אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
מכה בסוללה: מכוניות חשמליות מעורבות ביותר תאונות, ויקרות יותר לתיקון
ראשי » חדשות » מכה בסוללה: מכוניות חשמליות מעורבות ביותר תאונות, ויקרות יותר לתיקון

מכה בסוללה: מכוניות חשמליות מעורבות ביותר תאונות, ויקרות יותר לתיקון

דו"ח חדש שמתפרסם בארה"ב מגלה עליה של 38% בכמות המכוניות החשמליות המעורבות בתאונות דרכים עם עלויות תיקון גבוהות מאלו של רכבי בנזין. שלא במפתיע, טסלה בראש הדירוג

יובל לוי 02/03/2025 צלם: יצרן

מסתבר שלא רק מחיר הייצור והקניה של רכב חשמלי יקר. עלויות תיקוני נזקי התאונות, שקורות יותר ויותר משנה לשנה כך מסתבר, גבוהות גם הן. לפי דו”ח חדש של חברת Mitchell, ספקית אמריקאית של תוכנות לניהול תיקוני תאונות ותביעות ביטוח לרכבים, 2.71% מכלל התביעות על נזקי תאונות בשנת 2024 היו בגין תאונות של רכבים חשמליים.

אם המספר הזה לא נשמע לכם גבוה, זה בגלל שעדין חלקם של הרכבים החשמליים בין כלל המכוניות הנעות בכבישי ארה”ב נמוך. אם זאת, מדובר בגידול של 38% מול שנת 2023, וזה גידול משמעותי מאד בפרט בהתחשב בעובדה שקצב המכירות של מכוניות חשמליות לא עולה בהיקף דומה, כלומר קצב הגידול בתאונות גבוה מקצב הגידול בשוק.

אם גם זה לא מרשים אתכם, אז שימו לב לנתון הבא: חלקם של רכבים חשמליים בכבישי ארה”ב עומד על כ-2%, ולכן מספר התביעות של הרכבים האלו גבוה בכ-35% מחלקם באוכלוסייה, וזה כבר בהחלט מספר משמעותי, בפרט שמכוניות אלו מצוידות לרוב בשלל מערכות עזר ובטיחות אקטיביות.


מי ש”מככבת” בתאונות בקרב רכבים חשמלים היא טסלה, לא מפתיע לאור העובדה שהיא מחזיקה ביותר ממחצית שוק הרכבים החשמליים בארה”ב. דגמי מודל Y ומודל 3, הצמד הפופולארי על לקוחות המותג, תפסו ביחד מעל 60% מנתח התביעות לרכבים חשמליים בארה”ב, עם שיעור תביעות של 31.4% עבור טסלה מודל Y (עליה של 7.6%) ו-29.9% עבור טסלה מודל 3 (ירידה של 4.6%). אם נוסיף את מודל S (5.5%) ואת מודל X (4.6%), נגיע לכ-71%. הישג מרשים, אך מפוקפק. לחמישייה הפותחת נכנס הפורד מוסטאנג מאך E, עם 6.4% מכלל התביעות. כנראה שבכל זאת יש משהו משותף בינה לבין המוסטאנג לוגמת הבנזין.

אגב, גם בקנדה דגמי טסלה מככבים בכמות התביעות של רכבים חשמלים בגין תאונות עם מספרים דומים: טסלה מודל 3 עם 32.7% מכלל התביעות (ירידה של 8%) וטסלה מודל Y עם 25.9% מכלל התביעות (עליה של 4.6%). דגמים נוספים הנמצאים בצמרת במדינה הצפונית הם יונדאי קונה EV, שברולט בולט ופורד מוסטאנג מאך E ען בין 4.2 ל-4.6% מסך התביעות כל אחת.

יקרות יותר לתיקון
מה שלא פחות משמעותי לפי הנתונים, הוא העלות הממוצעת לתיקון רכב חשמלי. היקף הנזק ברכב חשמלי שעבר תאונה עומד בממוצע על 6,236 דולר – עלות גבוהה משמעותית מה-5,066 דולר הממוצעים שנדרשים לתיקון רכב עם מנוע בעירה פנימית. לזכותם של הרכבים החשמליים נציין כי אם בוחנים רק את רכבי הבנזין החדשים יחסית, המספרים קרובים יותר לאלו של החשמליים, עם עלות ממוצעת של 6,127 דולר.

נתון מעניין נוסף שעולה מהמחקר הוא ששיעור הרכבים החשמליים שמוכרזים כאובדן מוחלט עלה אף הוא, מ-8% בשנת 2023 ל-10.2% בשנת 2024 – כלומר, אחת מכל עשר מכוניות חשמליות שעברה תאונה בארה”ב לא חוזרת לכביש ונשלחת לגריטה. לתשומת ליבה של גרטה.

המסקנה הכללית המתבקשת מהנתונים הללו מראה שהמהפכה הירוקה מגיעה עם תג מחיר לא מבוטל. העלויות הגבוהות לתיקון ואחוזי הגריטה הגבוהים, כיוון שהמכוניות בעלות רכיבים יקרים יותר, מה שמשפיע באופן ישיר על מחירי פרמיות הביטוח, מעלים שאלות לגבי הכדאיות הכלכלית של המעבר לחשמל. כל זאת מבלי שהתייחסנו לסיבה בגינה חלק גדול מהאנשים רוכשים רכב חשמלי – הידידותיות לסביבה, שלאור הנתונים האלו מוטלת גם היא בספק.

ביטוח רכב טסלה מודל 3 טסלה מודל Y מכוניות חשמליות פורד מוסטאנג מאך E תאונות דרכים
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

עופר אבני משיקה אתגר עבירות לאדוונצ’רים של CF מוטו

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

אקשן בחנוכה: ג’ימקנה לבני 14 במסלול בערד

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

סקייוול במבצע ליסינג פרטי

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

מערכות המולטימדיה לרוכב של Kukima בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

חשמל לשטח: אופנועי E-Ride Pro בישראל

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

עופר אבניר משיקה את דגמי וספה 310

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

משפחת רכבי העבודה של CF מוטו מתרחבת

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

מבצעי ימי השופינג מגיעים ל-Xi Mobility

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

אופל פרונטרה (מבחן דרכים): על שימושיות ואופנתיות

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

מכונית הספורט עם V8 מתה? לא אם זה תלוי בטויוטה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

רנו 5 E-Tech (מבחן דרכים): מכונת זמן צהובה

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

חם בשטח: דגמי 2026 של קאן אם מאבריק בישראל

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

יותר טווח ויותר ביצועים: ליפמוטור C10 בגרסאות חדשות

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

BYD סיליון 7 במבחן ארוך טווח (וידאו): דיווח ראשון

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

קיה ספורטאז’ מתעדכן והגרסה ההיברידית חוזרת

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

זונטס מתרחבת עם שני דגמים נוספים

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

כתום בשטח: דגמי אנדורו 2026 של ק.ט.מ כבר כאן

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

מאזדה 3 טורבו (מבחן דרכים): להיוולד מחדש

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

נוסטלגיה ספורטיבית: אלפין A290 בישראל

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

ק.ט.מ 390 SMC-R במבחן: חמודי-בייק

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

הבשורה ההיברידית: BYD אטו 2 הוא הפלאג-אין הזול בישראל

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

ב.מ.וו R12 GS במבחן: רטרו אדוונצ’ר

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

כמעט 800 ק”מ של טווח: מרצדס CLA החדשה בישראל

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים):  הכל בגדול

צ’רי טיגו 9 (מבחן דרכים): הכל בגדול

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד