אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מקלארן תחזור ללה-מאן ב-2027
ראשי » חדשות » מקלארן תחזור ללה-מאן ב-2027
מקלארן

מקלארן תחזור ללה-מאן ב-2027

שלושה עשורים אחרי שהתחרתה וגם ניצחה במירוץ 24 השעות של לה-מאן, במקלארן מכריזים שיחזרו להתחרות במסלול המפורסם ובמרוצי סיבולת בעונת 2027

אופיר דואק 14/04/2025 צלם: יצרן

הצלחה במרוצי סיבולת, ובראשם מרוץ 24 השעות האגדי בלה-מאן, הן חותמת יוקרתית עבור לא מעט יצרניות רכב שרוצות למנף את עצמן כמובילות בטכנולוגיה ואמינות. בשנים האחרונות שולטת בלה-מאן בעיקר פרארי (שחזרה לפני שנתיים לנצח לראשונה מזה 50 שנה) וטויוטה, שמנסות לזנב בהן כמה יצרניות שעשו קאמבק לזירה כמו פיג’ו וקאדילאק וכאלו שרוצות לכבוש את הלה-מאן לראשונה כמו למבורגיני ואפילו ג’נסיס שהכריזה לאחרונה שפניה למרוץ הסיבולת המפורסם בעולם.

לאחרונה הודיעה פורד כי היא מתכננת לעשות קאמבק לזירה כדי לשחזר את שושלת הנצחונות ההיסטוריים משנות ה-60′, וכעת אנחנו מתבשרים על קאמבק נוסף לזירת מרוצי הסיבולת. הפעם מדובר במקלארן, שאמנם מזוהה בעיקר עם מרוצי הפורמולה 1, אך בשנות ה-90 הייתה לה אפיזודה קצרה ומוצלחת במרוצי הסיבולת. למעשה, בדיוק לפני 30 שנה זכתה מקלארן במרוץ הלה-מאן הראשון והיחיד שלה עם גרסת ה-GTR של ה-F1 המהוללת.

אלא שבאותו הזמן מקלארן כלל לא תכננה להתחרות המרוץ הלה-מאן, כשגרסת ה-GTR של ה-F1 פותחה עבור לקוחות של קבוצות מרוצים שרצו לשכפל את ההצלחה של המכונית באליפות מרוצי ה-GT העולמית גם במרוצי הסיבולת. ההצלחה הייתה הרבה מעבר למצופה, ובשנת 1995 שלטה מקלארן F1 GTR בלה-מאן עם ארבעה מתוך חמשת המקומות הראשונים, וכאמור גם עם התייצבות על המדרגה העליונה בפודיום.


מכוניות מקלארן המשיכו להתחרות במרוצי הסיבולת במהלך השנים שלאחר מכן, אבל לא הצליחו לשחזר את ההישג משנת 1995, ועם שינוי התקנות באליפות המרוצי הסיבולת שהעניקו מחדש יתרון לפיתוח של מכוניות אבטיפוס נעלמה מקלארן מהזירה לאחר שהעדיפה להתמקד במרוצי פורמולה 1 במקום לפתח מכונית אב-טיפוס ייעודית גם למרוצי סיבולת, או להמשיך לפתח את ה-F1 שייצורה הופסק.

ההכרזה של מקלארן על כוונתה לשוב לאליפות מרוצי הסיבולת (WEC) וללה-מאן היא כאמור לא מקרית, כאשר המטרה היא להתחיל להתחרות בעונת 2027 בקטגוריית האב-טיפוס הבכירה. למעט תמונת אב-טיפוס מוצללת לא ידועים פרטים נוספים הודות המכונית העתידית של מקלארן למשימה. יחד עם הכניסה המחודשת ללה-מאן, ינסו במקלארן לשחזר את הישג הטריפל שלהם משנת 1995 שבו זכו לא רק בלה-מאן, אלא גם בפורמולה 1 ובמרוץ האינדי 500. חתיכת אתגר. דבר אחד בטוח, הגריד של מרוצי הסיבולת בשנים הקרובות הולך להיות צפוף ותחרותי במיוחד, כשלפרארי וטויוטה צפוי לא מעט כאב ראש כדי שלמר את מעמדן בצמרת.

מקלארן F1 GTR במרוץ הלה-מאן של 1996

 

24 השעות של לה מאן מקלארן מקלארן רייסינג מרוצי סיבולת
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד