אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מתאגרף שרירי: ב.מ.וו R1300 R החדש נחשף
ראשי » דו-גלגלי » מתאגרף שרירי: ב.מ.וו R1300 R החדש נחשף
ב.מ.וו R1300 R

מתאגרף שרירי: ב.מ.וו R1300 R החדש נחשף

ב.מ.וו מציגה את ה-R1300 R החדש שממשיך את מסורת דגמי הבוקסר הספורטיביים, הפעם עם מנוע ה-1300 החדש שהופך אותו לבוקסר החזק בשושלת

אופיר דואק 14/04/2025 צלם: יצרן

כשבועים לאחר שסיפרנו לכם על הכוונה של ב.מ.וו להרחיב את משפחת הדגמים על בסיס מנוע הבוקסר של ה-R1300 GS החדש, חושפת החברה את השני בסדרת הבוקסרים הגדולים שלה (שאינה שייכת לסדרות הרטרו R18 ו-R12). מדובר בדגם ספורט-עירום לכביש הנושא באופן מסורתי את הכינוי R, קיצור של רודסטר, או בשמו המלא כעת R1300 R.

בניגוד ל-GS בעל העיצוב הלא קל לעיכול, ב-R הלכו מעצבי ב.מ.וו על מראה קונבנציונלי יותר. עם פנס חזית מינימליסטי ומחודד ללא משקף קדמי, כאשר מהצד בולט מיכל הדלק הגבוה וחיפויי הצד האווירודינמיים המקנים ל-R יחד עם צמד הבוכנות המזדקרות לצדדים מראה שרירי ובשרני. באופן מעניין ה-R שומר על מראה מינימליסטי יחסית ללא כנפונים או עזרים אווירודינמיים בולטים כמיטב האופנה העכשווית, כשלמראה הנקי והספורטיבי מוסיפה הבחירה בגימור שחור מט לחלקי גוף, לשלדה, מכסי הצילינדרים של המנוע וכיסוי גל ההינע.

הלב של ב.מ.וו R1300 R החדש הוא מנוע הבוקסר העדכני שהוצג ב-GS החדש, אשר נפחו גדל ל-1,300 סמ”ק בדיוק, בזכות הגדלת קדח הבוכנה ל-106.5 מ”מ לצד קיצור מהלך הבוכנה מ-76 ל-73 מ”מ. המנוע לא עבר שינוי ביחס לתצורתו בגרסת האדוונצ’ר, כך שהוא מספק 145 כ”ס ב-7,750 סל”ד ומומנט בשרני של 15.2 קג”מ המתקבלים ב-6,500 סל”ד, כשהוא עדין מסוגל לטפס עד ל-9,000 מרשימים ביחס למנוע בתצורת בוקסר. נתונים אלו הפכו את המנוע החדש לבוקסר הסדרתי החזק ביותר של ב.מ.וו, מה שמכניק גם ל-R החדש את התואר הבוקסר הרום החזק ביותר בשושלת הרודסטרים של חברה. כמו ב-GS, גם את ה-R1300 R ניתן יהיה לקבל עם מערכת ה-ASA החדשה של ב.מ.וו המאפשרת החלפת הילוכים אוטומטית או ידנית ללא צורך בשימוש במצמד.


המנוע החדש שוכן בשלדה חדשה לחלוטין המשלבת בין מסגרת ראשית ממתכת ושלדת זנב מאלומיניום לחיסכון במשקל, כשהיא קשיחה יותר משלדת הדור הקודם ואפשרה למהנדסים להשיג מרכוז מאסה משופר. מערכת המתלים כוללת מזלג קדמי הפוך 47 מ”מ  מלפנים בשילוב מתלה פרלאבר EVO חדש מאחור. כאופציה ניתן לקבל בגרסאות היקרות גם מערכת מתלים דינאמית DSA המשנה את אופי השיכוך של המתלים באופן אלקטרוני. חישוקי אלומיניום חדשים חוסגים 1.4 ק”ג ממשקל האופנוע. מערכת הבלימה כוללת שני קאליפרים רדיאלים קבועים בעלי 4 בוכנות מלפנים ואקליפר רדיאלי צף בעל שתי בוכנות מאחור, בשילוב מערכת ABS הפועלת תחת פניה, כשבגרסאות היקרות מגיעה מערכת בלימה משופרת וספורטיבית יותר עם קאליפרים בצבע טיטניום.

כמקובל אצל ב.מ.וו, גם R1300 R יוצע בכמה גרסאות אבזור שונות, הנבדלות לא רק בצביעה ושינויים קוסמטיים. ב.מ.וו R1300 R מציע לרוכב בגרסתו הסטנדרטית שלושה מצבי רכיבה (חסכוני, גשם וכביש), כשמצבי דיימניק ודיינמיק פרו ספורטיביים מוצעים בגרסאות היקרות יותר. עוד תכונות שמוצעות בגרסאות האבזור הבכירות הם בגרסאות חבילת מערכות בטיחות אקטיביות מבוססות רדאר הכוללת בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת התנגשות, כשבשם השימושיות מוצעות גם מזוודות צד מקוריות אם למישהו ממש מתעקש לקלקל את המראה המדליק של האופנוע.

BMW R1300 R 2025 08BMW R1300 R 2025 08Preview
BMW R1300 R 2025 11BMW R1300 R 2025 11Preview
BMW R1300 R 2025 09BMW R1300 R 2025 09Preview
BMW R1300 R 2025 12BMW R1300 R 2025 12Preview
BMW R1300 R 2025 10BMW R1300 R 2025 10Preview
BMW R1300 R 2025 15BMW R1300 R 2025 15Preview
BMW R1300 R 2025 16BMW R1300 R 2025 16Preview
BMW R1300 R 2025 13BMW R1300 R 2025 13Preview
BMW R1300 R 2025 14BMW R1300 R 2025 14Preview
BMW R1300 R 2025 01BMW R1300 R 2025 01Preview
BMW R1300 R 2025 02BMW R1300 R 2025 02Preview
BMW R1300 R 2025 03BMW R1300 R 2025 03Preview
ב.מ.וו R1300 Rב.מ.וו R1300 RPreview
BMW R1300 R 2025 05BMW R1300 R 2025 05Preview
BMW R1300 R 2025 06BMW R1300 R 2025 06Preview
BMW R1300 R 2025 07BMW R1300 R 2025 07Preview

R1300R אופנוע עירום אופנוע רודסטר ב.מ.וו ב.מ.וו R1300 R
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד