גם אחרי יותר מ-30 שנה מאז שווק בישראל טנדר עם סמל פיג’ו, יש עדין מי שעדין מלאים ברגשות נוסטלגיים לסדרת הטנדרים הקשוחה של הצרפתים שהייתה בשליטה כמעט בלעדית בשוק הטנדרים המקומי בשנות ה-70 וה-80. הטנדר האחרון של פיג’ו שהגיע ארצה היה על בסיס ה-504 ושיווקו הופסק בתחילת שנות ה-90. מאז השתלטו היפנים על קטגוריית הטנדרים בגודל בינוני אצלנו, וגם בעולם.
החטיבה המסחרית של פיג’ו מצידה ויתרה תחרות ישירה מול היפנים ועל הטנדר המסורתי עבור השוק האירופאי שאנו כלולים בו, והתמקדה גרסאות ארגז פתוח רק על בסיס הבוקסר המסחרי. עם זאת טנדרים בתצורתם הקלאסית ממשיכים להיות פופולאריים במיוחד בשווקים המתפתחים במזרח אסיה, דרום אמריקה ואפריקה, ולשם עשה הטנדר של פיג’ו קאמבק בעשור האחרון עם הלנדטרק (Landtrek).
בימים אלו חושפת פיג’ו את המהדורה העדכנית של הלנדטרק, מתיחת פנים לדור הנוכחי שהוצג בשנת 2020. במסגרת מתיחת הפנים מקבל פיג’ו לנדטרק את הסמל החדש של החברה לצד חזית עדכנית עם שבכה גדול ויחידות תאורה חדשות, שניתן למצוא בה דמיון לדור הדגמים הנוכחי של פיג’ו. החזית החדשה עוזרת לבדל את הלנדטרק מהטנדר עליו הוא מתבסס, ה-F70 של צא’נגן הסינית.
צ’אנגן המספקת את הפלטפורמה לטנדר של פיג’ו החליפה את דונגפנג שסיפקה את הבסיס לדור הראשון של הלנדטרק. מלבד העיצוב החיצוני זכה הלנדטרק למכלולים מקבוצת סטלנטיס, כאשר במסגרת מתיחת הפנים הוא קיבל גם מנוע טורבו דיזל חדש בנפח 2.2 ליטר המספק 200 כ”ס – תוספת של 20 כ”ס – בשילוב מערכת דימום מנוע בעצירה, כשהוא משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעל שמונה יחסי העברה. כושר ההעמסה עם המנוע החדש עלה ל-1.4 טון שהוא אחד מהגבוהים בקטגוריית הטנדרים בגודל בינוני.
לצד המנוע החדש תמשיך פיג’ו להציע את הלנדטרק עם צמד מנועים נוספים מתוצרתה: טורבו דיזל 1.9 ליטר המספק 150 כ”ס ובנזין 2.4 ליטר המספק 210 כ”ס, שניהם עם תיבת הילוכים ידנית בעלת שישה יחסי העברה ואופציה לתיבת הילוכים אוטומטית. כמו בעבר ימשיך פיג’ו לנדטרק להיות מוצע בתצורת מרכב של קבינה רגילה או כפולה ועם אופציה למערכת הנעה כפולה שכוללת גם דיפרנציאל אחורי ננעלה חשמלית וארבעה מצבי נהיגה שונים (רגיל, ספורט, שלג וחול).
שינויים נוספים שנעשו במסגרת מתיחת הפנים הם הוספת לוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל 7 אינץ’ לצד מערכת מולטימדיה חדשה שכוללת מעתה גם מסך מגע בגודל 10 אינץ’, לצד שיפור באיכות החומרים בתא הנוסעים. היצע מערכות הבטיחות שודרג אף הוא וככולל בלימת חירום אוטונומית, זיהוי תנועה בשטחים מתים ואופציה לבקרת שיוט אדפטיבית. מערכת הבלימה שודרגה וקיבלה סוף סוף דיסקים גם בגלגלים האחוריים.
כל השנויים הללו אמורים להפוך את פיג’ו לנדטרק למודרני וידידותי יותר לשימוש יום יומי, אך זה לא מספיק עבורו כדי לבצע עליה שכן הוא עדין לא זכה לתקינה אירופאית שתאפשר לו לעשות קאמבק גם בישראל. בפיג’ו ממשיכים לייעד אותו בינתיים רק לשווקים מתפתחים שם הוא נמכר גם תחת סמל פיאט וכראם 1200.