אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה
ראשי » חדשות » פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה
פייקס פיק

פייקס פיק 2025: תהפוכות בפסגה

מזג האוויר שיחק השנה גורם במרכזי במרוץ טיפוס ההר המפורסם, מה שהוביל לקיצור המרוץ ובעקבות כך גם למנצח חדש

אופיר דואק 23/06/2025 צלם: יח"צ PPHIC

בסוף השבוע האחרון הוזנק בקולורדו בפעם ה-103 מירוץ הפייקס פיק (Pikes Peak), אחד ממרוצי טיפוס ההר הוותיקים והמפורסמים בעולם אליו מגיעים מידי שנה מאות מתחרים על 2 ו-4 גלגלים המנסים לכבוש את הפסגה בקולורדו ספרינגס. גם השנה ריכז הפייקס פיק עניין רב מצד חובבי הרכב והספורט המוטורי ברחבי העולם, שקיבלו דרמה מורטת עצבים השנה.

בימים כתיקונם, מסלול הטיפוס בדרך לפסגה בגובה של 4,302 מטרים מתפתל על פני כ-20 ק”מ. אלא שהשנה לא רק ההר אתגר את המתחרים אלא גם מזג האוויר ששכן בפסגה ויצר עיכוב של שעות בזינוק של המרוץ. כיוון שמסורת היא מסורת הוחלט להזניק בסופו של דבר את המרוץ, אך כיוון שהמארגנים לא רצו לסכן את בטיחות המשתתפים, הוחלט בסופו של דבר לקצר את תוואי המסלול.

קו הסיום של המרוץ הוזז לנקודת הציון גלן קוב בגובה של 3,200 מטרים, מה שקיצר את אורך מסלול הטיפוס בכחצי. זוהי הפעם הרביעית מאז שנת 2017 שבה תנאי מזג האוויר מאלצים את המארגנים לעכב או לקצר את מרוץ הפייקס פיק. אלא שקיצור המסלול יחד עם מזג האוויר ברקע רק הפכו את המרוץ השנה לצמוד ומאתגר יותר.


את הניצחון והזמן הטוב יותר רשם האיטלקי סימונה פאגיאולי בקטגוריה הפתוחה, שזו עבורו הפעם השניה בלבד שהוא מתחרה בפייקס פיק. פאגיאולי השלים את הטיפוס ב-3:37.196 דקות כשהוא התחרה במכונית אבטיפוס משנת 2018 של סדנת נורמה הצרפתית. פאגיאולי הקדים בכחמש שניות רומיאן דיומא שניצח 5 פעמים בפייקס פיק, כולל בשנה שעברה עם הפורד F150 לייטנינג, כשהשנה הוא נהג בפורד מוסטאנג מאך E שהייתה המועמדת לניצחון וגם לשבירת שיא הטיפוס עבור מכונית חשמלית. אל המקום השלישי במרוץ פייקס פיק השנה הגיע דייגו דגספרי, גם הוא במכונית אבטיפוס של סדנת נורמה, כשהוא משיג תוצאה של 3:45.183 דקות – לא רע עבור מי שזו עבור הפעם הראשונה בה הוא מתחרה במרוץ.

Pikes Peak מוסטאנג מאך E נורמה פורד פייקס פיק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד