זוכרים את הסדרה האייקונית Gymkhana? בימים אלו היא חוזרת לחיים אחרי תקופה של שקט בעקבות מותו של קן בלוק (אללה ירחמו), האיש שהפך את הסדרה לתופעה עולמית. ה־Gymkhana החדשה מסמנת עידן חדש: הפעם עם טראויס פסטרנה מאחורי ההגה ועם Subaru BRAT משנת 1978 שנבנתה מחדש לגמרי תחת השם Brataroo 9500 Turbo.
מותו של קן בלוק בתחילת 2023 הותיר חלל עצום בעולם הרכב והסטאנט. בלוק היה לא רק נהג פעלולים מחונן, אלא גם מי שיצר ז’אנר שלם של בידור מוטורי. לאחר מותו פורסם הסרט Electrikhana 2 שצולם לפני פטירתו, אך מאז — לא הופקה אף גרסה חדשה בסדרה ואלפי המעריצים נותרו בציפיה שמישהו ימשיך את דרכו של בלוק. כעת כאמור, כמעט שלוש שנים אחרי, הסדרה חוזרת רשמית, בשיתוף פעולה של סובארו, Hoonigan וטראויס פסטרנה שממשיך את המורשת בדרך שלו.
פסטרנה, בן ה-41 הוא אחד האייקונים הגדולים בעולם האקסטרים. אלוף מוטוקרוס, נהג ראלי, כוכב ראלי־קרוס, ופעלולן סדרתי. הוא כבר הוביל בעבר את Gymkhana 2020 עם Subaru WRX STI, ועתה חוזר לסיבוב שני. הצילומים לסרט החדש נערכים באוסטרליה – לראשונה בהיסטוריה של הסדרה – ויכללו קפיצות עילאיות כי צריך להצדיק את הactive aero איכשהו, סצנות דריפט מסחררות ונוף אורבני ייחודי.
בשונה מהפקות עצמאיות בעבר, כאן המעורבות של סובארו היא רשמית ומלאה. Subaru of America עומדת מאחורי ההנדסה, העיצוב והשיווק של הפרויקט – כחלק מהאסטרטגיה להחזיר את המותג למרכז הבמה של תרבות רכבי הביצועים באמריקה. המכונית שתככב בסרטון החדש נולדה משיתוף פעולה של פסטרנה ו-Hoonigan יחד עם חברת סובארו מוטורספורט ארה”ב. סובארו ברטארו (9500 טורבו Brataroo 9500 Turbo) שהוצגה בתערוכת SEMA האחרונה מתבססת על הדור הראשון של טנדר סובארו שזכה בארה”ב לשם BRAT, והיה לאחד הדגמים האייקוניים של סובארו בשנות ה־70. מה שנשאר מקורי הוא בערך הסמל ולא הרבה מעבר לכך. הרכב עבר הסבה קיצונית והונדס מחדש לגמרי על ידי VSC, שהיא הזרוע ההנדסית של Subaru Motorsports USA, אחראית על כל רכבי הראלי של סובארו בארה״ב – והיא זו שתכננה ובנתה את ה־Brataroo מאפס.
את המכונית מניע מנוע בוקסר 2.0 ליטר טורבו שמקורו בעולם הראלי-קרוס, עם הספק של כ־670 כ״ס ומומנט של כ־94 קג”מ. המנוע שתוכנן ונבנה מחדש על ידי VSC מטפס מעל ל-9,500 סל״ד, הכי גבוה אי פעם למכונית ג’מיקאנה. כל הכוח הזה יורד לגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה (AWD) עם תיבת 6 הילוכים סינקוונסיאלית של SADEV. מכיוון שהרכב נבנה כמכונית ראלי, אז הוא זכה לשלדה ומיגון מלאים לפי תקני ראלי בינלאומיים. המרכב התפוח בנוי לחלוטין מסיבי פחמן וסיבי זכוכית, ושזור בכנפונים, פתחים, ספויילרים ושלל כישופי האווירודינמיקה האקטיבית שרואים על הרכבים של פאסטרנה.
בסובארו מתארים את הרכב כ־“the ultimate Gymkhana weapon”, ופסטרנה עצמו אומר שזה “הרכב המטורף ביותר שבנינו אי־פעם”. בינתיים עד שישוחרר הסרטון המלא שצולם באוסטרליה, בין היתר בנמל סידני, מטפטפים לנו השותפים טיזרים קטנים ברשתות החברתיות, וכמו שזה נראה זו הולכת להיות חגיגת דריפטים, תימרות עשן וצמיגים שלא תבייש את המסורת של סרטי Gymkhana.


