אוברדרייב – אתר רכב ואופנועים
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
  • דו-גלגלי
  • חדשות
  • מבחני דרכים
  • מגזין
  • וידאו
הבייבי של הונגצ’י נחשף, והוא בדרך לישראל
ראשי » חדשות » הבייבי של הונגצ’י נחשף, והוא בדרך לישראל
הונגצ'י EH5

הבייבי של הונגצ’י נחשף, והוא בדרך לישראל

הונגצ'י EH5 נחשף רשמית בסין ואמור להוות אלטרנטיבה חשמלית נדיבת מידות באווירה יוקרתית למשפחתיות ההיברידיות הנפוצות. לישראל היא צפויה להגיע לקראת סוף השנה

אופיר דואק 26/02/2025 צלם: יצרן

מותג היוקרה הסיני הונגצ’י השייך לקבוצת FAW ממשיך בתהליך ההתחדשות שלו הכולל הצגת דור חדש של דגמים חשמליים. הסנונית הראשונה לדגמי הדור החדש של המותג, דגמי ה-EH7 סדאן ו-EH7 SUV הממוצבים מול דגמי מודל 3 ומודל Y של טסלה בהתאמה, כבר הושקו בישראל לפני מספר שבועות במחיר תחרותי למדי.

כעת חושפת הונגצ’י רשמית בסין דגם קטן יותר המכונה Tiangong 05 האמור להיות מכונה בשווקי היצוא בכינוי EH5. מדובר בדגם סדאן משפחתי קטן יותר מה-EH7 אליו צפוי להצטרף בעתיד הקרוב גם דגם קרוסאובר החולק פלטפורמה ומכלולים דומים. העיצוב בעיקר בחזית דומה לזה של ה-EH7 עם שבכה אטומה, יחידות תאורה צרות ופס מובלט ומיותר הנמתח לאורך “מכסה המנוע” מלפנים. בהונגצ’י טוענים ליעילות אווירודינמית עם מקדם גרר של 0.213.

תא הנוסעים מאמץ גישה שונה ומינימליסטית יותר, עם מסך מרכזי בגודל 15.6 אינץ’ המרכז בתוכו כמעט את כל אפשרויות התפעול, ללא מסך משני קטן כלוח מחוונים, שעליו תנסה לפצות מערכת תצוגה עילית על השמשה הקדמית שתוצע כאופציה. המכונית תצויד בחבילת ADAS  מלאה המתבססת על מערך של 23 חיישנים ומצלמות היקפיים.


למרות שהוא ממוצב מתחת ל-EH7 המידות של הונגצ’י EH5 נדיבות במיוחד. אורך של 482 ס”מ, רוחב של 191.5 ס”מ ובסיס גלגלים של 290 ס”מ שמשייכים אותו מבחינת הגודל הפיזי לקטגוריית המשפחתיות הגדולות, אם כי הוא צפוי להתמודד ולהיות מתומחר מול משפחתיות בסגמנט הגודל הנמוך יותר בו נמצאות יונדאי אלנטרה, BYD סיל 05 וצ’רי אריזו 8.

בעוד המתחרות הן בעלות הנעה היברידית (רגילה ונטענת) הונגצ’י EH5 הוא בעל הנעה חשמלית. על פי הנתונים אותם מפרסמת הונגצ’י, ל-EH5 ישנו מנוע חשמלי אחורי בהספק של 282 כ”ס ו-32.6 קג”מ ובגרסה הסטנדרטית תותקן סוללת 62 קוט”ש שאמורה לספק טווח של 550 ק”מ על פי התקן הסיני המתירני – כ-450 ק”מ לפי התקן המערבי ההגיוני יותר. בנוסף תוצע גרסת טווח מוגדל עם סוללת 85 קוט”ש שתאפשר טווח נסיעה של 750 ק”מ על פי התקן הסיני. הונגצ’י לא מפרסמת נתוני קצב טעינה למעט הבטחה לטעינה של עד 80% מהסוללה ב-20 דקות הודות לארכיטקטורת 400V.

המחיר של הונגצ’י EH5 בסין אמור להתחיל בכ-22 אלף דולר, זה 10 אלפים דולר פחות ממחירה של טסלה מודל 3 בסיסית. בהתחשב בעובדה שמחירה של האחות הגדולה EH7 סדאן בישראל מתחיל ב-2000 אלף שקלים, ניתן לצפות שכאשר תגיע המכונית בסוף השנה מחירה אמור לעמוד על כ-180 אלף שקלים, ואולי אף מתחת לכך. זה יציב אותה ראש בראש מול משפחתיות היברידיות  והיברידיות נטענות הנמכרות כעת במחיר דומה, וזה כבר יתחיל להיות מעניין.

הונגצ'י הונגצ'י EH5 הונגצ'י EH5 סדאן
« פוסט קודם
פוסט הבא »

תגובות

חדשות מקומיות
מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

מהיר ועצבני בסוכות: הדראג חוזר לערד

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

XI Mobility מציגה תכנית טריידאין לכלים חשמליים

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

הנחות של עשרות אלפי שקלים: ימי מכירות מיוחדים ב-UMI

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

צ’אנגן במבצע לשנה החדשה

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

ימי מכירות מיוחדים ב-NIU

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

הטבות בסקייוול לנפגעי מבצע “עם כלביא”

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

ב.מ.וו מציעה: סדרה 1 חדשה ב-199 אלף שקלים

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

מיזם הבטיחות של עופר אבניר: אפוד מתנפח לכל רוכב

פייסבוק
‎אריאל אלסיבוני Over-drive‎
מערוץ הווידאו
מה חדש?
לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

לשטח, וקצת לכביש: ק.ט.מ 390 אנדורו R בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

גם לסיטרואן יש 7 מושבים בזול: C3 איירקרוס החדש בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

קימקו משיקה שלושה דגמים חדשים בישראל

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

למרחקים ארוכים: דוקאטי מולטיסטראדה V4 מקבל גרסת ראלי חדשה

פורשה 904 חוזרת לחיים

פורשה 904 חוזרת לחיים

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

יונדאי אלנטרה N (מבחן דרכים): הוט בלי האצ’

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

סופרמוטו עממי: ק.ט.מ SMC R 390 החדש בישראל

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אייקון מהניינטיז: למבורגיני דיאבלו חוגגת 35

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

אוואטר 11 (נהיגה ראשונה): המגנט

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

לינק אנד קו 01 (השקה עולמית): ניתוח עומק

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

שירת הברבור של ה-V12? מרצדס מאייבך במהדורה מיוחדת

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

הקאמבק הושלם: מארק מארקז שוב אלוף עולם

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

סוף שבוע לא רגוע: קאן אם מאבריק R בדיונה הגדולה

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

הכי קרוב למסלול: דוקאטי פאניגאלה V4 R חדש

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

אגדה בת 25: פורשה קאררה GT

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

זה שיר פרידה: המכוניות שעזבו אותנו ב-2025

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram

כל הזכויות שמורות לאריאל אלסיבוני ©

גלילה לראש העמוד