל לוי

אחרי שצ’רי טיגו 8 הפך לרכב ה-7 מקומות הנמכר ביותר בישראל, צ’רי מנסה לטפס מדרגה אחת גבוה יותר עם הטיגו 9. זהו קרוסאובר גדול, מאובזר ומחושמל יותר, שמכוון ללקוחות שמחפשים רכב משפחתי מרווח אבל יחד עם זאת מצפים לרמת איכות ויוקרה גבוהה יותר כשהם באים להוציא יותר מ-200 אלף שקלים על פתרון תעבורתי עם 7 מקומות ישיבה.

צ’רי טיגו 9 הוא ארוך, רחב ומרשים יותר מהטיגו 8, ומביא איתו חבילת אבזור עשירה במיוחד לצד מערכת הנעה פלאג-אין היברידית חזקה המפיקה 428 כ”ס עם טווח חשמלי מוצהר של קרוב ל-150 ק”מ. תג מחיר של 245 אלף שקלים מעמיד את טיגו 9  ישירות לאזור שבו משחקים סקודה קודיאק והגרסאות המאובזרות של מיצובישי אאוטלנדר, אך עם גודל ורמת הידור של הסנטה פה והסורנטו היקרות משמעותית ומאובזרות פחות.

זהו ניסיון של צ’רי להראות שהיא כבר לא רק “אלטרנטיבה זולה”, אלא שחקנית שמבקשת להתקרב לליגה של הגדולים, אבל כדי להיות שם לא מספיקה רק האריזה ונדרשת התמודדות עם נקודות החולשה המוכרות של דגמי מותג, בעיקר בתחום נוחות נסיעה והתנהגות הכביש.


סקירה ראשונית
כפי שציינו, צ’רי טיגו 9 הוא רכב גדול. עם אורך של 483 ס”מ, גובה של 174 ס”מ, רוחב של 193 ס”מ הוא גדול בחצי מידה מהטיגו 8, כשהצמיחה העיקרית באורך הוקדשה לבסיס גלגלים שצמח ב-9 ס”מ ל-280 ס”מ. המידות הללו ניכרות כשמסתכלים עליו. השבכה הקדמית הגדולה לא מנסה להצניע את הגודל, להיפך, ויחידות התאורה הצרות מתגמדות לידה. מהצד הטיגו 9 מציג קשתות גלגלים גדולות המאכלסות חישוקי 20 אינץ’, שנראים, איך לומר בעדינות, סיניים בעיצובם. ידיות הדלתות מוסלקות בגוף המכונית לטובת מראה נקי ומודרני, וקו החלונות מייצר עניין בקורה האחורית בזכות עיצוב דינאמי שמקל במעט על הצללית המגושמת שמגיעה בדרך כלל ברכבי פנאי בעלי שבעה מושבים. מאחור ספויילר נאה, יחידות תאורה המחוברות ביניהן והכיתוב C H E R Y באותיות גדולות, שמראות שלסיניות כבר אין מה להתבייש.

בתא הנוסעים ניכרת סביבה נעימה עם איכות החומרים, ההרכבה והגימור טובים למדי. מול הנהג מסך אינפורמטיבי ומימינו מסך מולטימדיה ענק. כל כך ענק שהפינה השמאלית התחתונה שלו מוסתרת על ידי גלגל ההגה בתנוחת הישיבה שנוחה לי. בין המושבים משענת יד שמתחתיה תא אחסון נדיב בגודלו שמציע תאורה ומיזוג. בכלל, לטיגו 9 יש שפע אבזור: חימום, אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים, רמקול במשענת הראש לטובת שיחה פרטית, תצוגה עילית, חימום בגלגל ההגה, גג שמש פנורמי, טעינה אלחוטית. פריטים שנדיר למצוא גם ברכבים כפולים במחיר.

איכות החומרים ושפע האבזור ממשיכים גם לשורת המושבים האמצעית, שם תמצאו מרחב פנימי מכובד, וילונות צד נשלפים, חימום ואוורור(!) במושבים. אותם מושבים אגב גם נעים קדימה ואחורה באופן חשמלי. כמקובל ברכב מקטגוריית רכבי הפנאי בעלי שבעה מושבים, הכניסה למושב האחורי אינה קלה ומצריכה תרגילי לוליינות במידה ועברתם את גיל 12. המקום לרגלים תלוי בחסדיהם של היושבים בשורה האמצעית, כלומר עד כמה הם יבחרו להזיז את המושב שלהם קדימה. במידה ושורת המושבים השלישית פתוחה, תא המטען מצומצם ומסוגל לאכלס רק 143 ליטר של ציוד. קיפול השורה השלישית ישנה את המצב באופן משמעותי, כאשר נפח תא המטען יצמח משמעותית ויאכלס 819 ליטר של ציוד.

על הכביש
את הצ’רי טיגו 9 מניעים לא פחות מארבעה מנועים: שלושה חשמליים (שניים מלפנים ואחד מאחור) ואחד בנזין. ההספק המשולב 428 כוחות סוס, כאשר מנוע הטורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטר מספק מצידו  143 כ”ס והמנועים החשמליים משלימים את השאר. סוללת ה-34.46 קוט”ש מאפשרת למנועים החשמליים להניע את הטיגו 9 למרחק של 148 ק”מ על חשמל בלבד על פי הצהרת היצרן, ובשילוב מיכל דלק בנפח 70 ליטר, הטווח המשולב המוצהר מרשים למדי: מעל 1,100 ק”מ. בפועל לא תהיה בעיה לחצות את ה-100 ק”מ על חשמל בלבד בקלות רבה, הרבה מעבר לנסועה היומית של רוב הנהגים בארץ.

הביצועים, כצפוי, מרשימים. במיוחד במצב ‘ספורט’ בו תגובת דוושת התאוצה מהירה למדי, אשר בשילוב ההנעה הכפולה, יורה את הטיגו 9 מעמידה ל-100 קמ”ש תוך 5.4 שניות בלבד. למרות שלמנוע הבנזין שלושה הילוכים בלבד, המנועים החשמליים מפצים על כך, ולטיגו 9 יש מספיק כוח זמין בכל מהירות ותוואי. לטיגו הספק מרשים אך גם המשקל, 2.3 טונות, מרשים לא פחות. אף על פי זאת, מהנדסי צ’רי בחרו לצייד את הטיגו 9 במתלים קונבנציונאליים, עובדה שהעלתה תהיות עוד בטרם התנענו את כל המנועים. בנסיעה בעיר מתגלה הכיול הרך יחסית בו בחרו מהנדסי צ’רי. הטיגו מטפל באופן טוב במהמורות והנסיעה נוחה. מנגד, אי אפשר להחביא את המשקל ובמידה ותלחצו את הטיגו תגלו את מגבלות הכיול הרך בשילוב המשקל, מה שלא יעודד אתכם להמשיך ולדחוק בו. האם צריך לחייב רכבים מעל הספק ומשקל מסוים להיות מצוידים במתלים אדפטיביים? אנחנו לגמריי בעד.

לטיגו 9 מספר מצבי נהיגה הנשלטים באמצעות חוגה נוחה בקונסולה המרכזית. חלק מהם מוכוונים לכאורה לשטח. מנגד, עם מרווח גחון של 18.3 ס”מ בלבד וצמיגי כביש במידה 245-50-20, אל תצפו ליכולת שטח מרשימות מעבר לשבילים כבושים, וניכר כי עיקר יתרונה של ההנעה הכפולה של הטיגו 9 הוא להוריד את הכוח הרב לכביש, ואת זה הוא מבצע באופן לא רע בכלל.

הכל כלול
צ’רי טיגו 9 הוא אחד הדגמים המשמעותיים ביותר שצ’רי השיקה עד היום, כשהוא מצליח להציג קפיצה ברורה ביכולות, בביצועים ובעיקר ברשימת האבזור. המערכת ההיברידית-נטענת החזקה מספקת שילוב של כוח וטווח חשמלי שימושי, ומי שמטעין את הרכב בקביעות ייהנה מחיסכון אמיתי בעלויות הדלק לצד ביצועים שמעמידים גם רכבים יקרים הרבה יותר באור פחות מחמיא.

מנגד, התנהגות הכביש עדיין רחוקה מהרמה לה היינו מצפים, בטח עם נתון הספק כזה. למרות זאת, אם משקללים לרשימת היתרונות והחסרונות את המחיר שבו הוא נמכר, 245 אלף שקלים, הטיגו 9 מציע הרבה מאוד רכב תמורת הכסף, ומסמן שוב עד כמה המותגים הסיניים אטרקטיביים מבחינת התמורה למחיר. עבור משפחות שמחפשות שבעה מושבים, כוח ואבזור מרשים ללא תג מחיר מופרז, הטיגו 9 מהווה חלופה שקשה להתעלם ממנה.

צ’רי טיגו 9  – תעודת זהות
מנוע: טורבו-בנזין 1,500 סמ”ק ושלושה מנועים חשמליים, הספק משולב: 428 כ”ס, תמסורת: אוטומטית, 3 הילוכים, הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 280 ס”מ, משקל: 2,308 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש 5.4 שניות, מהירות מרבית: 180 קמ”ש, צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 59 ק”מ לליטר, מחיר: 245 אלף שקלים.

TIGGO 9 PHEV 14TIGGO 9 PHEV 14Preview
TIGGO 9 PHEV 02TIGGO 9 PHEV 02Preview
TIGGO 9 PHEV 04TIGGO 9 PHEV 04Preview
TIGGO 9 PHEV 13TIGGO 9 PHEV 13Preview
TIGGO 9 PHEV 17TIGGO 9 PHEV 17Preview
TIGGO 9 PHEV 06TIGGO 9 PHEV 06Preview
TIGGO 9 PHEV 05TIGGO 9 PHEV 05Preview
TIGGO 9 PHEV 07TIGGO 9 PHEV 07Preview
TIGGO 9 PHEV 11TIGGO 9 PHEV 11Preview
TIGGO 9 PHEV 12TIGGO 9 PHEV 12Preview
TIGGO 9 PHEV 15TIGGO 9 PHEV 15Preview
TIGGO 9 PHEV 16TIGGO 9 PHEV 16Preview
TIGGO 9 PHEV 08TIGGO 9 PHEV 08Preview
TIGGO 9 PHEV 09TIGGO 9 PHEV 09Preview
TIGGO 9 PHEV 10TIGGO 9 PHEV 10Preview
TIGGO 9 PHEV 01TIGGO 9 PHEV 01Preview
צ'רי טיגו 9צ'רי טיגו 9Preview

טיגו 9 צ'ריף צ'רי טיגו 9 קרוסאובר 7 מקומות קרוסאובר היברידי קרוסאובר פלאג-אין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

הפורשה החזקה בהיסטוריה: הקאיין החשמלי נחשף עם יותר מ-1,100 כ”ס

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד