כסף יכול כידוע יכול לקנות חלומות, ופרארי היא חלום שאנשים רבים בוחרים להגשים כשיש להם כסף. פרארי F40 היא אחת מהחלומות המוטוריים המככבים בדמיונם של חובבי רכב רבים, וככל שעובר הזמן החלום הזה הופך להיות יקר יותר להשגה. זה לא המקרה של הלקוח שעומד מאחורי היצירה האחרונה שמגיעה ממחלקת הפרויקטים המיוחדים של פרארי. אותה מחלקה שאחראית בשנים האחרונות לכמה וכמה יצירות חד פעמיות שנבנו בהתאם לגחמות והרצונות של לקוחות פרארי הנאמנים והמבוססים ביותר.
הפרויקט החדש מכונה SC40 והוא נוצר כמחווה לפרארי F40 עבור הלקוח האלמוני והעשיר שרצה מכונית פרארי מודרנית עם עיצוב שהוא מחווה למכונית העל האייקונית משנות ה-80. הבסיס ליצירה הוא ה-296 GTS עליה נבנה המרכב החדש מסיבי הפחמן שעוצב מחדש תוך ניסיון לשלב אלמנטים מעיצובה של ה-F40. לא משימה קלה שכן ה-F40 עוצבה בעידן של זוויות חדות ומשטחים ישרים ואילו ה-296 היא בעלת גוף מקומר ומפוסל לעילא.
לנו קשה לגבש דעה סופית עם העיצוב מוצלח או טיפה מופרך. החזית למשל דווקא נראית מצוין, כאשר מעצבי פרארי הצילו ליצור חרום מחודד בהשראת המקור עם מעין חיפויים כהים המסוככם על יחידות התאורה ויוצרים למראה עין את המראה הנקי של חרטום ה-F40 כשהפנים הנשלפים היו מקופלים פנימה.
מצד שני, הניסיון לשלב ספויילר אחורי מובנה וזקוף, שהוא סימן ההיכר של ה-F40, כחלק מפאנל אחד גדול המתרומם וחושף את מערכת ההנעה נראה מזוויות מסוימות כמו הלבשה שלא ממש מתחברת לשאר קווי הגוף המפוסלים שהם ירושה מה-296. ביננו, גם הצבע הלבן/כסוף לא ממש עושה חסד עם קווי המכונית. בכל זאת, אם כבר F40 אז היא חייבת להיות באדום פרארי. לא שזה באמת משנה כיוון שהמכונית הזו היא חד-פעמית ונוצרה כדי לקלוע במדויק לטעם של מי שהזמין אותה.
לצד זאת, אי אפשר שלא להעריך ולהתרשם מהירידה המדוקדקת לפרטים והניסיון לשחזר עוד אלמנטים מהמקור, כמו למשל חיפוי הפלסטיק המושחר מעל המנוע המרכזי, פתח התדלוק מאלומיניום או ההטבעה של השם SC40 בדופן הספויילר האחורי בדיוק כמו ב-F40. לא פלא שלקח להם שנתיים לייצר את המכונית הזו. מעבר להשקעה העיצובית, כמו גם להתאמות שנעשו בתא הנוסעים כדי להעניק מראה ותחושה ייחודיים, לא נעשו שינויים מכאנים מהותיים. יחידת ההנעה ההיברידית שנלקחה מה-296 נותרה ללא שינוי, עם אותו מנוע V6 כפול מגדשים המספק 663 כ”ס כשבסיוע המנוע החשמלי מתקבל הספק משולב של 830 כ”ס המועברים לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שמונה יחסי העברה.
המחיר של פרארי SC40 הזו הוא כמובן לא רלוונטי כיוון שמדובר במכונית חד-פעמית שלא תיוצר בעותק נוסף כחלק עקרונות הבלעדיות של תכנית הפרוייקטים המיוחדים של פרארי. אתם רק יכולים להיות בטוחים שהוא גבוה בהרבה ממחירה של סתם 296 GTS, ובטח לא פחות ממחירה של פרארי F40 שעברה תהליך רסטומציה. אגב, אותו לקוח אנין לא ממהר לדהור לשקיעה עם המכוניתה חדשה שנוצרה עבורו והיא תוצג לעת עתה במוזיאון פרארי במראנלו לצד ה-F40 הקלאסית.