אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI
ראשי » חדשות » ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI
גולף GTI

ה-GTI החזקה בהיסטוריה: פולקסווגן חושפת את מהדורת היובל של גולף GTI

לקראת חגיגות היובל בשנה הבאה, פולקסווגן חושפת רשמית את גולף GTI במהדרות ה-50 שנה שהיא גם החזקה ביותר אי פעם בשושלת

אופיר דואק 22/06/2025 צלם: יצרן

בשנה הבאה תציין פולקסווגן 50 שנה להולדתה של הגולף GTI, אך חגיגות יום ההולדת כבר החלו. לפני שבוע קבעה גולף GTI שיא אישי בנורבורגרינג עם הזמן הטוב ביותר אי פעם שקבעה גולף סדרתית בגיהנום הירוק. השיא נקבע על ידי גולף GTI בגרסת 50Edition, אותה הציגה פולקסווגן רשמית בסוף השבוע במרוץ 24 השעות של נורבורגרינג.

מהדורת ה-50 שנה ל-GTI מתבססת על גרסת הקלאבספורט שחשפה פולקסווגן בדיוק לפני שנה באותו המקום, אך עם מספר תוספות ושדרוגים שהופכות אותה ל-GTI הכי הכי שיש. זה מתחיל קודם כל במנוע, שזכה למספר שינויים ותוספת של 25 כ”ס שהביאו אותו להספק של 325 כ”ס ו-42.9 קג”מ. זו לא הגולף הסדרתית הכי חזקה. רק 8 כ”ס פחות מאשר בגולף R, מה שהופך את מהדרות ה-50 ל-GTI הסדרתית החזקה ביותר אי פעם עם הנעה קדמית.

כמו יתר דגמי ה-GTI אחרי מתיחת הפנים האחרונה, גם מהדורת ה-50 שנה תגיע רק עם תיבת הילוכים כפולת מצמדים בעלת שבעה יחסי העברה וללא אופציה לתיבה ידנית. אפשר להתנחם בכך שהביצועים יהיו טובים יותר מאשר בגרסת הקלאבספורט הסטנדרטית. בפולקסווגן לא מפרסמים נתונים רשמיים נכון לעתה, אך ניתן לצפות לקיזוז של כמה עשיריות שניה מ-5.6 השניות להן זקוקה הקלאבספורט כדי להגיע ל-100 קמ”ש. כאשר המהירות המרבית ללא הגבלה עם חבילת הביצועים צפויה לטפז בעוד כמה קמ”שים מעבר ל-267 המרביים של הקלאבספורט.


 

כדי להוריד את הכוח ביעילות לכביש ישנו דיפרנציאל מוגבל החלקה דמי משופר, כיול מתלים שונה ומרכב מונמך ב-15 מ”מ שגם תורם למראה הקרבי. כמובן שאי אפשר גם בלי קוסמטיקה חיונית. מהדורת ה-50 שנה תגיע עם גג, מראות צד ופתח פליטה בצבע שחור ופסי צד שחורים בדלתות במקביל לקו החצאיות. תגי GTI 50 מוצמדים לספויילר האחורי, למראות הצד וספי הדלתות ואת החבילה משלימים חשיוקי 19 אינץ’ ייחודיים לגרסה עם קאליפרים אדומים בולטים. בתא הנוסעים ישנו גלגל הגה חדש עם תגי המהדורה המיוחדת, דוושות אלומיניום אדומות ומושבים ספורטיביים בשילוב בד משובץ, כי בכל זאת הנוסטלגיה היא עניין חשוב כאן.

מי שלא מסתפק בכל השינויים הללו יוכל להוסיף גם את חבילת ה-GTI Performance האופציונלית. חבילה זו כוללת קפיצים מוקשחים ב-20% מלפנים ומאחור עם הנמכה של המרכב ב-5 מ”מ נוספים ותושבות מתלה משופרות. מערכת הפליטה שודרגה לכזו מתוצרת אקרפוביק עם דוד אחורי מטיטניום, מה שחוסך 11 ק”ג ממשקל המכונית. משקל נוסף נחסך בזכות חישוקי 19 אינץ’ מחושלים וקלים יותר השוקלים רק 8 ק”ג לחישוק, כשהם עטויים בצמיגי סמי סליקס פוטנזה Race של ברידג’סטון ברוחב 235 מ”מ.

את מהדרות ה-50 של פולקסווגן גולף GTI ניתן יהיה לקבל בחמישה צבעים, בהם צבע ירוק כהה ייחודי למהדורה זו וצבע אדום טורנדו המזוהה עם דגמי ה-GTI הבכירים מאז הופיע בשנת 1986 ב-GTI 16V ולאחר מכן ב-גולף VR6 וב-GTI TCR. פולקסווגן טרם חשפה את המחיר של גולף GTI במהדורת ה-50, אך הוא יתפרסם לקרת תחילת השיווק של המכונית ברבעון הראשון של 2026

VW GOLGT GTI 50Edition 04VW GOLGT GTI 50Edition 04Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 09VW GOLGT GTI 50Edition 09Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 05VW GOLGT GTI 50Edition 05Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 08VW GOLGT GTI 50Edition 08Preview
Volkswagen Golf GTI EDITION 50Volkswagen Golf GTI EDITION 50Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 10VW GOLGT GTI 50Edition 10Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 02VW GOLGT GTI 50Edition 02Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 19VW GOLGT GTI 50Edition 19Preview
Volkswagen Golf GTI EDITION 50Volkswagen Golf GTI EDITION 50Preview
Volkswagen Golf GTI EDITION 50Volkswagen Golf GTI EDITION 50Preview
Volkswagen Golf GTI EDITION 50Volkswagen Golf GTI EDITION 50Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 03VW GOLGT GTI 50Edition 03Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 06VW GOLGT GTI 50Edition 06Preview
גולף GTIגולף GTIPreview
VW GOLGT GTI 50Edition 11VW GOLGT GTI 50Edition 11Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 12VW GOLGT GTI 50Edition 12Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 13VW GOLGT GTI 50Edition 13Preview
Volkswagen Golf GTI EDITION 50Volkswagen Golf GTI EDITION 50Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 20VW GOLGT GTI 50Edition 20Preview
VW GOLGT GTI 50Edition 21VW GOLGT GTI 50Edition 21Preview

גולף GTI גולף GTI 50 Edition פולקסווגן פולקסווגן גולף פולקסווגן גולף GTI
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

ב.מ.וו F900GS אנדורו (רכיבה ראשונה): ווילקומן אים דג’ונגהל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד