אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טסלה מודל 3: אז בזה אנחנו הולכים לנהוג בעתיד?
ראשי » חדשות » טסלה מודל 3: אז בזה אנחנו הולכים לנהוג בעתיד?

טסלה מודל 3: אז בזה אנחנו הולכים לנהוג בעתיד?

הרבה רעש עושה המכונית ההמונית הראשונה של טסלה, מה הסיפור?

אריאל אלסיבוני 06/04/2016

אני לא אוהב מכוניות חשמליות. ועכשיו לטסלה מודל 3.

לפני שבוע בדיוק הציג אילון מאסק את השלב הרביעי בתוכנית שלו, בדרך העלמת מנוע הבעירה הפנימית. אני מדבר כמובן על המודל 3 המכונית ה-“המונית וברת ההשגה” של טסלה. רגע לפני שאנחנו צוללים לתוכה, בוא נראה ממה מורכבת אותה תוכנית של מאסק.

tesla3 1

כמו שהוא מתאר את זה מדובר בתוכנית פשוטה למדי. טסלה התחילה בלהציג מכונית ספורט יקרה שיוצרה בכמות קטנה, הרודסטר. המטרה של זו היתה להוכיח לעולם שמכונית חשמלית יכולה להיות מלהיבה, ייחודית ונחשקת.


אחריה הגיעה המודל S. אחרי שהעולם כבר התחיל להקשיב קצת יותר לתורתה של טסלה, הגיע הזמן לייצר סדאן מפוארת ורבת יכולת. אם מכוניות סאלון ופאר מגלמות את שיא היכולת הטכנולוגית של עולם הרכב, טסלה רצתה להוכיח שאחת כזו חשמלית יכולה לעשות את העבודה. ואפילו טוב יותר. והעולם המשיך להקשיב, לאהוב, להגיב בחיוב. הקונסיומר-ריפורט הכתיר את המודל S כמכונית הכי טובה שיוצרה אי-פעם.

השלב שלישי היה מודל X, מי שמסתכל על מכירות בתחום הרכב יודע שאי-אפשר להתעלם מהסגמנט הזה – וטסלה נתנה מענה לאוהבי רכבי הפנאי בצורה מהירה וברורה יחסית.

tesla 3 2

השלב הבא, הוא המהלך שעתיד להפוך את טסלה ליצרנית משמעותית מאוד ואולי, אפילו, לסמן אותה כאחת מיצרניות הרכב החשובות בעולם. וזו כמובן “המשפחתית” של טסלה, זו ברת ההשגה (יחסית), זו שמביאה את הבשורה לעם, המודל 3.

טסלה חושפת מעט נתונים על ה-3 – רובם בנאום השקת הדגם שנשא מאסק. ובכל אחד מהם היא דואגת להמם. הנה הם בכמה נקודות:

בטיחות ונוחות: הדבר הראשון בו הם נוגעים הוא בטיחות, טסלה מתחייבת שה-3 תקבל ציון של חמישה כוכבים בכל מבחן ריסוק, בכל קטגוריה. מעבר לזה הם מתחייבים כי חמישה מבוגרים יוכלו לשבת בה בנוחות. והם מדגישים את עניין הנוחות. מעבר לזה, שני תאי המטען עתידים להציע יותר נפח מזה הנמצא בכל מכונית אחרת במימדים של ה-3. ד”א, כל טסלה מודל 3 תגיע עם כל מערכות הבטיחות שטסלה מציעה במחיר הבסיס.

הנעה וטעינה: כל טסלה 3, בלי שום תוספת, תרד מ-6 שניות בתאוצה ל-100 קמ”ש ותציע טווח של 215 מייל. מספרי מינימום – טסלה אומרים שהם ישפרו את המספרים הללו עד הייצור הסדרתי. ה-3 תגיע עם הנעה אחורית בדגם הבסיס כשבתשלום נוסף תוכל לקבל גרסה כפולת מנועים והנעה. טסלה, שכרגע פרוסה עם כ-7,000 תחנות טעינה בעולם, מבטיחה שעד 2017 המספר הזה יגדל לכ-22,000 נקודות טעינה בעולם.

חשמל להמונים: אילון מאסק מצהיר שהמפעל הנוכחי של החברה יכול לייצר כחצי מליון מכוניות בשנה. בכדי לעמוד במספרים האלו טסלה בנתה מפעל סוללות ענק – המבנה עם השטח הרבוע הגדול בעולם לטענתם – שייצר מספיק סוללות בכדי לעמוד בקצב הייצור. המפעל הזה אמור לייצר בתוכו יותר סוללות ממה שמייצרים כל שאר מפעלי הסוללות בעולם יחדיו.

מחיר: הטסלה מודל 3 תמכר תמורת 35,000 דולרים וכבר עכשיו ניתן לפתוח הזמנה כנגד מקדמה של 1,000 דולרים. טסלה מתחייבת שה-3, כבר בדגם הבסיסי שלה תהיה טובה יותר מכל מתחרה ברמת המחיר שלה.

tesla3 4

היית קונה אוטו כזה? כי רק שתדע, 24 שעות אחרי פתיחת ההרשמה המוקדמת 115,000 אלף איש שמו את המקדמה הדרושה. היום, בדיוק שבוע מרגע ההצגה חצה מספר ההזמנות את קו ה-325,000 מכוניות. בשבוע.

אילון מאסק הצהיר ש”טסלה צריכה להעריך מחדש את תוכניות הייצור שלה”. עם קצב ההזמנות הזה יימשך ואם זוכרים את מכסת הייצור השנתית שצוינה מעלה, טסלה עשויה למצוא את עצמה בבעיה. בעיה טובה, אבל עדיין בעיה.

אילון מאסק גועל נפש טסלה מכונית חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד