אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
יותר כוח, פחות משקל: פרארי 296 ספציאלה נחשפת
ראשי » חדשות » יותר כוח, פחות משקל: פרארי 296 ספציאלה נחשפת
פרארי 296 ספציאלה

יותר כוח, פחות משקל: פרארי 296 ספציאלה נחשפת

פרארי ממשיכה במסורת של גרסאות הספציאלה הקיצוניות, כשכעת מגיעה תורה של ה-296 לקבל טיפול מקיף שהופך אותה לקלה יותר, מהירה יותר וגם יפה יותר

אופיר דואק 30/04/2025 צלם: יצרן

זה לקח יותר מידי זמן עבור חובבי פרארי, אבל יותר מ-3 שנים לאחר שיצאה לדרך, זוכה פרארי 296 למהדורת ספציאלה קרבית. מהדורת הספציאלה תוצע בגרסה רגילה ובגרסה בעלת גג פריק המכונה ספציאלה A, כאשר הן זוכות לשלל שיפורים ושדרוגים שהגיעו תוך הסתמכות בין היתר על גרסת ה-GT3 המיועדת למרוצים.

פרארי 296 ספציאלה ממשיכה את המסורת של פרארי שהחלה עוד עם ה-348 ספציאלה בהצגת גרסאות קיצון מחוזקות, מופחתות משקל, אך עדין חוקיות לגמרי לכביש הציבורי. על בסיס דגמי ה-V8 שלה עם מנוע מרכזי – אם כי כידוע, ה-296 מסתפקת במנוע V6 היברידי. עם זאת, כמו בנות השושלת המוקדמות, המתכון המוכר נשמר גם אצל פרארי 296 ספציאלה.

הרכיב הראשון שזכה להתייחסות הוא המנוע. מנוע ה-V6 כפול המגדשים עבר טיפול מעמיק שכולל החלפת רכיבים כמו למשל טלטלים מטיטניום הקלים יותר ב-35%, גל ארכובה מחוזק וקל יותר, העלאת הלחץ בתוך חלל הצילינדר ומערכת שימון משופרת. יחד עם שימוש בברגי הידוק מטיטניום המנוע קל יותר ב-9 ק”ג ומספק 37 כ”ס יותר מאשר ב-296 הסטנדרטית, מה שמביא אותו ל-700 כ”ס המתקבלים ב-8,000 סל”ד. המומנט המרבי צמח בקג”מ וחצי ל-77 קג”מ בסך הכל, המתקבלים 250 סל”ד מוקדם יותר ב-6,000 סל”ד. המערכת ההיברידית שודרגה אף היא עם מנוע חשמלי המספק כעת 180 כ”ס. התוצאה הסופית היא הספק משולב של 880 כ”ס – תוספת של 50 כ”ס לעומת יחידת ההנעה של פרארי 296 GTB/GTS הרגילות.


הדיאטה שעבר המנוע מצטרפת להפחתת משקל כוללת המסתכמת ב-60 ק”ג (50 ק”ג בגרסה הפתוחה) שהושלו ממשקל המכונית, בין היתר הודות לשימוש בפגושים וכיסוי מנוע מסיבי פחמן יחד עם עודר רכיבי גוף ממגנזיום ומתכות קלות אחרות. התוצאה הסופית היא שה-296 ספציאלה שוקלת 1,410 ק”ג בלבד בגרסה הסגורה ו-1,490 ק”ג בגרסת הספציאלה A הפתוחה המקבילה ל-GTS.
השיפור בביצועים בא לידי ביטוי בקיצוץ של כמה עשיות שניה בנתוני התאוצה. פרארי 296 ספציאלה מאיצה ל-100 קמ”ש ב-2.8 שניות לעומת 2.9 ב-296 GTB, כאשר התאוצה ל-200 קמ”ש התקצרה ב-0.3 שניה ואורכת 7 שניות בדיוק. המהירות המרבית נותרה מעל 330 קמ”ש בשתי גרסאות המרכב. כמו ב-296 הרגילה, לטובת המצפון הירוק ניתן יהיה לנסוע גם בספציאלה למרחק של 25 ק”מ באמצעות חשמל בלבד עד למהירות של 135 קמ”ש.

לצד השינויים ביחידת ההנעה קיבלה פרארי 296 ספציאלה עוד מגוון שדרוגים לשיפור ההנהגות. מהצד הויזאולי, שתורם גם לכוח ההצמדה, קיבלה הספציאלה פגושים שונים עם מסיטי רוח חדשים, כונסי אוויר מעל הכנפיים הקדמיות וסנפירים אחוריים המשולבים בזנב כחלק מהכנפיים האחוריות וחוסכים את הצורך בכנף אחורית ומצטרפים לספויילר האחורי הנשלף המציע מספר זוויות תקיפה. בפרארי טוענים כי כל השינויים האווירודינאמיים הללו משפרים את כוח ההצמדה ב-20%. לשיפורים אלו ניתן לצרף מרכב המונמך ב-5 מ”מ, בולמי זעזועים מתכווננים של מולטימטיק שהגיעו מה- 296 GT3 בשילוב קפיצים מטיטניום ומערכת שליטה דינאמית על זווית השפיעה (קאמבר).
שינויים אלו מאפשרים לספציאלה להיות מהירה ב-2 שניות מהגרסאות הרגילות סביב מסלול המבחן של פרארי, כשהיא משלימה הקפה בזמן של דקה ו-19 שניות.

כדי להבדיל את גרסת הספציאלה מסתם פרארי 296 רגילה ישנם גם עוד מספר שינויי עיצוב בולטים מעבר לתוספות האווירודינמיות, בהן החיפוי שחור בין ומסביב ליחידות התאורה אחוריות, פתח פליטה שונה וגדול יותר, גג שחור “צף” וגוון מרכב ירוק המכונה “ורדה נורבורגרינג” הייחודי רק לגרסת הספציאלה – במידה שסתם צבע אדום פרארי לא מספיק בולט עבורכם.

296 SPECIALE 01296 SPECIALE 01Preview
296 SPECIALE 21296 SPECIALE 21Preview
296 SPECIALE 24296 SPECIALE 24Preview
296 SPECIALE 22296 SPECIALE 22Preview
296 SPECIALE 15296 SPECIALE 15Preview
296 SPECIALE 14296 SPECIALE 14Preview
296 SPECIALE 16296 SPECIALE 16Preview
296 SPECIALE 23296 SPECIALE 23Preview
296 SPECIALE 03296 SPECIALE 03Preview
296 SPECIALE 17296 SPECIALE 17Preview
296 SPECIALE 19296 SPECIALE 19Preview
296 SPECIALE 18296 SPECIALE 18Preview
296 SPECIALE 20296 SPECIALE 20Preview
296 SPECIALE 04296 SPECIALE 04Preview
296 SPECIALE 08296 SPECIALE 08Preview
296 SPECIALE 06296 SPECIALE 06Preview
296 SPECIALE 07296 SPECIALE 07Preview
296 SPECIALE 05296 SPECIALE 05Preview
פרארי 296 ספציאלהפרארי 296 ספציאלהPreview
פרארי 296 ספציאלהפרארי 296 ספציאלהPreview
296 SPECIALE 12296 SPECIALE 12Preview
296 SPECIALE 11296 SPECIALE 11Preview
296 SPECIALE 10296 SPECIALE 10Preview
296 SPECIALE 02296 SPECIALE 02Preview

296 ספציאלה פרארי פרארי 296 GTB פרארי 296 ספציאלה פרארי 296 ספציאלה A
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אחרי לה-מאן, ג’נסיס רוצה גם מכונית על

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

אדוונצ’ר ודיוק: דגמי ה-790 החדשים של ק.ט.מ בישראל

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

BYD אטו 2 פלאג-אין (השקה עולמית): הפלאג-אין יורד אל העם

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

אופל מוקה GSE (השקה עולמית): מחשבת מסלול מחדש

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד