אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
זה מה קורה שכשימאהה YZ פוגש ימאהה טנרה
ראשי » דו-גלגלי » זה מה קורה שכשימאהה YZ פוגש ימאהה טנרה
ימאהה טנרה

זה מה קורה שכשימאהה YZ פוגש ימאהה טנרה

סדנת Rough Crafts הטאיוואנית החליטה ליצור אופנוע פלאט טראק לא שגרתי בין אופנוע מוטוקרוס למנוע של ימאהה טנרה. התוצאה מדליקה להפליא

אופיר דואק 05/03/2025 צלם: יצרן

מרוצי הפלאט טראק הנערכים על מסלולי עפר אובליים הם מענפי המרוצי האופנועים הוותיקים והפופולאריים בארה”ב. בהתאם לכך, ותוך נאמנות למורשת ארוכת השנים אופנועי הפלאט טראק מתבססים לרוב על דגמי קאסטום בעלי מנועי וי-טווין של הארלי דיווידסון ואינדיאן שעברו הסבה לייעוד החדש מעבר לאספלט.

ההתבססות כנקודת מוצא על אופנועי קרוזר תואם לחוקי הז’אנר בזכות בסיס גלגלים ארוך, אבל מביא איתו גם קנס בדמות נקודת מוצא של משקל עצמי גבוה. לא הדבר האידאלי עבור אופנוע המיועד לתחרות, אבל לך תשנה הרגלים של כמעט 100 שנה. לעיתים יש גם מי שמנסים לחרוג מהקונספט הכללי והשמרני וליצור משהוא אחר.

ימאהה הציגה בעבר קונספט שכזה על בסיס ה-MT07, אבל לרוב מדובר בסדנאות שיוצרות דגמים חד פעמיים אבל מדליקים להפליא, כמו היצירה הזו של סדנת  Rough Crafts מטאיוואן. הסדנה בנתה אופנוע פלאט טראקר על בסיס לא שגרתי, אבל הגיוני במידה רבה, של אופנוע מוטוקרוס קליל. נקודת המוצא של הסדנה הייתה ימאהה YZ450F שתרם את המסגרת העליונה של השלדה, יחידת המושב, הכידון והפלסטיקה שלו יחד עם מיכל דלק חדש שנבנה מאלומיניום.


כיוון אופנוע פלאט טאקר צריך יותר כוח, ובעיקר מומנט חיפשו בסדנה מנוע שיוכל להתאים לייעוד החדש, מה שאומר יותר נפח ויותר צילינדרים. הבחירה נפלה על המנוע של הטנרה 700 שעבר בשלמותו עם התושבות וקורות השלדה  שהיו קרובים למדי לגאומטריה של שלדת ה-YZ. כל מכלול המנוע והשלדה התחתונה חובר לרכיבים אשר הגיעו מה-YZ, כשבסדנה ביצעו את ההתאמות הנדרשות עם מיקום שונה של הזרוע האחורית, הפשטת כל מכלול מיותר ומערכת פליטה חדשה שבה פתח פליטה אחד נמצא בתחתית האופנוע והשני מזדקר מצידו הימני.

אחרי חיבור המנוע והשלדה עברו בסדנה לטפל בכל מה מסביב. כדי להתאים לייעוד כאופנוע פלאט טראקר הותקנו חישוקי 19 אינץ’ יצוקים מלפנים ומאחור בייצור מיוחד של סדנת רולנד סנדס עם צמיגי דאנלופ קובייתיים בעלי חתך 80 גבוה. במידות האופנוע זכה למערכת מתלים מתכווננים מתוצרת אוהלניס, עם מזלג קדמי בקוטר 48 מ”מ מסדרת RFX המותאם לרכיבת סופרמוטו ובולם אחורי תואם. מערכת הבלימה מורכב מדיסק קדמי בודד בקוטר 320 מ”מ עם קאליפר רדיאלי בעל 6 בוכנות ודיסק אחורי בקוטר 267 מ”מ וקליפר בעל צמד בוכנות. האופנוע שוקל רק 158 ק”ג. יותר מאופנוע מוטוקרוס, אבל הרבה פחות ממשקל של פלאט טראקר ממוצע. התוצאה הסופית בהחלט מעוררת חשק לעלות איתה על מסלול עפר מזדמן, אבל מצד שני היא יפה מידי מכדי לרצות ללכלך אותה.

Rough Crafts YZ450R ימאהה YZ ימאהה טנרה פלאט טראק
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

יותר הספק ופחות משקל: אסטון מרטין חשפה גרסת קצה ל-DB12

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד