אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
העתיד החשמלי על פי AMG
ראשי » חדשות » העתיד החשמלי על פי AMG
AMG GT XX

העתיד החשמלי על פי AMG

לקראת הצגת הדגמים החשמליים שלה, AMG חושפת דגם קונספט המשלב שפע של טכנולוגיות מתקדמות שצפויות להגיע לייצור וארוזות במרכב קופה 4 דלתות יפיפה

אופיר דואק 26/06/2025 צלם: יצרן

מעריצי AMG לא ממש יאהבו את זה, אבל זו כבר עובדה מוגמרת שחטיבת הביצועים של מרצדס המזוהה עם מנועי V8 רועמים הולכת לכיוון החשמלי. אמנם AMG מפתח גם את הדור הבא של מנוע ה-V8 שישרת בדגמים הבכירים שלה, אבל היא כבר ההצמידה מנוע חשמלי למנוע 2.0 ליטר צנוע ב-C63 AMG ונמצאת בשלבי פיתוח אחרונים של רכב פנאי חשמלי ושרירי שבעקבותיו יגיעו גם מכוניות ספורט חשמליות.

בינתיים, חושפת AMG דגם קונספט יפיפה בשם GT XX שהוא הצהרת הכוונות ותצוגת תכלית טכנולוגית לקראת הצגת הדגמים החשמליים הסדרתיים שלה. דגמים אלו יתבססו על פלטפורמה חשמלית ייעודית אותה מפתחת AMG, ודגם הקונספט בא להציג כמה מהחידושים הטכנולוגיים שישולבו בפלטפורמה החדשה.

אבל לפני הכל, אי אפשר להתעלם מהעיצוב. הקטע החשמלי די יבאס את חובבי AMG, אבל לפחות מבחינת המראה יש למה לצפות. ה-GT XX היא קופה 4 דלתות בעלת צללית נמוכה, קווי גוף מפוסלים. מלפנים השבגכה המרשימה המשולבת בפגוש, המוקפת בפס לד מצועצע, מזכיר במעט את מזראטי, ואילו מאחור קו הגג המשתפל הנמתח עד לקצה הזנב משווה ל-XX מראה שמזכיר יותר מכוניות על עם מנוע מרכזי. לתחושה הזו תורמת גם העובדה שב-AMG החליטו לוותר על חלון אחורי (כי יש מספיק מצלמות שמשמשות תחליף).


 

האווירודינמיות משחקת כאן תפקיד חשוב. כן, יש כמובן ידיות פתיחה נשלפות לדלתות, אבל חשוב מכך, ישנם מדפים ופתחי אוורור אקטיביים לתיעול אוויר לקירור מערכת ההנעה והסוללה רק בעת הצורך, ספוילר אחורי נשלף ואפילו חישוקים במבנה ייחודי אטום למחצה עם פתחים שנפתחים כדי לספק קירור לבלמים כשיש צורך בכך. כל אלו מאפשרים לAMG להתגאות במקדם גרר יוצא דופן של 0.198 CD.

הפלטפורמה החשמלית עליה בנויה AMG GT XX משלבת יחידת הנעה המורכבת משלוה מנוע חשמלים, שנים מאחור ואחד מלפנים, כאשר שני המנועים מורכבים על יחידה משולבת אחת. ל-GT XX הספק משולב של 1,360 כ”ס שמחולקים באום אקטיבי ומשתנה בין הגלגלים בהתאם לצורך. נתון התאוצה הרשמי לא פורסם, אך בהתחשב שנתון המהירות המרבית הוא מעבר ל-360 קמ”ש ניתן להעריך שה-XX תגי ל-100 בכ-2 שניות.

AMG GT XX מציגה גם סוללה בהרכב כימי מתקדם (ניקל/קובלט/מנגן/אלומיניום), שלטענת AMG היא בעלת צפיפות אנרגיה של 300 וואט לק”ג. אל זאת מצטרפת טכנולוגיית טעינה אולטרה מהירה בקצב של עד 850 קילוואט, שלטענת AMG מסוכלת להעניק 400 ק”מ של טווח בפחות מ-5 דקות טעינה – אם תמצאו עמדת טעינה שכזו.

מעבר לכך המכונית משלבת בתא הנוסעים מגוון חומרים ממוחזרים וידידותיים לסביבה עם תחליפה עור שנוצרו בתהליכים ביוטכנולוגיים, לצד שימוש נרחב בסיבי פחמן חשופים למרכב המכונית, למושבים עצמם. אבל הפריט הכי פוליטקלי קורקט ומיותר במכונית הזו הוא רמקולים חיצוניים המשולבים ביחידות התאורה הקדמיות שמטרתם להשמיע קולות מנוע מדומים, כדי שהעוברים ושבים יוכלו להבחין שחולפת על פניהם AMG אמיתית.

CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der Performance
Mercedes-AMG präsentiert den CONCEPT AMG GT XX Mercedes-AMG presents the CONCEPT AMG GT XX
Preview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
AMG GT XXAMG GT XXPreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview
CONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformanceCONCEPT AMG GT XX – eine neue Dimension der PerformancePreview

AMG AMG GT XX AMG GT XX קונספט טכנולוגיה חשמלית מכונית חשמלית מרצדס AMG
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד