אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
איך להפוך לרוכב סטאנטס מוביל בארבעה צעדים (לא) פשוטים
ראשי » דו-גלגלי » איך להפוך לרוכב סטאנטס מוביל בארבעה צעדים (לא) פשוטים

איך להפוך לרוכב סטאנטס מוביל בארבעה צעדים (לא) פשוטים

נצלנו את הזמן שבילינו עם רוק בגורוס ואת הסיבוב הקצרצר שלקחנו על האופנוע שלו, בשביל להבין איך הופכים לרוכב סטאנטס מוביל

אריאל אלסיבוני 03/04/2016 צלם: זיו קורן

לייצר רעב

בגורוס חלם על אופנועים מגיל צעיר אבל עלה על האופנוע הראשון שלו בגיל 17. הוא הגיע ממשפחה מעוטת יכולת ורק כשהיה בן 17, התחיל לעבוד אחרי בית הספר בשביל לממן את האופנוע הראשון. חלוקת עיתונים, טיפול בקשישים, שטיפת כלים – הכול בשביל לקנות את הכלי הראשון. זה היה ימאהה ארוקס, קטנוע חסר יומרות בנפח 50 סמ”ק. אבל כבר שם בגורוס חלם על מקום אחד ברור – פסגת רוכבי הסטאנטס העולמית. זה לקח לו 10 שנים, אבל הוא הגיע לזה. רוכב סטאנטס רישמי של ק.ט.מ.

rok bagoros-7
צילום: זיו קורן

 

לבנות כושר


אחרי שראיתי אותו מרביץ שלוש הופעות לא קצרות בחום נוראי, ממרחק אפס, אני יכול להגיד לך שכושר זה מרכיב מפתח בסיפור הזה. כמו בכל ספורט מוטורי, בלי כושר, בלי יכולת פיזית מאוד גבוהה, לא תוכל להגיע רחוק. אני זוכר עד עכשיו את העיניים שלו דרך הקסדה בביצוע התרגילים – מזיע, אדום, מתאמץ. זה לא לדפוק ווילי ארוך על ליטר. זה ספורט.

בגורוס לא יכל לרכוב על אופנועים עד גיל 17 אז הוא עסק בספורט (כדורגל, כדורסל, טניס) ובנה לעצמו כושר על הדרך. וזו נקודת פתיחה מצוינת לכל מי שרוצה לעסוק בספורט הזה – או בכל ספורט מוטורי. הוא מבלה בכל יום כמעט 4 שעות בחדר הכושר בשביל לפתח את היכולת שלו.

rok bagoros-10
צילום: זיו קורן

 

להתאים אופנוע

ק.ט.מ דיוק 200. על זה הוא רוכב. זה הכול – שום דבר גרנדיוזי. במה שונה האופנוע של בגורוס ממה שאתה קונה בחנות? גלגל שיניים ענקי מאחור בשביל לייצר יחס העברה סופר קצר. מערכת פליטה של אקרפוביץ’. קליפר נוסף על הדיסק האחורי בשביל לשלוט בו גם מהכידון. חיזוקי שלדה (החל מהשלדה עצמה, דרך נקודות עיגון המנוע ועד לתגבור תושבות הרגליות). מתלה קדמי עם שמן צמיגי יותר וקפיץ קשיח יותר. בולם אחורי שנבנה לפי הזמנה אישית של רוק. יש כאן גם המון מיגון.

נפילות הן חלק מהסיפור כאן והאופנוע שלו בנוי לספוג כל נפילה, בלי להתרגש יותר מדי. כשבאתי לקחת את האופנוע לסיבוב הוא אמר לי “אין לך מה לדאוג, תעשה מה שאתה רוצה, האופנוע הזה לא ניתן להשמדה”.

rok bagoros-3
צילום: זיו קורן

 

וזה היה מוזר מאוד, אופנוע סטאנטס שבנוי לאתלט זעיר מימדים לא ממש הרגיש לי נוח. ההילוכים סופר קצרים. אני שם אותו בשני ונותן דאבל בשביל להרים אותו – אבל אני כבר במנתק. צריך לכוון את המוח. רוק מרים את האופנוע מהמקום, בראשון, ומשם ממשיך מעביר הילוכים אם צריך. זו רכיבה שונה מאוד מזו המוכרת לי ולך. הווילי מתרחש במהירויות אחרות בקצב אחר, ראש אחר. להטוטנות. הבלמים אדירים – ובאמת שכחתי לספר על הדיסק הענק מלפנים. אין בעיה לשתול את האופנוע הזה על האף כמו שאין שום בעיה להחליק בשליטה מלאה את האחורי.

rok bagoros-11
צילום: זיו קורן

 

רוק אומר שכל אופנוע זול הוא אופנוע מתאים לסטאנטים. אופנועים יקרים וחזקים קשה יותר למגן ויגרמו לעצמם ולרוכב הרבה נזק במקרה של נפילה לטענתו.

 

לפתח מקצוענות

זה מרתק לראות את מר בגורוס מתכונן להופעה. הוא סורק את המגרש. מעיף אבנים קטנות או כל דבר אחר שעשוי לפגום באחיזה. ההתייחסות שלו לאספלט, לאופנוע, לציוד, למוזיקה, לקהל. הוא לא מפספס שום פרט בדרך לייצר את ההופעה המלהיבה שהוא נותן. מיגון, הוא לא מפסיק להדגיש את נושא המיגון. ולא משנה כמה חם היה לו – הוא לא הוריד שום פריט לבוש/מיגון במהלך השעות שבהן הופיע.

rok bagoros-19
צילום: זיו קורן

 

והוא מקצוען לא רק במה שקשור לרכיבה. אחרי ההופעה השלישית. המשיך לחלק חתימות ופוסטרים במשך שעה נוספת. בן אדם רגיל היה מקפל את עצמו והולך לאכול משהו במקום ממוזג. אבל בגורוס מבין את העבודה שלו, את המקצוע שלו וזה בדיוק הראש שהפך אותו לאחר מרוכבי הסטאנטס המובילים בעולם.

אופנועים דו גלגלי דו"ג מדריך ק.ט.מ רוק בגורוס
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

השארת תגובה

ביטול

חייבים להתחבר כדי להגיב.

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

עוד יותר רטרו: רויאל אנפילד 350 קלאסיק Goan בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד