אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
פרלטה S: הקאמבק החד-פעמי של ג’וג’ארו
ראשי » חדשות » פרלטה S: הקאמבק החד-פעמי של ג’וג’ארו
פרלטה

פרלטה S: הקאמבק החד-פעמי של ג’וג’ארו

מעצב העל אגדי חזר לעצב מכוניות ויצר מכונית חד-פעמית עבור אספן מקסיקני בהשראת דגם הקונספט מזראטי בומרנג משנות ה-70

אופיר דואק 01/04/2025 צלם: GFG

ג’יורג’טו ג’וג’ארו הוא אחד ממעצבי הרכב החשובים ביותר בעידן המודרני, אשר עיצב עשרות אם לא מאות מכוניות במהלך השנים, ממכוניות עממיות ועד דגמי קונספט מרהיבים שהתוו קו עיצובי של יצרניות למשך שנים ארוכות.  חלק מהמכוניות שעיצב ג’וג’ארו, בהן תחת סטודיו איטלדיזיין אותו הקים, הפכו להיות אייקונים מוטורים בלתי נשכחים, ותקצר היריעה מלמנות אותם כעת.

עם זאת מאז תחילת שנות ה-2000 כשכל יצרן רכב שמכבד את עצמו מחזיק סטודיו עיצוב משלו הפך השימוש במעצבי על בתעשיית הרכב לנדיר יחסית, כאשר במקרה של ג’יוג’ארו נמכר בסופו של דבר סטודיו איטלדיזיין ללמבורגיני שנרכשה על ידי אאודי. אלא שג’יוג’ארו לא יצא לפנסיה מוקדמת, והקים יחד עם בנו פבריציו בשנת 2015 חברת עיצוב חדשה בשם GFG שנועדה לספק שירותי עיצוב לתעשיית הרכב, לצד סטודיו האדריכלות המפורסם של המשפחה.

אם לא שמעתם על סטודיו GFG עד היום זה בסדר, כיוון שהוא פועל מאחורי הקלעים כדי לספק שירותים לפיתוח של אבות טיפוס של מכוניות. עם זאת, התשוקה של משפחת ג’יוג’ארו לייצר מכוניות לא נעלמה, ובימים אלו חושף הסטודיו יצירה חדשה וחד פעמית בשם Peralta S. מדובר במכונית שנוצרה בעבודת יד ונקראת של שמו של אספן מכוניות מקסיקני שהזמין אותה ושילם סכום לא ידוע, אך גבוה מאד, כדי שג’יוג’ארו יבנה אותה עבורו.


ההשראה עיצובית של המכונית נלקחה מדגם הקונספט המפורסם מזראטי בומרנג משנת 1972 שהציגה עיצוב זוויתי ועתידני, כחלק מקו הטריז שהיה מקובל באותם שנים בקרב מעצבי הרכב האיטלקים. כמו בקונספט המקורי, גם Peralta S מתהדרת בקווי מרכב זוויתיים, כאשר המרכב עצמו בנוי משילוב של אלומיניום בגימור תעופתי בוהק ונטול צבע עם סיבי פחמן.

בדומה לבומרנג גם בגלגול המודרני חלונות הצד הזוויתיים מחולקים לשניים ובנויים כחלק מדופן המכונית, אלא של- Peralta S אין דלתות ושמשה קדמית אלא חופה מלאה ושקופה המתרוממת לפנים בסגנון חופה של מטוסי קרב. לטובת השימושיות, נניח אם צריך להיכנס לחניון, ישנן דלתות כנפי שחף קטנות המתרוממות למעלה, אך הן אינן מאפשרות כניסה אל המכונית גם עבור מי שגמיש וקטן מידות במיוחד. תא הנוסעים מנסה גם הוא לחקות במקצת את זה האוונגרדי של הבומרנג המקורית, עם גלגל הגה עליו מפוזרים שלל מתגים כשהוא קרוב וללוח המחוונים השקוע שמסגרתו תואמת לקווי גלגל ההגה.

הסדנה לא מוסרת פרטים לגבי הביצועים או המכלולים של המכונית, למעט העובדה שהיא בתצורת מנוע מרכזי. עם זאת רכיבי בתא נוסעים מסגירים את העובדה שכל היצירה הזו נבנתה על בסיס מזראטי MC20, מה שאומר שיש לה מנוע V6 כפול מגדשים עם 620 כ”ס וביצועים שלא יביישו את המראה העתידני שמזכיר לנו שוב למה אנחנו כל כך אוהבים, ומתגעגעים, ליצירות העיצוביות של ג’יוג’ארו. בטח בימים אלו.

מזראטי בומרנג. מקור ההשראה

GFG איטלדיזיין ג'וג'ארו ג'יוג'רטו ג'וג'ארו מזראטי מזראטי MC20 מזראטי בומרנג
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד