אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל
ראשי » חדשות » תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל
לקסוס ES

תערוכת שנחאי: מכונית הסאלון של לקסוס עוברת לחשמל

לקסוס חשפה בשנחאי דור חדש של ה-ES כשמעבר לעיצוב נועז יותר ומידות שצמחו משמעותית מציעה לראשונה גם אופציה להנעה חשמלית

אופיר דואק 24/04/2025 צלם: יצרן

הלקוחות בשוק היוקרה הסיני אוהבים מכוניות קרוסאובר, אבל הם אוהבים עוד יותר מכוניות סדאן גדולות ומכובדות שעושות הרכבה רושם. לאור זאת, לא מפתיע שלקסוס בחרה להציג את הדור החדש של ה-ES, מכונית הסאלון שלה, דווקא בתערוכת שנחאי. בטח כאשר לראשונה אי פעם היא מוצעת גם בגרסה חשמלית מלאה.

הדור החדש של לקסוס ES מסמן גם כיוון עיצובי חדש אותו לוקחת לקסוס מבחוץ ובמפנים. מבחוץ ניתן להבחין במרכב שהוא עמוס בקווים זוויתיים, מהחרטום המחודד (שדומה באופן מחשיד לזה של טויוטה קראון), דרך הפיסולים בדפנות הדלתות ועד לעיצוב הייחודי של הזנב עם קו שמשה אחורית משתפל הנמתח ומשתלב אל תוך דלת תא המטען מה שיוצר בפרופיל מראה שהוא יותר נוצ’בק מסדאן – למרות שלא תמצאו כאן דלת חמישית.

העיצוב הזוויתי מצליח להסוות, לפחות בתמונות, את העובדה שהדור החדש של לקסוס ES צמח משמעותית במידותיו: תוספת של 16.5 ס”מ לאורך (514 ס”מ) שמתוכם 8 ס”מ לבסיס הגלגלים (295 ס”מ), 5.5 ס”מ לרוחב (192 ס”מ) ולא פחות מ-11 ס”מ לגובה (156 ס”מ). מידות אלו מעניקות ל-ES החדשה מידות של מכונית סאלון פול סייז, ולא רחוק ממידותיה של ה-LS הקיסרית.


 

תא הנוסעים שונה מכל לקסוס אחרת כיום, כשהוא מציג מראה נקי, כשבלקסוס צועדים עם האופנה ומציבים מסך מגע מרכזי גדול ובולט לצד מסך לוח מחוונים שקוע עם חיפוי המסוכך עליו והטמעת משטחי מגע לתפעול בקרת האקלים בפאנל לוח המכשירים. גם גלגל ההגה ומתגי השליטה שעליו חדשים לחלוטין, כאשר לראשונה כיתוב מחליף את  סמל לקסוס בטבור גלגל ההגה.

לקסוס ES החדשה יושבת על גרסה משודרגת של פלטפורמת TNGA-GAK. השינויים כוללים בין היתר מתלה אחורי רב חיבורי חדש והתאמה לשימוש במערכת הנעה חשמלית מלאה. את הגרסה החשמלית של לקסוס ES ניתן יהיה לקבל בשתי תצורת. תצורת הנעה קדמית (ES300e) עם מנוע בהספק צנוע יחסית של 224 כ”ס או בגרסת הנעה כפולה (ES500e) בה מנוע חשמלי אחורי מעלה את ההספק המשולב ל-343 כ”ס. ואם המספרים הללו נשמעים לכם מוכרים, זה בגלל שאלו בדיוק נתוני ההספק של יחידות ההנעה החשמליות המעודכנות שהוצגו לאחרונה בקנשיקי ב-bZ4x המחודשת. גרסת ההנעה הקדמית מאיצה ל-100 קמ”ש ב-8.9 שניות, כאשר גרסת ההנעה הכפולה חותכת 3 שניות עגולות מנתון זה.

בלקסוס לא מספקים פרטים לגבי קיבולת הסוללה, אך מצהירים על טווח נסיעה מרבי מרשים של עד 685 ק”מ בגרסת ההנעה הקדמית ו-610 ק”מ בגרסת ההנעה הכפולה. הסוללה תומכת בקצב טעינת DC של עד 150 קילוואט, מה שאמור להטעין את הסוללה ל-80% מקיבולתה בחצי שעה בתנאים אופטימליים. לצד גרסאות ההנעה החשמלית תוצע לקסוס ES כבעבר עם מערכת הנעה היברידית (HEV) בטעינה עצמאית. מדובר במערכת מהדור האחרון שפותחה על ידי טויוטה על בסיס מנוע 2.5 ליטר. עבור מערב אירופה תציע המערכת ההיברידית הספק משולב של 201 כ”ס, כשבשווקים אחרים בעלי תקני זיהום אוויר מחמירים פחות המערכת תספק 247 כ”ס. בשתי רמות ההספק ניתן יהיה לבחור במכונית בתצורת הנעה קדמית או כפולה.

שיווקה של לקסוס ES במהדורתה האירופאית צפוי להתחיל לקראת סוף 2025, כאשר מיבואנית לקסוס לישראל נמסר היא אלינו היא צפויה להגיע, בגרסאות ההיברידיות והחשמליות, במהלך 2026.

ES לקסוס לקסוס ES לקסוס ES היבריד לקסוס ES חשמלית תערוכת שנחאי
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד