אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו
ראשי » דו-גלגלי » סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו

סוזוקי GSX-R1000 מתחדש ל-2026 וחוזר אלינו

סוזוקי מעדכנת את ה-GSX-R1000 כחלק מחגיגות ה-40 למשפחה ומחזירה אותו לשוק האירופאי. אצלנו הרבעון הראשון של 2026

אופיר דואק 07/08/2025

עד לפני מספר שנים היה נראה שהירידה במכירות והחמרת תקני זיהום האוויר יחרצו את גורלם של אופנועי הסופרבייק הקיצונים, לפחות עבור השוק האירופאי. הקטגוריה שבה המתחרות היו במרוץ חימוש והשבחה מהיר נרגעה, ואט אט הפסיקו יצרניות האופנועים היפניות שהובילו את הסצינה עשרות שנים את תהליך הפיתוח של הדגמים הספורטיביים. ייצור של חלקם עם תקינת כביש אף הופסק (ימאהה R1) וחלקם, כמו דגמי ה-GSX-R של סוזוקי, המשיכו להיות משווקים ללא שינוי, אבל עבור השוק האמריקאי שלא עושה עניין כל כך מזיהום אוויר.

הצגתו של הג’יקסר 1000 המחודש היא חלק מחגיגות ה-40 שנה לסדרת הג’יקסרים המהפכנית (אם כי משפחת ה-1000 התגלגלה לכבישים רק בתחילת שנות ה-2000 כמחליפת ה-1100). בסוזוקי לא מפספסים את ההזדמנות להזכיר זאת גם בשלושת סכמות הצביעה שכל אחת בדרכה היא הומאז’ לצביעות היסטוריות בשושלת הג’יקסרים: צהוב-כחול בקריצה לצביעת הקורונה שהייתה הספונסרים במרוצי הסופרבייק, לבן-אדום כמחווה לצביעת הלאקי סטרייק מהתקופה שלא הייתה בעיה עם פרסום של סיגריות בספורט מוטורי וכמובן בצביעת הטריקולור המסורתית של סוזוקי.  מעבר לצביעות החדשות אפשר למצוא תאורת לד חדשה בחזית והוספת כנפונים אווירודינמיים מסיבי פחמן בצידי הפרינג. כמו כן, אי אפשר לפספס גם את תגי 40 שנה הגדולים והבולטים בצידי הפרינג.

הבשורה העיקרית של הגי’קסר ל-2026 היא כמובן במנוע שעבר מקצה שיפורים מקיף כחלק מהתאמתו לתקינת יורו 5 פלוס. יחס הדחיסה הוגדל  מ- 13.2:1ל-13.8:1, השסתומים הוגדלו, ישנה שרשרת תזמון מחוזקת ורחבה יותר ונעשה שינוי בגאומטריית גלי הזיזים ושיפור מערכת התזמון השסתומים המשתנה. מערכת ההזרקה קיבלה מזרקים חדשים עם עשרה חרירים במקום שמונה בעבר ומערכת הפליטה חודשה גם היא כשהיא כוללת משתיק חדש וצנום יותר, עם נפח של 5.5 במקום 8.3 ליטר, העשוי טיטניום. התוצאה היא שההספק המרבי עומד במהדורה העדכנית על 195 כ”ס ב-13,200 סל”ד – 7 כ”ס פחות מאשר במנוע הקודם. גם המומנט המרבי ירד במעט מ-12 ל-11.2 קג”מ כחלק מתשלום המס לאיכות הסביבה.

סוזוקי GSX-R1000
40 שנה לג’יקסר המקורי – סיבה למסיבה. צילום: יצרן

לצד השינויים במנוע קיבל סוזוקי GSX-R1000 תפריט השלדה והמתלים נותר דומה, עם זרוע אחורית מתכווננת מאלומיניום מזלג Showa BBF מתכוונן ובולם אחורי BCF מאותה התוצרת. מערכת הכוללת קאליפרים ראדיאליים בעלי 4 בוכנות מתוצרת ברמבו מלפנים עם יחידת ABS חדשה וקלה יותר הפועל גם תחת פניה. מערכת ה-ABS כמו יתר מערכות הבקרה האלקטרוניות נסמכות על
יחידת IMU חדשה של בוש המנטרת שישה צירים. למערכת בקרת האחיזה ישנם 10 מצבי פעולה בשילוב 3 מצבי רכיבה שונים ולגרסה החדשה נוספה גם מערכת בקרת זינוק מהמקום. לסיכום השינויים ישנו גם מצבר ליתיום-יון שנועד לחסוך כמה גרמים מיותרים, ויחד איתו עומד המשקל הרטוב של האופנוע על 203 ק”ג.


div class="ad-placement">

סוזוקי GSX-R1000 סוזוקי GSX-R1000 2026 סוזוקי GSX-R1000 חדש
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד