אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פחות מ-7 דקות: פורשה 911 GT3 היא הידנית הכי מהירה בנורבורגרינג
ראשי » חדשות » פחות מ-7 דקות: פורשה 911 GT3 היא הידנית הכי מהירה בנורבורגרינג
פורשה 911 GT3

פחות מ-7 דקות: פורשה 911 GT3 היא הידנית הכי מהירה בנורבורגרינג

פורשה קובעת שיא הקפה החדש בנורבורגרינג למכוניות ידניות, כאשר ה-911 GT3 החדשה יורדת לראשונה מרף 7 הדקות ושוברת את השיא הקודם של דודג' וייפר ACR

אופיר דואק 20/04/2025 צלם: יצרן

אנחנו כחובבי הגה ונהיגה יכולים לא לאהוב את זה, אבל המציאות כיום היא שתיבות הילוכים אוטומטיות הן יעילות ומהירות יותר מתיבות הילוכים ידניות. הדבר בא לידי ביטוי בביצועים בקו ישר, כמו גם בזמני הקפה. במציאות כזו, אתם בטח לא מתפלאים שרוב המכוניות הספורטיביות כיום נמכרות עם תיבות אוטומטיות למינהן, מתיבות פלנטריות מרובות הילוכים ועד תיבות כפולות מצמדים. אפילו פרארי כבר לא מציע מכוניות ידניות בארסנל שלה לקהל הרחב.

למרבה המזל יש עדין  מי שמציעות לחובבי ההגה ההארד קוריסטים אפשרות לערבב הילוכים בעצמם, ופורשה היא אחת מהן. אמנם ישנן גרסאות של ה-911 שלא ניתן לקבל כלל עם תיבה ידנית, אך עדין ניתן למצוא אותה במספק גרסאות מצומצם בהן הקאררה T (הידנית בלבד) כמו גם ב-GT3.

בהתאם ליעילות של תיבות ההילוכים האוטומטיות כאמור, לא תתפלאו לשמוע ששיאי מהירות והקפה נקבעים כיום בעיקר על ידי גרסאות אוטומטיות של מכוניות ספורטיביות. אבל התיבה הידנית לא אמרה את המילה האחרונה. למעשה אותה פורשה 911 GT3 מחזירה את הכבוד לתיבה הידנית, כאשר היא קובעת שיא הקפה חדש במסלול נורבורגרינג נורדשלייפה עבור מכוניות בעלות תיבת הילוכים ידנית.


על המסלול המפורסם התייצבה לאחרונה פורשה 911 GT3 ידנית מהדור האחרון (992.2) לאחר מתיחת הפנים שעברה השנה שעברה, כאשר מאחור ההגה יושב יורג ברגמייסטר, נהג מבחן של פורשה ומי שזכה עבורה בלא מעט מרוצי סיבולת ואליפויות בסדרת הלה-מאנס האמריקאית. ברגמייסטר קבע סביב התוואי הארוך של הנורבורגרינג (20.8 ק”מ) זמן הקפה של 6 דקות ו-56.294 שניות – זמן מהיר ב-3.6 שניות מה-911 GT3 הקודמת עם תיבת הילוכים PDK כפולת מצמדים.

מעבר לניצחון הקטן של התיבה הידנית מול הגרסה האוטומטית, הזמן אותו קבע ברגמייסטר הוא זמן שיא עבור מכונית ידנית בנורבורגרינג. השיא הקודם עמד על 7:1.3 דקות ונקבע בשנת 2017 במכונית דודג’ וויפר ACR שחזקה משמעותית מה-911 GT3 הסדרתית. ה-GT3 שקבעה את השיא החדש הייתה מצוידת בחבילת ויסאך, אותה יכול כל לקוח של פורשה לרכוש בהזמנת המכונית, כשהיא נועלת צמיגי מישלין פיילוט ספורט קאפ 2R חוקיים לכביש במידות 255/35 מלפנים ו-315/30 מאחור על חישוקי 20 ו-21 אינץ’ בהתאמה.

עם זאת, ברגמייסטר מצנן את ההתלהבות עבור חובבי התיבה הידנית כאשר אמר כי אמנם החוויה הייתה מהנה יותר עם התיבה הידנית, אך הוא הרגיש במהלך ההקפה שעם תיבת ה-PDK הוא היה יכול להיות מהיר יותר. סביר להניח שאם תחליט פורשה להביא אתה גרסה האוטומטית של ה-GT3 היא צפויה הקפה מהירה יורת מהשיא החדש שנקבע זה עתה. תחליטו אתם מה חשוב יותר, הנאה או מהירות.

911 GT3 נורבורגרינג נורבורגרינג נורדשלייפה פורשה פורשה 911 פורשה 911 GT3 פורשה 911 ידנית שיא הקפה
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד