אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה
ראשי » חדשות » פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה
פייקס פיק

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

מזג האוויר שיחק השנה גורם במרכזי במרוץ טיפוס ההר המפורסם, מה שהוביל לקיצור המרוץ ובעקבות כך גם למנצח חדש

אופיר דואק 23/06/2025 צלם: יח"צ PPHIC

בסוף השבוע האחרון הוזנק בקולורדו בפעם ה-103 מירוץ הפייקס פיק (Pikes Peak), אחד ממרוצי טיפוס ההר הוותיקים והמפורסמים בעולם אליו מגיעים מידי שנה מאות מתחרים על 2 ו-4 גלגלים המנסים לכבוש את הפסגה בקולורדו ספרינגס. גם השנה ריכז הפייקס פיק עניין רב מצד חובבי הרכב והספורט המוטורי ברחבי העולם, שקיבלו דרמה מורטת עצבים השנה.

בימים כתיקונם, מסלול הטיפוס בדרך לפסגה בגובה של 4,302 מטרים מתפתל על פני כ-20 ק”מ. אלא שהשנה לא רק ההר אתגר את המתחרים אלא גם מזג האוויר ששכן בפסגה ויצר עיכוב של שעות בזינוק של המרוץ. כיוון שמסורת היא מסורת הוחלט להזניק בסופו של דבר את המרוץ, אך כיוון שהמארגנים לא רצו לסכן את בטיחות המשתתפים, הוחלט בסופו של דבר לקצר את תוואי המסלול.

קו הסיום של המרוץ הוזז לנקודת הציון גלן קוב בגובה של 3,200 מטרים, מה שקיצר את אורך מסלול הטיפוס בכחצי. זוהי הפעם הרביעית מאז שנת 2017 שבה תנאי מזג האוויר מאלצים את המארגנים לעכב או לקצר את מרוץ הפייקס פיק. אלא שקיצור המסלול יחד עם מזג האוויר ברקע רק הפכו את המרוץ השנה לצמוד ומאתגר יותר.


את הניצחון והזמן הטוב יותר רשם האיטלקי סימונה פאגיאולי בקטגוריה הפתוחה, שזו עבורו הפעם השניה בלבד שהוא מתחרה בפייקס פיק. פאגיאולי השלים את הטיפוס ב-3:37.196 דקות כשהוא התחרה במכונית אבטיפוס משנת 2018 של סדנת נורמה הצרפתית. פאגיאולי הקדים בכחמש שניות רומיאן דיומא שניצח 5 פעמים בפייקס פיק, כולל בשנה שעברה עם הפורד F150 לייטנינג, כשהשנה הוא נהג בפורד מוסטאנג מאך E שהייתה המועמדת לניצחון וגם לשבירת שיא הטיפוס עבור מכונית חשמלית. אל המקום השלישי במרוץ פייקס פיק השנה הגיע דייגו דגספרי, גם הוא במכונית אבטיפוס של סדנת נורמה, כשהוא משיג תוצאה של 3:45.183 דקות – לא רע עבור מי שזו עבור הפעם הראשונה בה הוא מתחרה במרוץ.

Pikes Peak מוסטאנג מאך E נורמה פורד פייקס פיק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

עם סיוע היברידי: אופל מוקה המחודשת בישראל

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

675NK בישראל: חבילת הטריפל של CF מוטו

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

בעקבות הטנרה: ווג DS800 ראלי בישראל

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

אאודי Q5 החדשה גם בפלאג-אין

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

1000 כ”ס של דריפטים על פס הייצור של ב.מ.וו

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

בחזרה לחיים: אלפא רומיאו תמשיך לייצר את הג’וליה עד 2027

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

נוסטלגיה חשמלית: רנו 5 E-Tech הושקה בישראל

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

לקראת 2026: קאוואסאקי KLE500 חוזר

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

פחות נפח, פחות משקל: דוקאטי חושפת את מונסטר חדש ל-2026

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שלישיית הבוקסרים החדשה של ב.מ.וו נחתה בישראל

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

שכפול גנטי: טויוטה חושפת רשמי את הבייבי לנד קרוזר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

סטארק מציגה את הסופרמוטו החזק ביותר

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

פרארי SC40: מציגה מחווה חד-פעמית והיברידית ל-F40

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

החשמל יורד לעם? דיפאל S05 הושק בישראל

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

טויוטה פרואייס מקס (מבחן דרכים): סידור עבודה

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

אדוונצ’ר קרבי בקטנה: ק.ט.מ 390 אדוונצ’ר R בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד