אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
אאודי לא מוותרת על מנועי בעירה במכונית הסאלון שלה וחושפת A6 חדשה
ראשי » חדשות » אאודי לא מוותרת על מנועי בעירה במכונית הסאלון שלה וחושפת A6 חדשה
אאודי A6

אאודי לא מוותרת על מנועי בעירה במכונית הסאלון שלה וחושפת A6 חדשה

אחרי שהציגה את ה-A6 איטרון החשמלית, באאודי מציגים גם A6 חדשה עם מנועי בעירה פנימית במראה דומה, אך על פלטפורמה שונה ועם לא פחות טכנולוגיה

אופיר דואק 16/04/2025 צלם: יצרן

קצת באיחור, הצטרפה אאודי בשנה שעברה לס.נ.וו ומרצדס כאשר הציגה מכונית סאלון חשמלית משלה – ה-A6 איטרון. אלא שלמרות הכיוון החשמלי שבו עדין צועדת התעשיה, באאודי לא מתכוונים לוותר על גרסאות בנזין למכונית הסאלון המצליחה שלה שמוכרת כרבע מיליון יחידות בשנה (למרות שבשור הישראלי היא כמעט התפוגגה לגמרי), כאשר הם חושפים כעת דור חדש של A6 סדאן עם מנועי בעירה פנימית – קצת אחרי חשיפת גרסת האוונאט הפופולארית באירופה.

לפי האסטרטגיה החדשה של אאודי, שבה פיתחה פלטפורמות נפרדות לדגמים בעלי הנעה חשמלית ולדגמים בעלי מנועי בעירה פנימית, אאודי A6 החדשה בנויה גם היא על בסיס פלטפורמת PPC עליה בנויים גם דגמי ה-A5 וה-Q5 החדשים. בהתאם לכך גם הקו העיצובי של ה-A6 החדש מאמץ אלמנטים שכבר הכרנו בדור המוצרים החדש של החברה, בעיקר במבנה השבכה בחזית, ביחידות התאורה מלפנים ומאחור ובקווים השרירים המודגשים על המסה המנוע, כשמצד שני נשמרה הצללית המוכרת עם קו החלונות הגבוה והגג המעוגל המסורתי. המידות נותרו דומות למדי. אאודי A6 החדשה אמנם צמחה באורכה ב-6 ס”מ העומד כעת על 499 ס”מ, אך בסיס הגלגלים נותר באורך של 293 ס”מ כשהרוחב הצטמק בס”מ ל-187.5 ס”מ בסך הכל. עיקר גאוותה של אאודי בעיצוב החדש היא על האווירודינמיות, עם נתון של 0.23CD שהוא הנמוך ביותר עבור מכונית של אאודי בעלת מנועי בעירה פנימית.

סביבת הנהג של אאודי A6 עוצבה לפי אותה גישה אותה כבר פגשנו ב-A6 איטרון, Q6 איטרון ובדגמי ה-A5 ו-Q5. זה אומר צמד מסכים רוחביים קעורים וקונסולה המופנה כלפי הנהג, מינימום מתגים ומסך שלישי אופציונלי מול הנוסע מהקדמי. השוני העיצובי באי לידי ביטוי בעיקר בדיפוני הדלתות, פתחי המיזוג וסידור הקונסולה שבין המושבים. כמובן שכמתבקש כיום ישנה גם מערכת מולטימדיה עדכנית מהדור האחרון עם שילוב של צ’ט GPT, מערכת תצוגה עילית חדשה ואפשרות לקבל מערת שמע עתירת רמקולים של B&O.


אם כבר הזכרנו את המנועים, אז נכון לעתה אאודי תציע את ה-A6 החדשה עם שלוש יחידות הנעה שונות. ההיצע כולל מנוע טורבו-דיזל וטורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר המספקים כל אחד 204 כ”ס עם מומנט של 40.8 ו-34.7 קג”מ בהתאמה. בפסגה נמצע מנוע בנזין מוגדש בנפח 3.0 ליטר בתצורת V6, אשר מספק 367 כ”ס ו-56.1 קג”מ. מנוע הדיזל ומנוע הבנזין החזקה הן בעלות מערכת תגבור היברידי 48V.המסוגלת לתרום עוד 24 כ”ס בזמן האצה, כאשר סוללה בקיבולת 1.7 קוט”ש אמורה לספק את הכוח למנוע החשמלי המסוגל להניע את באמצעות תמרוני חניה או לטווח קצר בנהיגה עירונית.

כל גרסאות הנעה מגיעות עם תיבת הילוכים אוטומטית כפולת מצמדים. גרסת הבנזין החלשה מגיעה רק עם הנעה קדמית, הגרסה החזקה רק עם הנעה כפולה שהיא אופציונלית בגרסת הדיזל. נתוני הביצועים בגרסאות ה-2.0 ליטר הן 8.2 שניות ל-100 קמ”ש בגרסת הבנזין ו-7.8 שניות בדיזל (6.9 שניות עם הנעה כפולה) ומהירות מרבית של 244 קמ”ש. גרסת הבנזין החזקה זקוקה ל-4.7 שניות במאוץ ל-100 קמ”ש ולה מהירות מרבית מוגלת ל-250 קמ”ש.

השימוש בפלטפורמה העדכנית מאפשר לאאודי להציע ב-A6 החדשה מערכת סיוע וקטורית בפניות המבוססת על שימוש בבלמים עם אופציה למערכת היגוי פרוגרסיבית המשנה את יחס ההפניה של הגלגלים בהתאם לזווית הפניית ההגה. למכרת זו ניתן לצרף גם מערכת היגוי אקטיבית לגלגלים האחוריים. עוד ברשימת האופציות שתציע אאודי ישנה חבילת S ליין הכוללת מלבד נגידות עיצוביות ספורטיביות גם מתלים בכיול תואם המנמיכם את המרכב ב-2 ס”מ. ניתן לבחור גם במתלי אוויר אדפטיביים כשבמצב דינאמי המתלים עצמים מסוגלים להנמיך את המכונית בס”מ נוסף לשני הס”מ הנוספים במצב הסטנדרטי, זאת כדי להשיג לשיפור האחיזה האווירודינמיות.

השיווק של אאודי A6 החדשה באירופה צפוי להתחיל כבר בשבועות הקרובים. בישראל נראה אותה ככל הנראה לקראת סוף השנה הנוכחית.

Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
Audi A6 LimousineAudi A6 LimousinePreview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview
אאודי A6אאודי A6Preview
Audi A6 SedanAudi A6 SedanPreview

אאודי אאודי A6 אאודי A6 החדשה מכונית סאלון
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד