אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
שיא לטווח ארוך: יותר מ-666 אלף ק”מ ביונדאי איוניק 5 בפחות מ-3.5 שנים
ראשי » חדשות » שיא לטווח ארוך: יותר מ-666 אלף ק”מ ביונדאי איוניק 5 בפחות מ-3.5 שנים
יונדאי איוניק 5

שיא לטווח ארוך: יותר מ-666 אלף ק”מ ביונדאי איוניק 5 בפחות מ-3.5 שנים

מסתבר שמכוניות חשמליות יכולות להגיע לקילומטראז'ים עצומים, כפי שהוכיח בעלים של יונדאי איוניק 5 שצבר מרחק יוצר דופן של יותר מ-666 אלף ק"מ בזמן שיא

יובל לוי 30/03/2025 צלם: יצרן, צילום מסך

אחת השאלות הגדולות העומדות באוויר עם התרבותן של מכוניות חשמליות היא האם הן יחזיקו מעמד לאורך מאות אלפי קילומטרים? שאלה שנובעת מכך שלסוללות ישנו אורך חיים מוגבל ודעיכה  בביצועים עם הזמן, כאשר מחיר הסוללה הגבוה הופך את החלפתה לדיל ברייקר יקר שיהפוך את העניין ללא כלכלי ויאלץ להוריד את המכונית מהכביש.

לפחות במקרה של נהג אחד בדרום קוריאה יש תשובה חלקית לשאלה הגדולה הזו, כאשר הוא צבר מספר קילומטרים עצום בכל קנה מידה במכונית יונדאי איוניק 5 שלו.  בפוסט שעלה לאחרונה בקבוצת פייסבוק הנקראת Mileage Impossible שבה בעלי רכבים מתגאים במספרים הגבוהים שמוצגים במונה הקילומטרים שלהם, נחשף בעל המכונית שהצליח בזמן של 3 שנים ו-4 חודשים לצבור מספר בלתי נתפס של קילומטרים בתקופה כל כך קצרה: 666,255 ק”מ.

לשם ההמחשה, היקף כדור הארץ באזור קו המשווה הוא כ-40,075 ק”מ, כלומר מדובר בנסועה שוות ערך להקפת כדור הארץ קצת יותר מ-16 פעמים! ומספר הקילומטרים אותם צבר שווה לנסיעה מכדור הארץ אל הירח ובחזרה.
אם אתם שואלים את עצמכם איך מגיעים למספר כזה? ובכן, הבעלים, שמתברר שהוא איש מכירות בקוריאה, נהג בממוצע 550 ק”מ ביום. כל יום. אנחנו רק שואלים איך נשאר לו זמן גם “לבלות” בעמדות הטעינה.


פרט לא פחות מעניין בכל הסיפור הזה הוא שהסוללה המקורית של יונדאי איוניק 5 החזיקה מעמד לאורך 580,000 ק”מ הראשונים, ואז הוחלפה בחינם על ידי יונדאי. כאן מתחיל החלק המסתורי של הסיפור. אחריות הסוללה של יונדאי ברחבי העולם נעה בין 8 ל-10 שנים, אבל עם הגבלה של 160,000 ק”מ. אז מדוע יונדאי החליטה לכסות את עלות ההחלפה במקרה זה? האם מדובר בנדיבות יוצאת דופן או אולי יונדאי ראתה בזה הזדמנות פרסומית?

מצד אחד, מדובר הישג מרשים בפני עצמו שסוללה החזיקה 580,000 ק”מ. מצד שני, עלות הסוללה החדשה (שיונדאי כיסתה כאמור) עשויה להגיע לעשרות אלפי שקלים – סכום שמרבית בעלי הרכב לא יהיו מוכנים לשלם לאחר מספר שנים.  במקרה הייחודי הזה משאיר אותנו עם עוד יותר שאלות מאשר בהתחלה: האם מקרה זה באמת מעיד על אמינות יוצאת דופן של רכבי יונדאי החשמליים, או שמדובר במקרה קיצוני שאינו מייצג? והאם הבעלים חסר המנוח מתכוון לנהוג עוד 580 אלף ק”מ על הסוללה החדשה שברכבו.

מכירים מקרים דומים בישראל של חשמליות שצברו קילומטראז’ גבוה? שתפו אותנו בתגובות.

אחריות סוללה טווח נסיעה יונדאי יונדאי איוניק 5 מכונית חשמלית סוללה חשמלית
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

רטרו אדוונצ’ר: ב.מ.וו R12 G/S בישראל

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פיסול במתכת: ראיון עם סיימון לואסבי מיונדאי

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

פורשה 911 טורבו S החדשה: עוד כוח וגם משקל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד