אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
טסלה מנסה להציל את הסייברטארק עם גרסת כניסה מוזלת, אבל לא זולה
ראשי » חדשות » טסלה מנסה להציל את הסייברטארק עם גרסת כניסה מוזלת, אבל לא זולה
טסלה סייברטראק

טסלה מנסה להציל את הסייברטארק עם גרסת כניסה מוזלת, אבל לא זולה

שנה חצי לאחר שיצא סוף סוף לדרך, טסלה סייברטראק מקבל גרסת הנעה אחורית מוזלת עם מחיר התחלתי של 70 אלף דולר, אבל עם ביצועים ואבזור שעברו שנמוך משמעותי

אופיר דואק 14/04/2025 צלם: יצרן

אחרי עיכוב של אופייני של כמה שנים, יצא סוף הסייברטראק של טסלה לשוק לפני קצת יותר משנה. מאחור העיצוב האוונגרדי והגרוסטקי של הסייברטארק פיזרה טסלה לא מעט הבטחות והצהרות מפוצצות, כמיטב המסורת של אילון מאסק, אך מסבר שלמרות ההייפ התקשורתי ותשומת הלב שמושך הטנדר יוצא הדופן בכל פינה, טסלה סייברטראק מתקשה לעמוד בהבטחות וביעדי המכירות שלו.

לצד לא מעט ריקולים שצצו במהלך השנה האחרונה שכבר קשה לספור והדחיה בהצגת מאריך הטווח לטנדר, סובל טסלה סייברטראק גם ממחיר גבוה שמתחיל נכון לעתה ב-80 אלף דולר בארה”ב ללא הטבות הסבסוד הפדרלי. יחד עם העובדה שהאמריקאים לא ממש נוהרים אחרי מכוניות חשמליות מתגלה מתקשה הסייברטראק לעמוד ביעדי המכירות השאפתניים שהוצבו לו. אם בזמן ההשקה התגאה אילון מאסק בקרוב למיליון הזמנות לסייברטראק, בפועל בשנה ו-4 חודשים בהן הוא משווק נמסרו 46 אלף יחידות בלבד. יחי ההבדל הקטן.

אלא שכעת מקווים בטסלה להרים מחדש את המכירות של הסייברטראק כאשר הם מתחילים למכור את גרסת הכניסה שהובטחה לשנת 2025 בזמן השקת הטנדר. עד כה שווק טסלה סייברטראק בשתי גרסאות כפולות הנעה: גרסת הלונג ריינג’ וגרסת הסייברביסט החזקה. כעת מצטרפת אליהן גרסת הנעה אחורית מוזלת, עם תג מחיר התחלתי של 70 אלף דולר ללא הטבות מיסוי. זה אמנם מחיר הנמוך ב-10,000 דולר מהמחיר ההתחלתי של הסייברטארק עד כה, אבל צריך לזכור שבזמנו מאסק הבטיח גם שמחיר הסייברטארק יהיה 40 אלף דולר – והמציאות ממש רחוקה משם.


גרסת הכניסה החדש של טסלה סייברטראק מצוידת במנוע חשמלי אחורי בודד. בטסלה לא מספקים נתוני הספק רשמים אבל מצהירים על תאוצה ל-96 קמ”ש ב-6.2 שניות, 2.1 שניות יותר מאשר הסייברטארק הרגיל ו-3.6 שניות יותר מאשר הסייברביסט. אלא שמה שיותר משמעותי עבור רוכשי הטנדרים, בעיקר בארה”ב הוא כושר ההעמסה והגרירה. לגרסה החדשה כושר גרירה של 3,400 ק”ג (7,500 ליברות) לעומת כמעט 5,000 ק”ג (11 אלף ליברות) בסייברטארק כפול ההנעה. גם כושר ההעמסה, שמלכתחילה לא היה מרשים,  צנח בכמעט 250 קג”ג והוא מסתכם בכ-900 ק”ג בלבד (פחות מאשר בטנדרים כמו טויוטה היילקס). מצד שני, טווח הנסיעה יצא נשכר מהשימוש במנוע בודד והוא עלה מ-523 ל-563 ק”מ.

מלבד יחידת ההנעה השונה, הורידה טסלה את מתלי האוויר לטובת מתלים בעלי קפיצים רגילים, אך עם בולמי זעזועים אדפטיביים. מפרט האבזור עבר שנמוך משמעותי כשמקום ריפודי העור בתא הנוסעים מחליפים מושבים עם ריפוד בד פשוט עם חימום בלבד וללא אוורור. מערכת השמע פשוטה יותר וכוללת רק 7 רמקולים, אין מערכת נטרול רעש חיצוני והנוסעים מאחור נאלצים לוותר על המסך הפרטי שלהם ועל שקעי טעינה.

מבחוץ איבד טסלה סייברטארק את חתימת התאורה הקדמית הייחודית, ישנו גימור פשוט יותר לארגז לאל שקעי כוח מובנים, יחידות תאורה שונות ופשוטות יותר מאחור וחישוקי 18 אינץ’ בלבד, כאשר עבור חישוקי 20 אינץ’ שנראים תואמים יותר את המראה של הטנדר נדרשת תוספת תשלום של 3,500 דולר. מצד שני, שומר הסייברטארק על מערכת ההיגוי העל-חוטית, מערך המצלמות ההיקפי ומערכות הבטיחות המתקדמות ( אך ללא חבילת הנהיגה האוטונומית שהיא בתוספת תשלום).

בהשוואה למתחרים, המחיר של טסלה סייברטראק הבסיסי אמנם נמוך ב-5,000 דולר מגרסת הכניסה של הסילבראדו EV, אך בניגוד לסייברטארק הבסיסי היא מגיעה עם הנעה כפולה ואמנם מציעה ביצועים דומים, אך טווח גדול יותר ויכולת גרירה גבוהה משמעותית.
האם זה יספיק עבור טסלה כדי להרים את המכירות של הסייברטארק? אנחנו בספק, בטח  בהתחשב בכך שגם טנדרים חשמליים מתחרים בארה”ב לא מצליחים להתרומם במכירות ולהיות תחרותיים מול הטנדרים הגדולים המובילים.

טנדר חשמלי טנדר טסלה טסלה טסלה סייברטארק סייברטאק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

מבצע סוף שנה משולש בעופר אבניר

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

סופה במדבר: נהיגה ראשונה בדגמי קאן אם מאבריק 2026

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

טויוטה אייגו X הייבריד (השקה עולמית): להציל את המיני

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד