גרסאות הביצועים של AMG קנו את תהילתם במהלך השנים בעיקר בזכות מנועי V8 שריריים ורועמים, עם או בלי מגדשים, אותם יכולתם למצוא בכל הדגמים הבכירים של הסדנה להם היו מצמדות הספרות 63. מנועי 4 צילינדרים? את זה שמרו ב-AMG למרצדס A קלאס העממית. לפחות עד לפני מספר שנים.
ההיררכיה הזו השתנתה בדור הנוכחי של מרצדס C63 AMG שקיבלה יחידת הנעה היברידית-נטענת כשהיא מתבססת על מנוע 2.0 ליטר בעל ארבעה צילינדרים – זאת מתוך הצורך להתמודד עם תקני זיהום אוויר ורעש שהולכות ומחמירות. הכוח והביצועים לא ביישו את המותג, אבל חלק מהעיתונות והלקוחות לא ממש קיבלו את העובדה שיש לאחד הדגמים האהובים של AMG רק ארבע צילינדרים.
אבל מסתבר שגם מעבר לארבע צילינדרים לא מספיק עבור הרגולטורים המעונבים. מדיווחים שפורסמו בעיתונות הגרמנית עולה כי במרצדס מתכוונים להפסיק לייצר בשנה הבאה את ה-C63 AMG בעלת מנוע ארבעת הצילינדרים מוקדם מן הצפוי. הדיווחים מתבססים על מזכר פנימי של החברה, שבו גם מפורטת הכוונה להפסיק אפילו מוקדם יותר את ייצורם של עוד דגמי AMG בעלי מנועי ארבעה צילינדרים: A35, C43 ואת ה-GLC43 (הגיוני כיוון שדור חדש של ה-GLC נחשף לפני מספר שבועות).
הסיבה, כך עולה מהמזכר, היא כניסתן בקיץ הבאה של תקנות רעש סביבתי מחמירות עוד יותר על פי הנחיות של ועדת הכלכלה של האו”ם לאירופה (UNECE). שמצד אחז זו מחמאה עבור AMG שהצליחו לשמור על ווקאליות מרשימה גם עם 4 צילינדרים, אבל זו עוד מכה לחובבי הרכב כשהרגולציות המחמירות סוגרות מכל פינה.
עם זאת, במרצדס לא מתכוונים להותיר את הזירה לב.מ.וו ואודי. דור חדש של ה-C63 אמור להיות מוצג לקראת 2027, ככל הנראה במקביל לדור החדש של ה-C קלאס לאחר שזה הנוכחי כבר מתקרב לגיל 6. הדור הבא של מרצדס C63 AMG אמור לעשות שימוש במנוע בנזין גדול יותר, ויתכן מאד שיהיה מדובר במנוע ה-V8 החדש שמפתחת AMG ואמור לשרת את כל דגמי הביצועים בסדרות הגדולות, כמו גם לשמש דגמים עתידיים של אסטון מרטין. יהיה מעניין לראות איך המנוע הזה יעמוד בדרישות ההשתקה החדשות.
מרצדס צפויה לשלב את המנוע החדש גם עם טכנולוגיה היברידית-נטענת כפי שב.מ.וו כבר עשה ב-M5 החדשה והכבדה להפליא, אם כי לא ידוע אם שילוב זה יוצע גם ב-C63 הבאה. השילוב ההיברידי הגיע כאמור כדי להתמודד עם תקני הזיהום המחמירים, שפוגעים מאד בדגמים בעלי מנועי בנזין גדולים ולאפשר תנועה באמצעות חשמל שהיא חיונית כדי להימנע מאגרות גודש למינהן.
עכשיו מצטרף לאתגר ההישרדות גם הקושי לעמוד בתנאי הרעש המחמירים, ואנחנו מקווים שב-AMG יצליחו לפענח את הנוסחה שתצליח לשמור על הצליל היחודי גם בעידן ההשתקה הנוכחי.

