דוקאטי ממשיכה בחשיפת החידושים שלה לשנת 2026, כשהפעם מגיע תורו של החידוש שהוא החשוב והמשמעותי ביותר עבור החברה. כן, גרסת ראלי למולטיסטראדה זה נחמד וטוב שיש גרסת R חדשה לפאניגאלה שיהיה על מה לפנטז, אבל דור חדש של המונסטר הוא משמעותי לא רק בגלל היותו אחד הדגמים הנמכרים ביותר של החברה, אלא היותו אחד הדגמים החשובים בעיצוב ה-DNA שלה ב-30 השנים האחרונות.
דוקאטי מונסטר החדש מציג עוד אבולוציה לנוסחה העיצובית המוכרת, עם ואריאציה חדשה לפנס העגול מלפנים, המנוע החשופים ופיסולי הגוף החושניים שנגמרים בזנב קצוץ וצמד מפלטים מזדקר. אלא שהבשורה החשובה של דוקאטי מונסטר החדש היא המנוע שהוא תמיד הלב של כל דוקאטי.
המונסטר קיבל את מנוע ה-V2 החדש בנפח 890 סמ”ק, שכבר ערך בכורות בדגמי הפאניגאלה V2, מולטיסטראדה V2 והסטריטפייטר V2 שהוצגו בשנה החולפת מאז נחשף המנוע לראשונה. המונסטר מקבל אתה גרסה המתונה במעט של המנוע עם הספק שנותר זהה לדור הקודם בעל מנוע ה-937 סמ”ק ונותר על 111 כ”ס, המתקבלים 250 סל”ד מוקדם יותר ב-9,000 סל”ד. המומנט ירד מ-9.5 ל-9.3 קג”מ המתקבלים ב-7,250 במקום 6,500 סל”ד בעבר. כפיצוי, המנוע החדש כידוע קל בכמעט 6 ק”ג. אגב, בניגוד לעבר, דוקאטי לא מכנה את המונסטר החדש כ-“מונסטר 890” בהתאם לנפח המנוע ומסתפקת פשוט בשם “מונסטר”.
בכלל המונסטר החדש קל יותר ב-4 ק”ג מקודמו בסך הכל, עם משקל יבש של 175 ק”ג. השמירה על הדיאטה הסתייעה גם בתכנון חדש לשלדת המונוקוק מאלומיניום שילוב זרוע אחורית דו-צדדית מאלומיניום גם היא, ובתכנון חדש עם צינורות חלולים בהשראת הפאניגאלה V4. מערך המתלים כולל מזלג קדמי הפוך 43 מ”מ ובולם אחורי בעל כיוונון מלא מתוצרת Showa. על הבלימה אחראים דיסקים בקוטר 320 מ”מ חצי צפים עם קאליפרים רדיאלים בלי 4 בוכנות מתוצרת ברמבו. אלו מסתייעים במערכת ABS מהדור האחרון הפועלת תחת בלימה.
חבילת האלקטרוניקה כוללת יחידת IMU בשישה צירים, ארבעה מצבי רכיבה, בקרת משיכה בקרת בלימת מנוע ובקרת ווילי. בכל אלו ניתן לשלוט דרך ג’ויסטיק תפעול חדש על הכידון עם תצוגה עדכנית על גבי מסך TFT חדש ורוחבי. לצד הגרסה הסטנדרטית של המונסטר החדש תוצע גם גרסת “מונסטר פלוס” הכוללת מסיט רוח קדמי וכיסוי למושב המורכב. תהיו בטוחים שדוקאטי לא תסתפק בכך ותציג בשנה הקרובה גם גרסאות בעלות מפרט מתלים ומכלולים משודרג למי שרוצה חווית סופרבייק קרבית במונסטר שלו.






















