אחרי שהתבססה בשנים האחרונות כמתמודדת לגיטימית מול מותגי היוקרה האירופאים, עושה ג’נסיס עוד צעד קטן אבל חשוב בטיפוח התדמית של המותג עשהיא משיקה בישראל את הדור החדש של ה-G90. מדובר בספינת הדגל של היצרן, במלוא מובן המילה. מכונית סדאן גדולה, מאובזרת ומוקפדת שבאה להציג את כל הארסנל הטכנולוגי והיכולת לירידה לפרטים שיש לג’נסיס להציע.
ג’נסיס G90 באה להציב נוכחות קוראנית בשוק המצומצם והאקסקלוסיבי של לימוזינות סדאן גדולות השייכות למועדון המיליון (גם המחיר). זהו שוק מצומצם של כ-200 מכוניות בשנה בישראל, אבל הוא מהווה אמירה. הדור הקודם של ה-G90 אמנן נחת פה עם השקתו של המותג בישראל, אך לא האריך ימים כיוון שזמן קצר לאחר מכן הושק בקוריאה הדור הנוכחי על בסיס פלטפורמה חדשה ומודרנית יותר, עם רמת הידור ואיכות עוד יותר גבוהה ועיצוב עדכני שמיישם את האלמנטים המוכרים של המותג, בהם יחידות התאורה הצרות המחולקות לשני מפלסים ושבכת מגן היהלומים.
תא הנוסעים מציג גם הוא קפיצה קדימה. מצד אחד הוא מיישר קו עם המקובל כיום תוך התבססות על צמד מסכי ענק רוחביים, אך מצד שני הוא שומר על אלמנטים שמרניים יותר. עדין עם לוח פיקוד פיזי לבקרת האקלים וחוגות בין המושבים לשליטה במצבי הנהיגה, בתפריטים ובבורר ההילוכים.
הדגש העיקרי ניתן כמובן על המושב האחורי. שם ניתן למצוא צמד מושבים שמתכווננים, הימני עם יכולת להגיע למצב של כמעט שכיבה מלאה, עם חימום, קירור, ועיסוי. צמד מסכי מולטימדיה אישיים בגודל 14.6 אינץ’ כל אחד ומערכת שמע היקפית של B&O עם 23 רמקולים. המרחב עצום הודות לבסיס גלגלים של 318.5 ס”מ וזו רק הגרסה הסטנדרטית של ה-G90. כמקובל בקטגוריה ישנה גם גרסת בסיס גלגלים ארוך ב-20 ס”מ, אך זו כרגע לא מתוכננת להגיע ארצה.
גם מתחת למכסה המנוע ניצבת יחידת ההנעה הכי המקדמת שיש לג’נסיס להציע. אמנם אין כאן מנוע V12 או V8 כמו אצל הגרמניות, אבל יש כאן מנוע V6 כפול מגדשים בנפח של 3.5 ליטר המשלב מגדש חשמלי ומערכת סיוע היברידי 48V. המנוע מניב 410 כ”ס ו-56 קג”מ המועברים לארבעת הגלגלים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שמונה יחסי העברה. זה מספיק כדי להאיץ את הגבירה כבדה והנכבדת ל-100 קמ”ש ב-5.2 שניות, כשהמהירות המרבית מוגבלת ל-210 קמ”ש. צריכת הדלק הממוצעת עליה מצהירה ג’נסיס עומדת על 11.8 ק”מ לליטר.
מעבר לכך מצוידת ה-G90 גם בולמי אוויר אדפטיביים בעלי שלושה תאים, שכיולם משתנה בהסתמך על מצלמה הסורקת את הכביש. ישנו גם היגוי אחורי המפנה את הגלגלים בזווית של עד 4 מעלות וכמובן כל מערכת עזר ובטיחות אקטיבית שיש כיום בתעשיית הרכב.
לכל אלו יש מחיר, ובאופן יחסי לגרמניות ברמת אבזור וציוד שכזו הוא אפילו אטרקטיבי שכן הוא לא מגיע ל-7 ספרות. מחירה של ג’נסיס G90 מתחיל ב-850 אלף שקלים, כניתן יהיה לקבלה גם בגרסת Black Edition הכוללת שבכה וגימורים מושחרים מבפנים ומבחוץ בתוספת של 50 אלף שקלים. תמחור איתו מקווים בג’נסיס למשוך כמה עשרות בודדות של לקוחות רוצים לימוזינת סדאן קצת שונה.


