אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת שנחאי: תצוגת הכוח של ג’אקו ואומודה
ראשי » חדשות » תערוכת שנחאי: תצוגת הכוח של ג’אקו ואומודה
ג'אקו

תערוכת שנחאי: תצוגת הכוח של ג’אקו ואומודה

התצוגה של ג'אקו ואומודה משקפת את המהפך שעברה תערוכת שנחאי לתערוכת ענק שלא רלוונטית רק לשוק הסיני, עם שלל דגמים שצפויים להגיע בקרוב לאירופה וגם לישראל

דין אפפל 04/05/2025 צלם: יצרן, דין אפלל

אני לא אדם שהולך לאיבוד בקלות. אפשר לקרוא לזה חוש כיוון טבעי או תחושת התמצאות, אבל הפעם זה קרה ובגדול. למען האמת, זה היה מפתיע אותי אם זה לא היה המצב. תערוכת הרכב הבינלאומית בשנגחאי מתקיימת במבנה התערוכה הכי גדול בעולם. כמה גדול? אם תקחו את כל שטח המבנים בגני התערוכה יחד הם מהווים פחות מ-10% מהמבנה הסיני. על פניו הכל די פשוט, יש 4 מבנים כפולים ולכל מבנה 2 קומות כך שהניווט די פשוט. לכאורה. רק שהחלק הקשה לתפיסה הוא כמות החברות הסיניות והמערביות שמציגות שם. אין חברה שיש לה קשר לשוק הסיני בצורה כזאת או אחרת שלא הקימה דוכן תצוגה ענקי.

בשנים האחרונות היה נראה שמאז משבר קורונה העולמי הקונספט של תערוכות רכב כבר איבד את זוהרו, כשהרבה פחות רלוונטי וחשיפות רכב חדשות עברו מחשיפה פיזית לחשיפה דרך המדיה הדיגיטלית. אבל תערוכת שנגחאי מציגה בדיוק את ההפך. עם כמות חשיפות ראשוניות של דגמים חדשים ומתיחות פנים הן של היצרנים המקומיים והן של יצרנים מערביים שמצריך שבוע שלם בשביל להצליח ולסקר את כולם. מבחינת היצרנים הסינים תערוכת שנגחאי היא בדיוק המקום להראות שהם רק מתחממים ואת הכיוון העתידי שלהם לטווח הקצר ולטווח היותר רחוק.

כמו אצל היצרנים המערביים נראה שגם היצרנים הסינים לאט לאט מתחילים להיסגר על קטגוריות רכב שונות והגדלים שלהן. אפשר לקטלג אותם לדגמי סדאן או רכבי פנאי עם כמה גדלים החל ממשפחתיות ועד מעל ל-5 מטרים אורך כמו דגמי מנהלים וסלון מערביים. בנוסף, שפע עצום של רכבי מיניואן שונים מאחר והסינים רואים בהם יוקרה אמיתית בכל הקשור לנוחות, מרווח ואבזור והם אכן כאלה. והתחשב במצב העומסים והפקקים האינסופיים אפשר להבין שהדרך הכי נוחה להגיע ליעד זה במושב של מחלקה ראשונה בחלקו האחורי של מיניואן כזה.

 


ג’אקו 5 בגרסה החשמלית

גם באגף הטכנולוגיה המצב דומה כאשר היצרנים הסינים עובדים על פיתוחים טכנולוגים בעיקר בשתי חזיתות בולטות. הראשונה היא כמובן הנעה חשמלית מלאה ולצידה מנועי פלאג-אין עם טווח נסיעה משולב ארוך במיוחד.
אנחנו הגענו לשנחאי כאורחים של מותגי ג’אקו ואומודה – שני מותגי היצוא הבולטים של קבוצת צ’רי שמכוונים לשווקי העולם ובפרט לשוק האירופאי. שני המותגים שפועלים זה לצד זה ניצלו את הבמה בשנחאי לתצוגת כוח מרשימה עם לא פחות מארבעה דגמים חדשים שצפויים להגיע לישראל במהלך השנה קרובה, וכולם מציעים אופציה להנעה חשמלית או היברידית.

ג’אקו שכבר מוכרת לנו בארץ עם ה-J7 חשפה את אחיו הקטן J5. העיצוב נראה כמו שכפול של האח הגדול, כלומר אזכור בולט לריינג’ רובר שזה לא מפתיע בהתחשב שהמעצב הראשי הגיע משם. המידות קצת יותר קומפקטיות מאשר רכבי הקרוסאובר המשפחתיים, וזה אומר אורך של 438 ס”מ, בסיס גלגלים של 262 ס”מ ותא מטען נאה של 480 ליטרים.  ג’אקו J5 יוצע בגרסת בנזין עם מנוע 1.5 ליטר מוגדש המספק 140 כ”ס בשידוך לתיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים או בגרסה חשמלית מלאה. לגרסה החשמלית מנוע קדמי בהספק של 207 כ”ס, סוללת 61 קוט”ש וטווח נסיעה של כ-400 ק”מ. ג’אקו J5 על שתי גרסאותיו אמור לנחות בארץ ברבעון השלישי של השנה.




מן העבר השני הוצג ג’אקו J8 שהוא הדגם הבכיר שלה מותג נכון לעתה. קרוסאובר משפחתי בעל 7 מקומות ישיבה עם אורך של 482 ס”מ ובסיס גלגלים של 282 ס”מ. העיצוב שומר על אלמנטים משפחתיים דומים כמו למשל בשבכה הגדולה ובמראה יחידות התאורה, אבל מה שמעניין במיוחד הוא מערכת ההנעה ההיברידית.-נטענת שלו. היא משלבת מנוע 1.5 ליטר טורבו ומנוע חשמלי בהספק משולב של 605 כ”ס עם תיבת הילוכים אוטומטית בעלת שלושה יחסי העברה. סוללה בקיבולת של כמעט 35 קוט”ש היא מהגדולות כיום ברכבים היברידיים-נטענים כשהיא אמורה לספק טווח נסיעה חשמלי של 160 ק”מ. טווח הנסיעה המשולב המוצהר עמד על למעלה מ-1,300 ק”מ על מיכל דלק.




אומודה הציגה מצידה את אומודה 7 שאמור להגיע עם תחילת פעילות המותג בישראל ברבעון האחרון של 2025. מדובר קרוסאובר משפחתי  מסוגנן המקביל במידותיו לג’אקו 7 וצ’רי טיגו 7 איתן הוא חולק פלטפורמה משותפת. אומודה 7 הוצג נכון לעתה עם יחידת הנעה היברידית נטענת שמוכרת משני אחיו. זה אומר מנוע 1.5 ליטר טורבו בשילוב מנוע חשמלי היוצרים הספק משולב של 340 כ”ס, טווח נסיעה חשמלי של 95 ק”מ וטווח כוללת של למעלה מ-1,250 ק”מ. מאוחר יותר נחשף גם אומודה 3 בעל העיצוב הנועז עליו כבר הרחבנו בנפרד, כשהוא אמור לנחות בישראל בתחילת השנה הבאה. באירופה כבר נחשף אומודה 9 הגדול המצויד גם הוא במערכת הנעה היברידית-מתקדמת. וכך תוך זמן קצר משלים מותג צעיר משפחה שלמה של דגמים, והיד עוד נטויה.

אין ספק שאחרי ביקור בתערוכת הרכב של שנגחאי אפשר לראות עד כמה הסינים באים לטרוף את עולם הרכב. הם מוציאים דגמים חדשים בקצב של טלפונים חדשים וכל דור של רכב עושה קפיצה משמעותית. בקצב הזה, לא נתפלא אם תערוכת שנחאי בשנה הבאה תהיה עוד יותר גדולה ועמוסה.

אומודה אומודה 3 אומודה 7 ג'אקו ג'אקו 5 ג'אקו 8 צ'רי תערוכת שנחאי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד