אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט
ראשי » חדשות » בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט
קונטיננטל GT סופרספורט

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

בנטלי מתמקדת בנהג וחושפת גרסת סופרספורט לקונטיננטל GT החדשה, בלי מערכת היברידית, אחרי דיאטה מאסיבית ועם הנעה אחורית

אופיר דואק 19/11/2025 צלם: יצרן

הזיהוי המיידי של בנטלי עבור רובנו הוא עם מכוניות גראן טוריסימו מהירות וסופר מהודרות או לימוזינות על אריסטוקרטיות, אבל היצרנית הבריטית משקיעה לא מעט כדי להזכיר שיש לה מורשת היסטורית ספורטיבית עניפה עם כמה מהמכוניות המהירות ביותר שנבנו בראשית המאה הקודמת. את האזכורים הללו עשתה בנטלי במהלך השנים עם גרסאות הספיד החזקות, לצד גרסאות סופרספורט קיצוניות במהדורה מוגבלת.

בימים אלו חוזרת הסופרספורט להיצע הגרסאות של בנטלי קונטיננטל GT במהדורה מוגבלת של 500 יחידות, תוך ציון 100 שנה להולדת הסופרספורט המקורית. הפעם לא מדובר בעוד גרסה מחוזקת עם קצת איפור ספורטיבי. קונטיננטל GT סופרספורט החדשה מציגה גישה שונה, ובמפתיע היא אפילו חלשה יותר מהקונטיננטל GT הרגילה. אבל זה לא רע, להפך.

בעוד בדור הנוכחי עברה בנטלי לשימוש גורף ביחידת הנעה היברידיות-נטענות, כסוג של פשרת בינים לאור הדחיה במעבר בחוסר רצון להנעה חשמלית, הסופרספורט חוזרת למקורות ומונע על ידי מנוע בעירה פנימית בלבד. זהו אותו מנוע V8 כפול מגדשים המשמש את יחידת ההנעה ההיברידית-נטענת של החברה, כשהוא מספק 666 כ”ס ו-81.5 קג”מ. זוהי תוספת של כ-60 כ”ס בהשוואה להספק של מנוע זה בדגמי הספיד, אך מדובר בנתון נמוך משמעותית מאשר 782 כ”ס שמתקבלים משילוב הכוחות במערכת ההיברידית.


אל אין לכם מה לדאוג בעל הקשור לביצועים, להפך. הויתור על המערכת ההיברידית והסוללה הגדולה מאפשר חיסכון ניכר במשקל. לכך מצטרפת העובדה כי בניגוד לדגמי הקונטיננטל GT שעושים שימוש בהנעה כפולה מאז 2003 הכוח בסופרספורט החדשה מועבר לגלגלים האחוריים בלבד. לדיאטה תרמו גם שימוש נרחב באלומיניום, לוח גג העשוי מסיבי פחמן והסרת המושבים האחוריים. כן, הסופרספורט היא מכונית דו-מושבית. התוצאה היא משקל נמוך בכמעט 500 ק”ג (!) מהקונטינטל GT ספיד.

בנטלי מתגאים בעובדה שהסופרספורט שוקלת מתחת לשני טון, חתיכת הישג למכונית כה גדולה, מה שהופך אותה למכונית הסדרתית הקלה ביותר שיצרה בנטלי ב-85 השנים האחרונות. בתרגום למספרים זה אומר שהסופרספורט מזנקת ל-100 קמ”ש ב-3.7 שניות, כחצי שניה יותר מאשר בגרסת הספיד ההיברידית, אבל ברור לכם איזה מנוע אנחנו היינו מעדיפים.

מה שחשוב לא פחות, ואפילו יותר, עבור בנטלי בגרסה הזו היא היכולת הדינאמית תוך שבחברה מצהירים שמדובר בבנטלי הממוקדת ביותר בנהג מזה עידנים. את הגיבוי למילים הללו אמורים לספק חלוקת המשקל של 54:46 לטובת הסרן הקדמי, שלל שיפורים ותוספות אווירודינמיות המאפשרות לייצר כוח הצמדה של 300 ק”ג במהירות גבוהות. ואם כבר הזכרנו הנעה אחורית, אז בסופרספורט מותקן גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית, אליו מצטרפת מערכת המדמה חלוקת כוח וקטורית באמצעות הבלמים.

עוד תוכלו למצוא הסופרספורט גם היגוי אחורי, מתלים אדפטיביים שכויילו מחדש ומערכת בלימה אימתנית עם דיסקים קרמיים בקוטר 440 מ”מ מלפנים – הגדולים ביותר במכונית סדרתית כיום – עם קאליפרים בעלי 10 בוכנות המבצבצים מאחורי חישוקי 22 אינץ’. מאחור אגבף קוטר הדיסקים הוא “רק” 410 מ”מ עם קאליפרים בעלי 4 בוכנות.
החשיפה המלאה של בנטלי קונטיננטל GT סופרספורט תיעשה בינואר הקרוב בדובאי, אבל הייצור יחל רק לקראת סוף השנה הבאה ומכוניות ראשונות ימסרו ללקוחות ב-2027. כך שלבעלי הממון יש זמן לחכות ויש גם למה.

בנטלי בנטלי קונטיננטל GT בנטלי קונטיננטל GT סופרספורט קונטיננטל GT סופרספורט
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

החשמלית כאן, הפלאג-אין בדרך: BYD אטו 2 בישראל

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

סיבוב פרסה: מרצדס C63 AMG נפרדת ממנוע ה-4 צילינדרים ההיברידי

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

בלי היברידי: בנטלי חוזרת למקורות עם ה-GT סופרספורט

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

עדכונים מהשטח: פורד ברונקו בגרסאות חדשות ל-2026

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

BYD דולפין סרף (מבחן דרכים): שליחות עירונית

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

סוזוקי GSX-8R ברכיבה ראשונה: נפלאות הפלטפורמה

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

אחרי הבנזין והחשמל, ג’אקו 5 נוחת גם בגרסה היברידית

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

ב.מ.וו 220 גראן קופה (מבחן דרכים): כרטיס כניסה לבוואריה

על חשמל וצמיגים: צמיגי קונטיננטל על המסלול עם BYD

על חשמל וצמיגים: צמיגי קונטיננטל על המסלול עם BYD

מכירה מהסרטים: המכוניות שכיכבו על המרקע יכולות להיות שלכם

מכירה מהסרטים: המכוניות שכיכבו על המרקע יכולות להיות שלכם

יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

יד ראשונה 0 ק”מ: היחידה האחרונה מגרסת המחווה למקלארן F1 GTR מחפשת בעלים

יוקרה קוראנית בגדול: ג’נסיס G90 מגיעה להפגין נוכחות במועדון המיליון

יוקרה קוראנית בגדול: ג’נסיס G90 מגיעה להפגין נוכחות במועדון המיליון

KGM טורס הייבריד (מבחן דרכים): התשובה ההיברידית

KGM טורס הייבריד (מבחן דרכים): התשובה ההיברידית

דיזל, חשמל, וגם מימן: טויוטה חושפת היילקס חדש וירוק מתמיד

דיזל, חשמל, וגם מימן: טויוטה חושפת היילקס חדש וירוק מתמיד

עד 777 כ”ס ו-710 ק”מ טווח: IM מוטורס יוצאת לדרך בישראל

עד 777 כ”ס ו-710 ק”מ טווח: IM מוטורס יוצאת לדרך בישראל

GYMKHANA חוזרת עם טראויס פסטרנה וסובארו מפלצתית

GYMKHANA חוזרת עם טראויס פסטרנה וסובארו מפלצתית

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד