בשבוע שעבר זכתה פרארי בפעם השלישית ברציפות במרוץ 24 השעות של לה-מאן כשהיא ממשיכה לשחזר את ימי הזוהר שלה במרוץ הסיבולת המפורסם בעולם. אלא שיש עוד יצרניות שלוטשות את עינהן ללה-מאן, ואחת מהן היא מקלארן, המתחרה העיקשת והוותיקה של פרארי ממסלולי הפורמולה 1.
מקלארן הודיעה לפני מספר חודשים כי בכוונתה לשוב ולהתחרות בלה-מאן בשנת 2027, ובמקביל למרוץ השנה חשפה תמונות ופרטים ראשונים של מכונית האב-טיפוס איתה תעשה את הקאמבק ללה-מאן בעוד שנתיים. ההכרזה מגיעה בדיוק 30 שנים אחרי שמקלארן זכתה בפעם היחידה במרוץ הלה-מאן, כשהיא עשתה זאת עם ה-F1 GTR ששלטה במרוץ בשנת 1995 עם ארבעה מתוך חמשת המקומות הראשונים.
למרות משטחי הסוואה, המכונית הכתומה-שחורה לא משאירה הרבה מקום לדמיון ומציגה מראה אופייני למכונית האבטיפוס מהקטגוריה הבכירה במרוצי הסיבולת (WEC) שמרוץ הלה-מאן הוא חלק מהסדרה בה תיקח מקלארן חלק עם המכונית. זה אומר תא נהג ממורכז בעל חופה עגולה, סנפיר אווירודינמי גדול הנמתח לאחריה, כנפיים קדמיות שהן רחבות מגוף המכונית וספוילר אחורי עצום שבסיסו הוא יחידה אחת עם הכנפיים האחוריות.
המכונית תצויד במנוע V6 היברידי כפול מגדשים, כאשר בהתאם לתקנות בקטגוריה הבכירה מדובר במערכת היברידית לתגבור מנוע הבנזין הניזונה מאחזור אנרגיה. פיתוח המוכנית יעשה בשיתוף עם סדנת דלארה, שהיא גם השותפה של מקלארן בסדרת מרוצי האינדי ויש לה ניסיון ארוך שנים במרוצי הלה-מאן והסיבולת כמו גם בפיתוח מכוניות ייעודיות למשימה. מה שמעניין הוא שכבר כיום דלארה היא שותפה המספקת את השלדה והבסיס למכוניות הלה-מאן של ב.מ.וו וקאדילאק (שבעצמה עשתה קאמבק ללה-מאן לפני כשנתיים).
עדין מוקדם דעת האם זה אומר שהפרוייקט המשותף עם מקלארן יתבסס על אותה פלטפורמה, או שבדלארה יפתחו בסיס שונה עבור מקלארן. כמו כן, לא ידוע אן וכיצד השותפות עם מקלארן תשפיע על שיתוף הפעולה עם ב.מ.וו וקאדילאק. עם זאת צריך לזכור שבמשך שנים דלארה משמשת כספקית של שלדות במרוצים שונים, בהם בפורמולה 1 ובאינדי.
בכל מקרה, מקלארן תצטרך להשקיע הרבה ולגייס את כל הידע שברשותה כדי לאתגר את פרארי גם במרוצי הסיבולת ולכתוב פרק נוסף ביריבות ארוכת השנים בין השתיים על המסלול.