אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?
ראשי » חדשות » האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?
איטלדיזיין

האם אאודי בדרך למכור את סדנת איטלדיזיין?

באאודי מנסים ליישם תוכנית קיצוצים רחבה, ועל פי דיווחים באיטליה מתכוונת החברה למכור את סדנת העיצוב המפורסמת איטלדיזיין הנמצאת בבעלותה. למקרה שמתחשק לכם להיות בעלים של סדנת עיצוב

אופיר דואק 12/05/2025 צלם: יצרן

המשבר שעובר על תעשיית הרכב האירופאית ממשיך לתת את אותותיו. לאחר שכבר הודיעה כי בכוונתה לפטר כ-7,500 עובדים כחלק מתכנית קיצוצים מקיפה, מגיעים דיווחים כי באאודי מתכוונים להעמיד למכירה את סדנת העיצוב המפורסמת ‘איטלדיזיין’ הנמצאת בבעלותה. אאודי רכשה את השליטה בסדנת העיצוב בשנת 2010, והשלימה את הרכישה המלאה שלה בשנת 2015 לאחר מותו של מייסד הסדנה ג’יורג’טו ג’וג’ארו.

על פי דיווחים שהגיעו לעיתון ‘אוטומוטיב ניוז’ מגורמים בועד העובדים של הסדנה, באאודי עושים בימים אלו הכנות והערכת שווי כדי להעמידה למכירה, כאשר הודעה על כך אמורה לצאת כנראה עוד החודש. כרגע לא ידוע על מתעניינים בסדנה, אבל לא נתפלא אם גם היא תיפול כפרי בשל ויוקרתי בחיק אחת מיצרניות הרכב הסיניות.

בתוך ההיררכיה של הקבוצה הענקית, איטלדייזן נמצאת תחת אחריותה של למבורגיני, שכידוע גם היא נמצאת בבעלותה של אאודי מאז שנת 1998. תחת בעלות אאודי ממשיכה הסדנה לספק שירותי עיצוב עבור קבוצת פולקסווגן, אך כבר אינה חתומה באופן רשמי על דגמים של מותגי הקבוצה מאז ה-Q2 שהוצגה ב-2017. עם זאת היא המשיכה להציג דגמי תצוגה מרשימים במהלך השנים ולספק שרותי עיצוב חיצוניים ליצרניות שנות. בשנים האחרונות ערכה כמה שיתופי פעולה עם יצרניות סיניות כמו הונגצ’י ו-Voyah, מה שהופך את האופציה הסינית לרכישה להגיונית למדי, אם וכאשר איטלדיזיין תעמוד על המדף.


כיום מעסיקה החברה כ-1,000 עובדים לא רק במטה הראשי הנמצא במונקאליירי, איטליה, אלא גם בשלוחות של הסדנה בארה”ב, אירופה ובסין. לאחרונה חזרה החברה לעצב דגמי קונספט ואף חשפה בתערוכת CES בשנה שעברה ולפני שנתיים דגם תצוגה ורסטילי מרהיב בשם קווינטסנזה, שגם מציג טכנולוגיה מתקדמת ומעניינת של מנוע חשמלי מובנה בתוך הגלגלים. במקביל מעצבת הסדנה מגוון רחב של מוצרים שונים, ממוצרי חשמל וריהוט לבית ועד אופניים, שעונים ומכונות קפה (אחרי הכל, הם איטלקים).

סדנת איטלדיזיין הוקמה בשנת 1968 על ידי ג’יורג’טו ג’וגארו הצעיר לאחר שהחל את דרכו בסטודיו העיצוב של ברטונה והמשיך לסדנת גיה. בדרכו העצמאית היה חתום ג’וג’ארו על לא מעט עיצובים אייקונים של דגמי תצוגה. אחרי שהיה חתום על העיצוב של מכוניות כמו מזראטי בורה, לוטוס אספרי ואפילו אלפא סוד, בסיס ג’וג’ארו את סטודיו העיצוב שלו כאשר קיבל הזדמנות מקבוצת פולקסווגן לעצב את דור המוצרים החדש שלה שכלל את הדור הראשון של דגמי הגולף, הפאסאט והשירוקו בשנים 1973-1974.

אאודי איטלדיזיין ג'יוג'רטו ג'וג'ארו
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד