בתוך כשנה בלבד הצליחה מותג ג’אקו להפוך ממותג רכב סיני אנונימי לאחד מהמותגים הנמכרים ביותר בישראל ב-2025, בעיקר אבל לא רק בזכות הנהירה אל עבר רכבי פלאג-אין היבריד. כעת אל ג’אקו 7 איתו החל המותג לפעול בישראל ואל ג’אקו 5 ששיווקו הוחל לפני מספר שבועות, מצטרף גם הדגם הגדול והיקר ביותר נכון לעתה בקו המוצרים של המותג.
מדובר בג’אקו 8, שהוא מקבילו של צ’רי טיגו 9, וכמותו מדובר ברכב פנאי גדול בעל שורת מושבים שלישית ומקום לשבעה נוסעים כולל נהג, המצויד במערכת הנעה היברידית-נטענת. אורכו של הג’אקו 8 הוא 482 ס”מ ולו בסיס גלגלים של 282 ס”מ. העיצוב שונה משני אחיו הקטנים, כשבמקום קווים ישרים ומראה דמוי דגמי ריינג’ רובר ל-8 קווים ובתי גלגלים מעוגלים יותר יחד עם שבכה קדמית עצומה ומעוגלת עם דוגמת הפסים האנכיים המזוהה של המותג.
מערכת ההנעה היברידית של ג’אקו 8 מתבססת על מנוע 1.5 ליטר מוגדש המספק 143 כ”ס ומשמש רוב הזמן כגנרטור המספק חשמל עבור צמד מנועים חשמליים מלפנים (בהספקים של 102 ו-122 כ”ס) כשהכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחסי העברה. אליהם מצטרף גם מנוע חשמלי נוסף המניע את הגלגלים האחוריים (בהספק של 238 כ”ס) ויוצר מערכת הנעה כפולה עם חלוקת כוח משתנה, כאשר בג’אקו מתגאים גם במערכת נעילת דיפרנציאל אחורית בזכות צמד מצמדים המותקן ביציאה מהמנוע החשמלי האחורי. עם זאת עם מרווח גחון של 17.5 ס”מ ופגושי פלסטיק ענקיים לא היינו ממהרים לנסות לאתגר את המערכת בשטחי טרשים.
בג’אקו לא נוקבים בנתון הספק משולב של כל המערכת, אך בכל מקרה ישנו מספיק כוח כדי להאיץ את רכב הפנאי המגודל ל-100 קמ”ש ב-5.8 שניות. לסוללת המכונית ישנה קיבולת של 34.5 קוט”ש האמורים לספק טווח נסיעה חשמלי של 134 ק”מ, כשבעת הצורך ניתן להטעין את הסוללה גם בטעינת DC מהירה בקצב של 70 קילוואט. המורכבות המכאנית מגיעה גם לסעיף המתלים, שם מגיע ג’אקו 8 גם עם בולמי זעזועים אדפטיביים כסטנדרט.
כמובן שגם בג’אקו 8 ישנה סוללה מקיפה של מערכות בטיחות ועזר אקטיביות לנהג עם 9 כריות אוויר כסטנדרט (כולל כרית בין הנוסעים מלפנים וצמד כריות למושב האחורי), כשברמת הגימור הבכירה מתווספת כרית להגנה על ברכי הנהג. רשימת האבזור בג’אקו 8 חריגה גם ביחס למה שהתרגלנו לקבל בשנים האחרונות מהיצרניות הסיניות. בנוסף לפיצ’רים כמו מושבים מתכווננים חשמלית עם חימום ואוורור, תאורת אווירה, משטח טעינה אלחוטית לטלפון ומצלמות היקפיות מגיע ג’אקו 8 גם עם חימום ואוורור בשורת המושבים השניה, חישוקי 20 אינץ’ וגג שמש חשמלי כסטנדרט. ברמת הגימור הבכירה מתווספים גם ריפוד עור נאפה, עיסוי במושבים הקדמיים, גלגל הגה מחומם ומתכוונן חשמלית ופתיחת דלתות אלקטרונית.
בגזרת המחיר יש לג’אקו 8 בשורה מסויימת עבור שוק הקרוסאוברים בעלי 7 מושבים. מחירו ההתחלתי עומד על 230 אלף שקלים, 19 אלף שקלים פחות מגרסת ה-4X4 המאובזרת של מיצובישי אאוטלנדר ו-15 אלף שקלים פחות מצ’רי טיגו 9. מחירו של ג’אקו 8 ברמת גימור “לימטד” הבכירה עומד על 255 אלף שקלים.

				
																
