אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית
ראשי » חדשות » העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית
מאזדה ויז'ן X

העתיד על פי מאזדה: קופה עם מנוע ואנקל היברידי ומיני עירונית

מאזדה מגיעה לתערוכת טוקיו עם שתי דגמי תצוגה מרהיבים ועתידניים, כשגולת הכותרת היא עוד קדימון לקאמבק הלא ידוע של מנוע ואנקל

אופיר דואק 30/10/2025 צלם: יצרן

הרבה קונספטים מעניינים מוצגים בתערוכת טוקיו שנערכת בימים אלו, וגם מאזדה מפגינה את היצירתיות שלה מול הקהל הביתי עם שני קונספטים מעניינים. הקונספטים מציגים עוד פרשנות לשפת העיצוב של מאזדה המכונה כידוע KUDO ומרמזים על הכיוון העתידי אליו תכוון החברה מהירושימה בשנים הקרובות, גם אם כי רוב היישומים והטכנולוגיות המוצגות בהם לא יבשילו ויגיעו ליצור סדרתי בעתיד הנראה לעין.

הקונספט הראשון מכונה ויז’ן X קופה והוא עוד הצצה לאיך מאזדה רואה את העתיד שלה כיצרנית שעושה טיפוס מדרגה לעבר פלחי שוק גבוהים ויוקרתיים יותר. ה-X קופה היא למעשה מכונית קופה 4 דלתות עם אורך של יותר מחמישה מטרים ובסיס גלגלים של שלושה מטרים, ללא קורה אמצעית כמקובל בלא מעט דגמי תצוגה ועם דלתות אחוריות הנפתחות במהופך (“דלתות התאבדות”).

העיצוב מציג חרטום ארוך, קווי גוף מעוקלים וזווית גג וקורה אחורית משתפלים החוברים לדלת תא מטען מחודדת, כאשר השמשה האחורית סמלית למדי. עוד מאפיינים עתידניים הם שבכה הקדמית אטומה ותחומה על ידי תאורת לד, מראות צד שהן בעצם מצלמות וידיות פתיחה מוסלקות לדלתות.


פתיחת הדלתות חושפת חלל נוסעים גדול עם סידור של שני מושבים נפרדים מאחור, כאשר לוח המכשירים מציג שלוב מעניין שמציג את רוב המידע לנהג בשלושה שעונים עגולים נפרדים בעלי תצוגה דיגיטלית, שבהמשך מוטעמים צמד מסכים רוחבי בפאנל הראשי. מתגי התפעול שנותרו מרוכזים בקונסולה הגבוהה המפרידה בין המושבים הקדמיים וכוללת גם בורר הילוכים אמיתי, שזה כבר משהו שנדיר לראות כיום.

מה שלא פחות מעניין הוא מערכת ההנעה של מאזדה ויז’ן X קופה שמציגה עוד צעד בדרך לחזרה של מנוע ואנקל לייצור, כחלק ממערכת היברידית. רעיון שכבר הוצג לפני שנתיים בדיוק בקונספט אייקוניק SP. המערכת ההיברידית בויז’ן X קופה משלבת שני רוטוריים מוגדשים בהספק של 510 כ”ס המסוגלים להניע את המכונית לטווח של 160 כ”ס, או לספק חשמל לסוללה ממנה ניזון המנוע החשמלי, מה שיאפשר טווח נסיעה משולב של 800 ק”מ.

מן העבר השני של הבמה, וגם של קהל היעד, חשפה מאזדה את ויז’ן X קומפקט. מכונית עירונית מעוצבת ומסוגננת שאולי מרמזת במידת מה על היורשת של מאזדה 2, אם כי עם אורך של 382 ס”מ ובסיס גלגלים של 251 ס”מ היא קטנה משמעותית ומשתייכת לקטגוריית המיני. העיצוב מציג חזית מחודדת מנטולת שבכה ואילו מהצד ניתן להבחין בקורה ואחוריים מעוגלים שמזכירים את מאזדה 3 האצ’בק הנוכחית לצד סרך עודף מינימלי.

תא הנוסעים מינמליסטי וצבעוני כאחד, עם שילוב של הרבה מתכת חשופה  פריט עיצובי מסוגנן בדלתות, לרוחב לוח המכשירים ובקונסולה שבין המושבים. ישנו רק לוח מחוונים דיגיטלי עגול מול הנהג, כאשר את מקום מערכת המולטימדיה מחליף מתאם עבור הטלפון הסלולרי שהאפליקציות שבו יספקו את פונקציות השמע והניווט במכוניות, לצד ממשק מבוסס AI שאמור ללמוד את העדפות הנהג. בכל מקרה, מלב העיצוב זו כנראה הבשורה היחידה של הקונספט הזה, שכן במאזדה לא פירטו לגבי מערכת ההנעה של מאזדה ויז’ן X קומפקט או פרטים טכניים נוספים.

Mazda Vision X 2025 10Mazda Vision X 2025 10Preview
Mazda Vision X 2025 04Mazda Vision X 2025 04Preview
מאזדה ויז'ן Xמאזדה ויז'ן XPreview
Mazda Vision X 2025 01Mazda Vision X 2025 01Preview
Mazda Vision X 2025 02Mazda Vision X 2025 02Preview
Mazda Vision X 2025 08Mazda Vision X 2025 08Preview
Mazda Vision X 2025 06Mazda Vision X 2025 06Preview
Mazda Vision X 2025 05Mazda Vision X 2025 05Preview
Mazda Vision X 2025 09Mazda Vision X 2025 09Preview
Mazda Vision X 2025 07Mazda Vision X 2025 07Preview

ויז'ן X קומפקט ויז'ן X קופה מאזדה מאזדה ויז'ן X קונספט מאזדה ויז'ן X קופה תערוכת טוקיו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד