אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
ב.מ.וו X3 פלאג-אין (מבחן דרכים): ללכת על בטוח
ראשי » מבחני דרכים » ב.מ.וו X3 פלאג-אין (מבחן דרכים): ללכת על בטוח
ב.מ.וו X3

ב.מ.וו X3 פלאג-אין (מבחן דרכים): ללכת על בטוח

בניגוד לדרכה בשנים האחרונות, ב.מ.וו לא לקחה הימורים בדור החדש של ה-X3 ופשוט התאימה את הנוסחה המוכרת למציאות העכשווית. לפעמים, לא צריך יותר מזה

אופיר דואק 29/03/2025 צלם: אופיר דואק

כשהחלה אופנת רכבי הפנאי לצבור תאוצה בתחילת שנות ה-2000, ב.מ.וו הייתה מיצרניות היוקרה הראשונות לזהות את המגמה ולהציע גם רכב פנאי קומפקטי יוקרתי שמתומחר באופן נגיש יחסית. ה-X3 נולד כאח קטן, עממי וצעיר יותר באופיו ל-X5 כשבסיס היה סדרה 3 הפופולארית. אלא מי שנולד כדגם משלים, שנועד לספק אלטרנטיבת פנאי שימושית ללקוחות הדגם הנמכר ביותר של ב.מ.וו, הצליח להתעלות ברבות הימים על המכונית עליה התבסס.

אחרי שנים ארוכות, החליף X3 את סדרה 3 כדגם הנמכר ביותר של ב.מ.וו, ויש לכך משמעות גדולה. שלא תטעו, סדרה 3 היא עדין אמת המידה בקטגוריה שלה ורבת מכר עולמית, אבל קצת פחות. תוצאה של טעם הקהל המשתנה. בהתאם לכך אם, בדור הראשון ניסו ב.מ.וו בדרכם הגרמנית הרצינית ליצור משהו קצת צעיר ושונה, בדור הרביעי שהוצג בשנה שעברה התקבעה הגישה השמרנית. כשמדובר בדגם הנמכר ביותר אין מקום להמר או להיות נועז יותר מידי. וכידוע ב.מ.וו עשתה כמה מהליכים נועזים ושנויים במחלוקת בשנים האחרונות. בעיקר עיצובית.

את התעוזה שומרת ב.מ.וו לדגמי ה-Neu Klasse החשמליים והעתידים. במקרה של ה-X3 המטרה היא להשביח את המוכר עם יישור קו טכנולוגי. צעד הגיוני בהתחשב בכך ש-X3 היה אמת מידה בז’אנר שלו גם בגיל מאוחר. אז אנשי ב.מ.וו לקחו את הבסיס המוכר, פלטפורמת CLAR המשובחת וטיפלו בה היכן שצריך. מבלי להפתיע את הלקוחות הנאמנים.


מבט עדכני
עיצובית זה אומר שב.מ.וו X3 החדש שומר על הקווים המוכרים של הדור היוצא, עם כמה אלמנטים עדכנים מדגמי הדור האחרון של הבאוורים כמו קו החלונות המודגש על ידי גימור כרום המטפס מעלה ויוצר הפרדה מהקורה האחורית העבה או יחידות התאורה הצרות מאחור. אי אפשר לפספס את הכליות הגדולות בחזית, אך הפעם למרות גודלן הן משתלבות היטב עם החיצונים הזוויתיים בפגוש ובמכסה המנוע המוגבה. רק חבל שבב.מ.וו לא התאפקו והוסיפו לשבכה תאורת לד מיותרת ומצועצעת. היינו גם מוותרים על הספויילר האחורי הגדול התוחם גם את צידי השמשה האחורית שכנראה תורם לאווירודנמיות, אך מעניק מראה כבד לחלקה האחורי של המכונית. התחושה כללית שה-X3 החדש תפוח ונפוח יותר, למרות שהשוני במידות ביחס לדור הקודם מסתכם במספר ס”מ בלבד לכאן או לאן (תוספת של 5 ס”מ לאורך ו-3 ס”מ לרוחב ליתר דיוק).

הקוקפיט של ה-X3 מציג מודרניזם מובהק. הפאנל הקעור המשלב את מסך לוח המחוונים ומסך המולטימדיה הוא קריצה לתפישה התכנונית של ב.מ.וו שפונה לנהג. פתחי המיזוג נסתרים, הפאנל הקדמי חף ממתגים למעט משטח מגע צר לכמה פונקציות חיוניות, כאשר תאורת האווירה אינה מוסווה, אלא משמשת חלק בולט מהגימור של תא הנוסעים בקונסולה המרכזית ובדלתות. זה נראה מרשים במבט ראשון, נאה במבט שני, אבל לאורך זמן ובעיקר בלילה מעייף את העין.

התפעול של רוב הפונקציות נעשה באמצעות המסך המרכזי, עם ריבוי של “אפליקציות” מעמיס, אך לפחות ניתן ליצור קיצורים למה שאתם זקוקים לו באמת. ניתן גם לתפעל את הממשק באמצעות חוגה בין מושבים עם מתגי קיצור הפזורים סביבה, וזה כבר יותר יעיל ובטיחותי. התחושה המודרנית והנקיה מגובה ברמת הרכבה גבוהה וחומרים איכותיים ברובם, אם כי דיפוני הדלתות ומתגי החלונות פחות הולמים את המעמד. וכאמור ה-X3 כבר לא אלטרנטיבה למוגבלי תקציב בהיררכיה של הבאוורים.

עבודת ליטוש
יחידת ההנעה ההיברידית של ב.מ.וו X3 מתבססת על זו הקודמת, אך עם מספר שינויים מהותיים. מנוע הבנזין נותר 2.0 ליטר מוגדש וההספק המשולב דומה, אך בדור החדש צמוד לו מנוע חשמלי חזק משמעותית עם 184 כ”ס במקום 109 כ”ס. זה אומר שהמצב החשמלי המלא הופך את ה-X3 ליותר שימושי בתנאי היום-יום, עם יציאה החלטית מהמקום ותאוצות ביניים יעילות בטווחי המהירות האפשריים. סוללה גדולה משמעותית בקיבולת נטו של 19.7 קוט”ש אמורה לספק על הנייר טווח של 87 ק”מ. בפועל ניתן לחלץ קצת פחות מ-80 ק”מ.

שיפור משמעותי יותר מורגש בעלות יחידת ההנעה במצב ההיברידי. ישנו יותר מומנט זמין בזכות המנוע החשמלי החזק, וניהול האנרגיה מאפשר לשמר מספיק אנרגיה בסוללה למקרה שנדרשות עקיפות החלטיות, עם תגבורת כוח לזמן קצוב במצב בוסט. רק נהיגה ממש אינטנסיבית ממושכת תצליח לכלות את האנרגיה החשמלית, ותותיר אתכם עם מנוע הבנזין בלבד שקצת קטן על ה-X3. למרות השיפור ביעילות הפעולה של המערכת, צריכת הדלק במצב ההיברידי הסתכמה בכ-12 ק”מ לליטר שזה בסדר, אבל רחוק מהנתונים של דגמים היברידים-נטענים שמגיעים מסין.

כדרכה של ב.מ.וו, אפילו כשמדובר ברכב פנאי משפחתי ומגודל היכולת הדינאמית זוכה להתייחסות רצינית מטעם המהנדסים. ה-X3 החדש לא חורג מכך, בטח כשהוא מתבסס על פלטפורמה מוצלחת שהושבחה. גרסת הפלאג אין של ב.מ.וו X3 שוקלת יותר מ-2.1 טון, וזה אתגר לא קל, תרתי משמע, להתמודד איתו. בטח בהתחשב בעובדה שרכב המבחן הגיע עם מתלים סטנדרטים ולא מתלים אדפטיביים כמתבקש ברמת המחיר הזו. אגב, מתלים ספורטיביים משודרגים ניתן לקבל בארץ בגרסת ה-M50 החזקה. הפלאג-אין מסתפקת רק בקוסמטיקה של חבילת ה-M.

למרות זאת המתלים מתפקדים באופן מרשים, כשהם מספקים יכולת ריסון מעולה גם בניסיונות לאתגר בהעברות משקל. יחד עם היגוי בעלת משקל טוב ומדייק למדי, אם כי לא מהיר במיוחד, הנהג מקבל שפע ביטחון למקרה שמתחשק לו למהר והוא שכח שהוא לא מתגלגל ב-Z4. את הריסון המוצלח הזה משיג ה-X3 בזכות כיול קשיח יחסית. בשילוב של חישוקי 20 אינץ’ עם צמיגים בחתך נמוך המחיר הוא ביכולת השיכוך במהירויות נמוכות ועל פני מפגעים קטנים.

התקדמות מדודה
הדור החדש של ב.מ.וו X3 הוא עוד אחד מהדגמים שבכדי לא לפגוע בהצלחתם הגדולה, עוברים אבולוציה מדודה. ואכן, בדור החדש זוכה ב.מ.וו X3 לחיזוקים בנקודות של עיצוב, ממשק התפעול, תא הנוסעים והטכנולוגיה שהופכים אותו למוצר עדכני כנדרש.
אפשר לאהוב או לא את הכיוון בו הולכת ב.מ.וו בשנים האחרונות מבחינת העיצוב וההגשה. אבל אי אפשר שלא להעריך את העובדה שלצד זאת, היא ממשיכה לטפח את התכונות שהפכו לחלק בלתי נפרד מה-DNA שלה ובעיקר את השילוב בין יחידות הנעה מתקדמות ויעילות עם יכולות דינמיות מלוטשות. את אלו מצליח גם הדור החדש של ה-X3 לספק יחד את התדמית המתבקשת עבור מי שיכול להרשות לעצמו לשלם יותר מחצי מיליון שקלים.

ב.מ.וו X3 פלאג-אין– תעודת זהות
מנוע: 1,998 סמ”ק, טורבו-בנזין. היברידי-נטען, הספק משולב: 299 כ”ס, מומנט משולב: 45.9 כ”ס, תמסורת: אוטומטית, 8 הילוכים. הנעה כפולה, בסיס גלגלים: 286.5 ס”מ, משקל: 2,140 ק”ג, מ-0 ל-100 קמ”ש: 6.2 שניות, מהירות מרבית: 215 קמ”ש ,צריכת דלק ממוצעת (מבחן): 12 ק”מ לליטר, מחיר: 580 אלף שקלים

BMW X3 PHEV 2025 02BMW X3 PHEV 2025 02Preview
BMW X3 PHEV 2025 10BMW X3 PHEV 2025 10Preview
BMW X3 PHEV 2025 11BMW X3 PHEV 2025 11Preview
BMW X3 PHEV 2025 08BMW X3 PHEV 2025 08Preview
BMW X3 PHEV 2025 06BMW X3 PHEV 2025 06Preview
BMW X3 PHEV 2025 05BMW X3 PHEV 2025 05Preview
BMW X3 PHEV 2025 12BMW X3 PHEV 2025 12Preview
BMW X3 PHEV 2025 16BMW X3 PHEV 2025 16Preview
BMW X3 PHEV 2025 15BMW X3 PHEV 2025 15Preview
BMW X3 PHEV 2025 17BMW X3 PHEV 2025 17Preview
BMW X3 PHEV 2025 14BMW X3 PHEV 2025 14Preview
BMW X3 PHEV 2025 13BMW X3 PHEV 2025 13Preview
BMW X3 PHEV 2025 18BMW X3 PHEV 2025 18Preview
BMW X3 PHEV 2025 03BMW X3 PHEV 2025 03Preview
ב.מ.וו X3ב.מ.וו X3Preview
BMW X3 PHEV 2025 04BMW X3 PHEV 2025 04Preview
BMW X3 PHEV 2025 09BMW X3 PHEV 2025 09Preview

X3 X3 PHEV X3 פלאג אין ב.מ.וו ב.מ.וו X3 ב.מ.וו X3 החדש ב.מ.וו X3 פלאג אין
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

גביע ישראל במוטוקרוס: סיכום הסבב החמישי

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

ביום שני הקרוב: הלילה הלבן של הונדה חוזר

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

מסירה את הכפפות: BYD סיליון 5 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

טריפל ספורט: ימאהה R9 נחת בישראל

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

ההיצע מתרחב: אאודי A3 עכשיו גם בגרסת 2.0 ליטר טורבו

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

רעם צעיר: אפריליה טואנו 457 בישראל

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

מיצובישי אאוטלנדר 2025 (מבחן דרכים) – אריזה משפחתית

אאודי TT קופצת לעתיד

אאודי TT קופצת לעתיד

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

ספורט עממי: סוזוקי GSX-8R בישראל

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

אקשן על שש: קאן אם חושפת אאוטלנדר 6X6

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

כמעט VZ: קופרה פורמנטור בגרסת ביניים חדשה

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יותר מ-472 קמ”ש ב-BYD

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

יונדאי טוסון הייבריד (מבחן דרכים): עולה להתקפה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בחזרה ל-1988: המהנדס של מקלארן עושה מחווה לאירטון סנה

בעיית משקל

בעיית משקל

הסיפור של זונטס

הסיפור של זונטס

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

למבורגיני פנומנו: ה-V12 הכי חזק אי פעם של החברה

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

סוזוקי וי סטרום 1050DE: הכחול הגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד