היצרנית הקוראנית KGM ממשיכה להציג חידושים בקצב מרשים, כחלק מתהליך הבניה מחדש שלה כמותג שהוא למעשה ממשיכו של סאנגיונג הוותיקה לאחר זו נמכרה לקבוצת KG הקוריאנית. הטורס שהושק בישראל בדיוק לפני שנה בישר על דור חדש של מוצרים של KGM (אם כי פיתוחו החל לפני ההשתלטת ותהליך הבניה המחדש).
הטורס הושק בישראל בגרסת טורבו בנזין, כשלפני מספר חודשים זכה אף לסוג של מתיחת פנים ראשונה שכללה בעיקר תא נוסעים מעודכן. כעת הוא נוחת בישראל בגרסה היברידית, האמורה לספק מענה לביקוש הגובר של רבים קרוסאובר היברידיים ומשפחתיים, ביקוש שהנחית כאן את צמד האחים הקוריאנים יונדאי טוסון וקיה ספורטאז’ בגרסאותיהן ההיברידיות מארה”ב.
במבט חיצוני KGM טורס זהה כמעט לחלוטים לגרסת הבנזין. זה אומר שגם כאן ניתן לפגוש בחזית הייחודית עם השבכה המשורגת והצרה, כשמאחור ישנה קורה C הרחבה החוברת אל הגג, זאת לצד אלמנטים מעולם השטח כמו ידיעות העיגון למטען על מכסה תא המנוע (שהן רק ליופי) או התפיחה בדלת תא המטען המדמה כיסוי של גלגל חילופי. המידות נותרו מהגדולות הקטגוריה הקומפקטית, עם אורך של 470 ס”מ גדולים מהמוצע, אך עם בסיס גלגלים של 268 ס”מ המעמדי את הטורס במרכז הסקאלה של הקטגוריה.
מערכת ההנעה ההיברידית של KGM טורס משלבת בין מנוע 1.5 ליטר טורבו בהספק של 150 כ”ס ומנוע חשמלי בהספק של 177 כ”ס, כאשר בינהם ישנו מנוע חשמלי נוסף המשמש כגנרטור. שילוב זה מאפשר תנועה ראשונית ובמהירויות נמוכות באמצעות המנוע החשמלי בזכות האנרגיה הנאגרת בסוללת 1.9 קוט”ש, כשבמהירות ועומס גבוהים יותר מנוע הבנזין בשילוב הגנרטור מיצרים אנרגיה כדי לאפשר למנוע החשמלי להמשיך ולהניע את הגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים DHT אלקטרונית.
במהירות של למעלה מ-100 קמ”ש מצטרף מנוע הבנזין גם להנעת הגלגלים יחד עם המנוע החשמלי, כשהם יוצרים הספק משולב של 204 כ”ס ו-30.6 קג”מ. כל השילוב הזה מאפשר ל-KGM טורס ההיברידי להאיץ ל-100 קמ”ש ב-9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 180 קמ”ש. הבשורה העיקרית היא כמובן בתחום צריכת הדלק, שם מצהירה KGM על נתון של 17 ק”מ לליטר בממוצע.
KGM טורס משווק בישראל בשתי רמות גימור, כאש בשתיהן כולל מפרט הבטיחות 8 כריות אוויר, בקרת שיוט אדפטיבית ומערך מלא של מערכות עזר כולל מערכות בלימת חירום בנסיעה לאחור ומניעת מעבר לנתיב לא פנוי, זאת לצד מערכת אקטיבית לשמירה על נתיב ומערכת התרעה על תנועה בשטחים מתים.
הבשורה המעניינת באמת של KGM טורס מגיעה בגזרת המחיר המתחיל ב-180 אלף שקלים ברמת הגימור “פרימיום” הכוללת בין היתר ריפודי עור סינטטי, מפתח חכם, בלם יד חשמלי, גג שמש פנורמי חשמלי וחישוקים קלים בקוטר 18 אינץ’. תוספת של 10,000 שקלים מכנה גם מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, חימום למושבים האחוריים וריפוד עור מלא. בזמן ההשקה תינתן הנחה בגובה 5,000 שקלים. תמחור מעניין זה מעמיד את KGM טורס ההיברידי ביתרון מחיר מול צמד המתחרים הקוראנים הישר בעלי הנעה היברידית, כאשר מחירו של קיה ספורטאז’ ההיבירידי מתחיל ב-195 אלך שקלים ואילו יונדאי טוסון ההיברידי מתומחר ב-200 אלף שקלים.


