אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מיני נפרדת מהתיבה הידנית
ראשי » חדשות » מיני נפרדת מהתיבה הידנית
מיני ידנית

מיני נפרדת מהתיבה הידנית

תקני זיהום האוויר המחמירים והדרישה המוכה מביאה את מיני לוותר לחלוטין על תיבת ההילוכים הידנית בדגמיה

אופיר דואק 11/06/2025 צלם: יצרן

לא רק מכוניות ספורטיביות הולכות ונעלמות מההיצע של יצרניות הרכב כיום, אלא גם תיבת ההילוכים הידנית שהופכת לנדירה יותר ויותר אפילו ברכבים עממים ורכבי עבודה. בימים אלו אנחנו מקבלים אישור לעוד יצרנית רכב שמוותרת על תיבת ההילוכים הידנית, ובמקרה שלה זה אפילו יותר מאכזב כיוון שמדובר ביצרנית שבין ערכיה ומאפייניה החשובים הם הנאה מנהיגה ו”תחושת הקארטינג”.

מדובר במיני שכבר החלה להוציא בהדרגה לגמלאות את האופציה לתיבת הילוכים ידנית מדגמיה. במקרה של מיני אייסמן ומיני קופר E החשמליות הדבר מובן מאליו, אבל גם בדגמי מיני קופר C וקופר S החדשים שהוצגו בשנה שעברה כבר לא מוצעת תיבת הילוכים ידנית אפילו לא כאופציה.

ג’יימס אורלוב מנהל המוצר של מיני באוסטרליה וניו זילנד אישר לאחרונה בראיון כי בדור המוצרים החדש של מיני לא תוצע תיבת הילוכים ידנית, ואין תוכניות להציע תיבה שכזו גם בעתיד. לדברי אורלוב אחת הסיבות העיקריות שגרמו למיני לוותר על התאמת תיבת הילוכים ידנית לדור המוצרים החדש שלה היא הקושי לעמוד בתקינת יורו 7 המחמירה, כאשר קשה להתאים את תיבת ההילוכים הידנית בצורה יעילה למערכות חדשות שיכנסו לרכבים החדשים כדי להפחית את הזיהום (בעיקר מערכות היברידיות למינהן).


בנוסף, חושף אלכס ברוקהוף מנכ”ל מיני באוסטרליה את הסיבה השניה והעצובה: אנשים פשוט לא קונים מספיק מכוניות ידניות. בדור היוצא של מיני רק 3% מהרוכשים בחר בתיבת הילוכים ידנית, מה שהופך את פיתוח והתאמת התיבה הזו לדור המוצרים החדש ללא כלכלי. למיני אין גם צורך ביצור דגמים ידניים כיום כיון שכבר אין לה מתחרות ישירות המציעות תיבת הילוכים שכזו.

הצהרות אלו מגיעות דווקא לאחר שבתקופה האחרונה תיבות הילוכים ידניות זוכות לביקוש גובר דווקא במכוניות על קיצוניות או במכוניות ספורטיביות יוקרתיות יחסית שהיקף היצור שלהן נמוך (למשל ב.מ.וו Z4).  לחילופין עדין ישנה דרישה למכוניות ידניות זולות באירופה, איך מיני כמותג אופנתי/יוקרתי לא ממש משחקת בטריטוריה הזו. היה יכול להיות מנחמם במידת מה אם במיני היו בוחרים להשאיר את התיבה הידנית כאופציה בגרסאות ה-S וה-JCW, אך כנראה שהיקף המכירות הזעום לא מצדיק ייצור תיבה שכזו גם בדגמי הקצה של המותג, כי שאם יש למישהו מכם מיני עם תיבת הילוכים ידנית יש לו כעת סיבה טובה עוד יותר לשמור עליה היטב.

מיני מיני ידנית מיני קופר תיבה ידנית תיבת הילוכים ידנית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד