אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
לחנית של קוניגסאג יש כ”ס לכל ק”ג
ראשי » חדשות » לחנית של קוניגסאג יש כ”ס לכל ק”ג
קוניגסאג סדאיר

לחנית של קוניגסאג יש כ”ס לכל ק”ג

קוניגסאג חושפת אתה גרסה האולטימטיבית והמהירה ביותר של הג'סקו החוקית לכביש הציבורי ועם יחס הספק/משקל של 1 ל-1

אופיר דואק 26/06/2025 צלם: יצרן

במשך שנים קוניגסאג יוצרת מכוניות על ברמה הקיצונית ביותר, שהכל פעם היא מעלה את הרף שאותו קבעה. הדרך של קוניגסאג היא לפתח מכונית על חזקה ומתקדמת ועם השנים להשביח אותי על ידי גרסאות משודרגות המיישמות שיפורים טכנולוגיים חדשים. זה בדיוק מה שעומד מאחורי הדגם החדש אותו חשפה החברה השבוע הנקרא Sadair’s Spear (החנית של סדאיר).

חתיכת שם לא שגרתי עבור מכונית שנראית בדיוק כמו שמכונית על קיצונית של קוניגסאג צריכה להיראות, עם על העזרים האווירודינמיים והירידה המרשימה לפרטים. אם אתם תוהים מהיכן הגיע השם הלא שגרתי? ובכן מדובר במחווה נוספת של כריסטיאן קוניגסאג מייסד החברה לאביו ג’סקו. Sadair Spear היה שמו של הסוס המרוצים האחרון עליו התחרה ג’סקו קוניגסאג לפני שפרש בשנת 1976. הסדאיר מגיעה כעת כמחווה ליום ההולדת ה-80 של קוניגסאג סניור.

הסדאיר היא למעשה הוריאציה השלישית שמציגה קוניגסאג על בסיס הג’סקו שמצטרפת לגרסת ה-Attack ממוקדת המסלול וזמני ההקפה וגרסת ה-Absolut המכוונת להשגת מהירות מרבית גבוהה ככל הניתן. ואיפה היא נמצאת על הסקאלה בין גרסאות הג’סקו שכולן חזקות ומהירות להפליא? אפשר להתייחס אליה כגרסה מחוזקת וספורטיבית יותר של הג’סקו הרגילה, אך כזו שעדין חוקית לכביש הציבורי ואפשר תאורטית להשתמש בה ביום-יום.


כיוון שבסופו של דבר היא מתבססת על הג’סקו, יחידת ההנעה של הסדאיר היא אותה יחידת הנעה מוכרת של קוניגסאג: מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 5.1 ליטר. המנוע זכה למערכת יניקה משופרת, תכנת ניהול ושינויים למערכת הקירור שהוסיפו עוד 20 כ”ס להספק המרבי העומד על 1,300 כ”ס. מנוע מתאים גם לתדלוק בדלק ביולוגי בשילוב אתנול (E85) איתו קופץ ההספק המרבי ל-1,625 כ”ס.

מהנדסי קוניגסאג התמקדו בסדאיר בהפחתת משקל, זאת גדי להשיג יחס משקל/הספק של 1 ל-1 כ”ס לק”ג (כשהמנוע מתודלק בדלק רגיל) לשם כך למשל 2.6 ק”ג נחסכו על ידי הסרת חומרי בידוד אקוסטי מתא הנוסעים, 1.3 ק”ג הודות לשימוש נרחב בסיבי פחמן בתא הנוסעים ותרומה נוספת של הפחתת נשקל ניתן לזקוף לשימוש בחישוקים חדשים מביסי פחמן. התוצאה הסופית היא 35 ק”ג שהושלו ביחס לג’סקו הרגילה שמשקלה היבש הוא 1,320 ק”ג. בקוניגסאג טוענים שהסדאיר הצליחה לשפר את זמן ההקפה שקבעה ג’סקו Atack במסלול Gotland Ring ב-1.1 שניה.

עוד רכיבים שניתן למצוא בסדאיר הם כנף האחורית אקטיבית חדשה ,גודלה ויעילה יותר בייצור כוח הצמדה, מערכת מתלים בכיול אישי לפי בחירת הלקוח,  בלמים קרמיים כסטנדרט, צמיגים רחבים יותר ואופציה לחגורות בטיחות בעלות 6 נקודות עיגון המתאימות גם לשימוש במסלול.
למרות כל זאת, תצטרכו להסתפק רק בג’סקו הרגילה, שכן בקוניגסאג התכוונו לייצר רק 30 יחידות של הסדאיר, כשכולן נמכרו מראש עוד לפני החשיפה הראשונית של המכונית ללקוחות מובחרים שזכו לראות אותה לראשונה. מחירה לא פורסם, כי מן הסתם הוא לא משמ רלוונטי, אך הוא אמור להיות גבוה במאות אלפי דולרים בהשוואה לג’סקו שמחירה התחלתי הוא רק 3 מיליון דולר.

קוניגסאג קוניגסאג Sadair's Spear קוניגסאג ג'סקו קוניגסאג סדאיר ספייר
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד