אחרי שהשיקה בישראל את מגוון הדגמים החדשים בסדרת ה-390 העממית, מטפסים בק.ט.מ מדרגה ומשיקים בו זמנית את צמד הדגמים החשוב והעיקרי בסדרת ה-790 המתחדשת: ה-790 אדוונצ’ר וה-790 דיוק. שני הדגמים נחשפו לקראת שנת 2025, אך ייצורם ושיווקם נדחה בעקבות המשבר הכלכלי שפקד את קבוצת ק.ט.מ, ממנו היא מתחילה להתאושש בימים אלו.
ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר שהוצג במקור בשנת 2019 והחולף על ידי ה-890 אדוונצ’ר חזר לייצור לפני כשנתיים, אך הפעם במפעל CF מוטו בסין. לקראת 2025 זכה האופנוע לשורת עדכונים משמעותית מעבר להתאמת יחידת ההנעה לתקינת יורו 5+, כאשר הוא יוצע ברמת הספק רגילה עם 95 כ”ס או בגרסה מוגבלת לבעלי רישיון A1 עם הספק של 47 כ”ס.
ה-790 אדוונצ’ר העדכני כולל מערכת המתלים משודרגת שהגיעה מה-890 אדוונצ’ר וכוללת מתלי WP מסדרת APEX עם מהלך של 200 מ”מ ואפשרות כיוונון. האפיון הקרבי ממשיך עם תגלגל על שילוב של חישוקי שפיצים בקוטר 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור, וחבילת האלקטרוניקה כוללת מערכת ABS הפועלת גם תחת הטיה כולל מצב שטח ייעודי. דגמי 2025 קיבלו גם מצמד מחוזק ומוצעים בשתי צביעות חדשות.
ק.ט.מ 790 דיוק זכה לעדכון עיצובי קל וכמובן צביעות חדשות, זאת לצד מסך לוח מחוונים חדש וגדול מעבר (5 אינץ’) עם גרפיקה חדשה ומספר מצבי תצוגה כולל תצוגת טלמטריה. באגף האלקטרוניקה נוסף מודול IMU שש צירי, מערכת בקרת וויילי עם שישה מצבים שונים, ושני מצבי רכיבה נוספים (Track ו-Performance) לצד שלושת מצבי הרכיבה הסטנדרטיים: גשם, כביש וספורט.
יחידת ההנעה נותרה ללא שינוי עבור השוק האירופאי ועבורנו ותספק 95 כ”ס כבעבר, עם אופציה לגרסה מוגבלת הספק לבעלי רישיון A1.
מחירי שני הדגמים נותר ללא שינוי ביחס למחירי דגמי 2024, כאשר מחירו של ק.ט.מ 790 אדוונצ’ר עומד על 76 אלף שקלים ואילו מחירו של 790 דיוק עומד על 60 אלף שקלים. המחירים כוללים אגרות רישוי כאשר שני הדגמים מגיעים כסטנדרט עם חבילת TECH PACK של ק.ט.מ בשווי 5,000 ש”ח, הכוללת בין היתר קוויקשיפטר, מצמד מחליק ותפריט מורחב של מצבי רכיבה מותאמים.

