בעידן האינטרנט והשילוח האווירי המהיר קל יותר להיות אספני מכוניות, אבל עדין כל אספן של רכבים ישנים יגיד לכם שאחד האתגרים הגדולים ביותר הוא למצוא חלקי חילוף, במיוחד עבור דגמים נדירים שיוצרו בכמויות נמוכות, פשוט כי לא מיצרים חלפים שכאלו ויש צורך לרוב לאתר פריטים שנותרו על מדף מאובק ונידח אי שם ברחבי הגלובוס.
מתוך רצון לתמוך בקהילת האספנים, וגם לטפח את ההיסטוריה של המותג, יצרניות רכב רבות מפעילות חטיבות שנועדו לספק ידע וחלפים לחובבי רכב המחזיקים בדגמים ישנים אותם ייצרו. הדבר לא מוגבל רק ליצרניות קצה כמו פרארי ופורשה, גם מותגים עממים שלהם דגמים בעלי מורשת היסטורית כמו פולקסווגן ואפילו רנו שהצטרפה לתחום השנה מפעילים מיזמים שכאלו.
גם הונדה צפויה להצטרף אליהם בקרוב. בחברה הודיעו כי הם יחנכו בשנה הבאה תכנית חדשה לאספקת חלפים לדגמים קלאסיים וספורטיביים של החברה שייצורם הופסק. המכונית הראשונה שתזכה לרענון מחסן החלפים שלה היא הונדה NSX המקורית שיוצרה בין השנים 1990 ל-2006. בהחלט המועמדת הטובה ביותר שיכלו למצוא בהונדה במיוחד לאור העובדה שדובר כנראה המכונית הנחשקת ביותר שיצאה החברה אי פעם, אשר בשנים האחרונות זוכה לביקוש גובה בשוק האספנות.
התוכנית צפויה לצאת לדרך באביב 2026 והיא צפויה לכלול קטלוג של מגוון חלפים חדשים ומחודשים אותם תייצר הונדה עבור המכונית, אם כי חלק מהחלפים יהיו תואמי מקור שיגיעו מספקיות חציוניות. בנוסף הונדה תציע גם חלקים שייוצרו בטכנולוגיית הדפסה תלת ממדים, כשככל הנראה מדובר בעיקר בחלקי פלסטיק ודיפונים שונים עבור תא הנוסעים שהרבה יותר קל וזול לייצר מחדש בשיטה זו.
אגב, מאז שנת 1993 מפעילה הונדה תכנית המאפשרת לבעלי הונדה NSX מקוריות בעלי כיסים עמוקים לשחזר ולרענן אותן במפעלי החברה כדי להחזירן למצב מקורי ככל הניתן, אך תכנית זו נפסקה השנה. כנראה שמישהו בהונדה מעדיף שאת תחזוקת ה-NSX שלכם תעשו בעצמכן, ומעדיף לשמש תמיכה באספקת החלפים.
בהונדה מסרו כי הפרויקט לא יוגבל רק ל-NSX ובעתי יצטרפו אליו עוד דגמים ספורטיביים אותם ייצרה הונדה. פירוט לגבי הדגמים לא נמסר, אבל זה לא יהיה הימור גדול להעריך שהוא יכלול דגמי טייפ R מהדורות הראשונים ואת ה-S2000 שכבר הגיעה לגיל 25 ונכנסה במקומות רבים לעולם לסטאטוס של רכב אספנות. אז אם הייתם צריכים עוד סיבה כדי לרכוש NSX קחאסית, יש לכם אותה עכשיו.