בשנה שעברה, רגע לפני שנכנסה למשבר הפיננסי, הציגה ק.ט.מ שלל דגמים חדשים במשפחת ה-390 שנועדו למשוך למותג הכתום קהל צעיר ורענן. תחילת השיווק של הדגמים החדשים נדחתה בעקבות המשבר, אך כעת הם מגיעים לאולמות התצוגה ברחבי העולם וגם בישראל. אחרי שבשבועיים האחרונים הוצגו בארץ דגמי ה-390 SMC-R וה-390 אנדורו R מגיע כעת אולי הדגם בעל פוטנציאל המכירות הגדול ביותר – 390 אדוונצ’ר R.
ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R יחד עם אחיו המעט מתון יותר אדוונצ’ר X, הוצגו כדי לספק מענה הולך וגובר, ולא רק בישראל, לאופנועי אדונצ’ר בעלי יכולות בקטגורית הנפח הקטנות ועבור מוגבלי רישיון שרוצים אופנוע “כמו גדול” אבל במחיר נגיש. בהתאם לכך הם עוצבו בהשראת דגמי האדוונצ’ר הבכירים של החברה וכוללים מפרט טכני שלא מאפיין אופנועי תקציב, כשמצד שני הייצור מתבצע בהודו כדי לאזן את העלויות.
כמו ה-SMC-R והאנדורו R, גם האדוונצ’ר R מתבסס על הפלטפורמה של ה-390 דיוק עם אותו מנוע סינגל בנפח 399 סמ”ק המספק 44 כ”ס ו-4 קג”מ ומותאם לתקינת יורו 5 פלוס המחמירה. חלקה המרכזי של שלדת הצינורות משותף אף הוא יחד עם יתר בני המשפחה, אך מעבר לכך נעשו שינויים מקיפים בהתאם לייעוד של כל אופנוע. במקרה של האדוונצ’ר R מדובר בגאומטריה שונה לזווית ההיגוי וכידון מוגבה, שלדת זנב אחורית חדשה מאלומיניום וזרוע אחורית חדשה עם נקודות עיגון שונות לבולם החצי אופקי.
מיכל הדלק גדל לנפח של 14 ליטרים כדי לאפשר טווח רכיבה גדול מדגמי האנדורו, כשמסביב ישנה פלסטיקה שונה עם משקף רוח גבוה, מיגון רוח צידי ויחידת המושב שונה עם גובה מושב של 870 מ”מ. ה-R הוא כאמור הגרסה הקרבית יותר של ה-390 אדוונצ’ר ובהתאם לכך היא מתאפיינת בשילוב של חישוקי שפיצים בקוטר 21 אינץ’ מלפנים ו-18 אינץ’ מאחור (לעומת חישוקים יצוקים בקוטר 19 ו-17 אינץ’ בהתאמה ב-X). מערך המתלים שונה גם הוא, כאשר האדוונצ’ר R חולק את המתלים עם האנדורו R וזה אומר מזלג קדמי הפוך 43 מ”מ עם קרטרידג’ פתוח וכיוונון מלא כשמאחור ישנו בולם מרכזי בעל כיוונון מלא, כשלשניהם מהלך של 230 מ”מ.
מערכת הבלימה של ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בכוללת למים מתוצרת ByBre כשמלפנים ישנו קאליפר רדיאלי בעל שתי בוכנות אליו מצטרפת מערכת ABS בעלת מצב שטח המנתק את הפעולה על הגלגל האחורי, בקרת משיכה הפועלת גם תחת פניה. עוד במפרט מסך TFT בגודל 5 אינץ’ ומצמד מחליק כשישנה אופציה לקוויקשיפטר דו-כיווני. משקל האופנוע עומד על 165 ק”ג יבשים.
מחירו של ק.ט.מ 309 אדוונצ’ר R בישראל עומד על 47 אלף שקלים כולל אגרות רישוי, כ-7,000 שקלים יותר ממחירו של CF מוטו 450MT שהפך ללהיט של שוק האופנועים השנה, ולא רק בקטגוריית האדוונצ’רים הקלים.